xersess Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hey Eg hadde eit problem tideligare med at spel ikkje fungerte som dei skulle, laget på nesten alt! pc-en er som følge: XFX 7900GT corsair value 2gb RAM AMD athlon 3700+ HK: ABIT KN8 sli hiper type-r 580W samsung spinpoint 250GB men så tok eg recovery så fungere dark messiah, noko som det ikkje fungerte før.. så eg trudde pc-en var fin! men så instalerte eg cs og carbon. cs lagget ikkje men det kjem svarte firkanter på baner som det regner på. og carbon må eg stille grafikken ned på nermare medium for at eg skal kjøre det glatt! pc-en min skal fint kjøre alle desse spela glatt på high og det veit eg! no mistenker eg skjermkortet for å vere noko gale med, og da har det verdt ein stund trur eg.. er det mulig å bytte det inn i eit nytt, alså å returnere til komplett. eller kan det vere noko andre ting eg bør prøve før eg eventuelt måtte retunere det. nokon tips? takker alle svar MvH xersess Lenke til kommentar
Kula82 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hvordan er tempen på load? Og du har de nyeste driverne fra nVIDIA? Hvis ikek det hjelper er det garanti som alt annet, hvis du ikke har modifisert skjermkortet... Lenke til kommentar
xersess Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Hvordan er tempen på load? Og du har de nyeste driverne fra nVIDIA? Hvis ikek det hjelper er det garanti som alt annet, hvis du ikke har modifisert skjermkortet... 7527567[/snapback] hey, tempraturen ligger på 50-55 grader på gpu, cpu 35 grader eg har overklokket det før, men da overklokket eg det med "vett" eg lot pc-en sjølv overklokke skjermkortet. og ja eg har instalert alle dei nye driverene.. eg har også prøvd og reinstalere nokon ganger. EDIT: problemet oppstod før eg fekk overklokka skjermkortet, å ingenting blei bedra når det blei overklokket. takk for svar Endret 18. desember 2006 av xersess Lenke til kommentar
xersess Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) foresten kor masse burde eg ha i FPS på CS 1,6? EDIT: ein fyr skreve dette på komplett.no Med dette kortet, AMD Athlon 64 X2 3800+ og 2048Mb ValueRam kan jeg kjøre ALLE spill som krever litt av en data på høyeste grafikk!! Hadde ikke de ytelsene jeg ville ha med en gang, for til å begynne med kunne jeg være nedi 10 FPS i BF2! Men etter en BIOS oppdatering funka det bra med 80-100 FPS istedenfor de 10 jeg hadde. Det gjelder i alle spilla. Som BF", NFS:MW, Prey, HL2:Episode One, osv.. Når jeg ikke spiller eller noe ligger jeg stabilt på ca 40 grader, når jeg spiller kommer den ikke høyere enn 50-59 som regel.. Vifta bråker ikke mye, men siden alt annet i dataen ikke bråker noe omtrent så er det vifta jeg hører best. I spill så hører jeg den ikke da, og legger ikke merke til den ellers, bortsett fra hvis jeg prøver. Fikk 25000 i 3DMark 2001 SE. BTW: Til du som skrev at det kom svarte firkanter og sånn i cs på aztec..Det har ikke noe med skjermkortet å gjøre! Det er bare at du har instalert de nyeste driverne fra nVIDIA. De er det noe klikk med. Hvis du søker etter 84.43 forceware på google eller noe, og instalerer den, da forsvinner de svarte firkantene og alle andre ting som var feil i spill Men alt i alt er dette et veldig bra kort. Spesielt til den prisen! Anbefales!! høyrtast bra ut.. kordan får eg oppdatert BIOS? Endret 18. desember 2006 av xersess Lenke til kommentar
xersess Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) klikk her eg lurer på om dette kan vere tingen for å update BIOS... er dette trygt? Endret 18. desember 2006 av xersess Lenke til kommentar
xersess Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 står ingenting om KN8 der så eg trur kanskje den ikkje støtter hovedkortet mitt.. må finne noko nyere kanskje... eller........? Lenke til kommentar
Kula82 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hvis du ikke finner ut av det, får du ta det på reklamasjon. Men å si at et 7900gt kort kjører alle spill på høyeste grafikk er bare tull. Mulig i CS, men det krever lite. Feks. BF2. Å kjøre høyest på alt inkludert fullt på AA osv krever et langt bedre kort, men 7900gt holder lenge, også kan man jo bare kjøre SLI seinere Det skal jeg! Lenke til kommentar
xersess Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Hvis du ikke finner ut av det, får du ta det på reklamasjon. Men å si at et 7900gt kort kjører alle spill på høyeste grafikk er bare tull. Mulig i CS, men det krever lite. Feks. BF2. Å kjøre høyest på alt inkludert fullt på AA osv krever et langt bedre kort, men 7900gt holder lenge, også kan man jo bare kjøre SLI seinere Det skal jeg! 7530261[/snapback] men eg veit om ein som har 7800Gt og ellers samme pc bare med 3800+ prosessor, og han kjøyrer alt på high detail... Lenke til kommentar
xersess Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 har fått oppdatert hovekortet, og det hjelp ikkje Lenke til kommentar
xersess Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) sorry feil postet Endret 18. desember 2006 av xersess Lenke til kommentar
Risern Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hmm merkelig, har også et 7900GT kort fra XFX, og jeg får også svarte prikker på baner det regner på.. :S Altså regnet blir bare store svarte firkanter.. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Hmm merkelig, har også et 7900GT kort fra XFX, og jeg får også svarte prikker på baner det regner på.. :S Altså regnet blir bare store svarte firkanter.. 7530661[/snapback] men det var ein på komplett som sa at det ikkje hadde noko med skjermkortet å gjere las eg nettopp, så kan godt vere at han har rett.. Endret 18. desember 2006 av xersess Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 prøv eldre drivere Lenke til kommentar
Prey Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Har det skjermkortet selv og det funker fint til alt jeg har prøvd meg på. Kanskje du kan installere noen eldre drivere? Lenke til kommentar
xersess Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) takker begge dåkkar to, eg skal prøve å instalere eldre drivere. før det kom nokon av desse nye driverene, hadde eg prey på pc-en det fungerte fint (high detail) ingen lagg... anistropic 16X og antilasing 8X... men dette prøvde eg første dagen eg hadde pc-en, så kan vere noko som har gått galt med skjermkortet i ettertid... men det er sjølvsakt verdt eit forsøk EDIT: prey(maximum) er vell kanskje litt meir kvevande ein most wanted (high) , og carbon (medium) eller? takker Endret 18. desember 2006 av xersess Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå