Gå til innhold

Vekk med amobil-nyheter på HW

Vil du ha amobil-nyheter på hardware.no  

77 stemmer

1. 1. Vil du ha amobil-nyheter på hardware.no

• Ja
      29
    • Nei
      30
    • Bryr meg ikke
      18

Anbefalte innlegg

Jeg begynner, for å si det rett ut, å bli drittlei av alle disse mobil-nyhetene fra amobil på HWs forside. Jeg besøker HW for å unngå mobilnyheter. Hvis jeg mot formodning skulle ha ønske om å lese om mobiltelefoner ville jeg selv gått inn på amobil.no.

En kjapp titt i mobiltelefoner-kategorien på HW viser at det er 13 saker hittil i desember - alle linker rett til amobil.no. Det er farlig nær én sak for dagen, og det synes jeg er mildt sagt overkill for en nettside med navn hardware.

Kan dere væææææærsåsnill holde sakene der de hører hjemme? Hva blir det neste? "20 ting du ikke bør si i senga! -Kvinneguiden.no" på forsiden av HW?

Hvis amobil har så hinsides stort behov for mer publisitet kan de kjøpe reklameplass som alle andre fremfor å forkludre de andre sidene i nettverket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at det er et nettverk, men hele poenget med å dele det opp i egne nettsteder er vel å fordele sakene der de hører hjemme? Når HW allerede publiserer halvparten av amobil sine saker - hvorfor ikke bare slå sammen hele røkla og bli et standard mainstream IT-nettsted som de allerede er på god vei til å bli?

Jeg leser HW for å lese om hardware. At Nokia har lansert en ny mobil som kan fåes i rosa bryr meg midt i *******.

Lenke til kommentar

Veldig enig. Å lese om mobiltelefoner er omtrent like spennende som å se maling tørke.

En dag, kanskje om ikke veldig lenge, blir det nok mulig å bygge (og hotrod'e) sin egen lille portable telefon/datamaskin/gps/alt i ett-dings.

Først da blir mobiltelefoni interessant for meg i alle fall.

Lenke til kommentar
Kan vel være enig med trådstarter.  En må unngå sidespor som finnes på andre sider. Det verste eksemplet er vel ITpro.no. En gang i tiden var det faktisk en pass ok side. Nå er den bare tragisk.

7527826[/snapback]

Det er mange som faktisk syns det er ok at hardware.no også har nyheter fra Amobil. Spørsmålet er vel i bunn og grunn om det vil være noe mer hardware realtert stoff selv om artikkelene fra Amobil forsvant. Svaret på dette er nok nei. Derfor er det bedre med litt ekstra mobilstoff, og strengt talt så trenger man jo ikke lese det som ikke fenger en..

Syns personlig at det er fint med stoff fra Amobil, men må jo si meg enig i at det er langt fra alt av stoffet som fenger meg.. Da velger jeg å ikke lese artikkelen.

Lenke til kommentar
Det er mange som faktisk syns det er ok at hardware.no også har nyheter fra Amobil. Spørsmålet er vel i bunn og grunn om det vil være noe mer hardware realtert stoff selv om artikkelene fra Amobil forsvant. Svaret på dette er nok nei. Derfor er det bedre med litt ekstra mobilstoff, og strengt talt så trenger man jo ikke lese det som ikke fenger en..

Syns personlig at det er fint med stoff fra Amobil, men må jo si meg enig i at det er langt fra alt av stoffet som fenger meg.. Da velger jeg å ikke lese artikkelen.

7527855[/snapback]

Kunne ikke sagt det bedre selv. Ønsker du ikke å lese artikkelen så er det jo bare å la være å klikke :)

Lenke til kommentar
Kunne jo hatt et system der vi kunne velge vekk artikler fra amobil.

7529577[/snapback]

Second that!

Jeg vil ha muligheten til å kunne velge hvilke artikler jeg vil ha på forsiden til hw.no da jeg er her inne for.. vel.. hardware.

Og når jeg en dag begynner å interessere meg for kamera, velger jeg inn amobil til forsiden igjen via et personlig filter om det lar seg gjøre.

Hardware(.no):

The physical components of a computer system. Reference is often made to "hardware" and "software"; in that context, "hardware" consists of the computer, input and output devices and other peripheral equipment.

Gi oss friheten til å velge! :w00t:

edit: Amotor som er en av deres søstersider. Hva om det kommer artikler om hvordan man skal skifte bremseklosser på en audi a4 på førstesiden til hardware.no? :wee:

Endret av Xander^
Lenke til kommentar
edit: Amotor som er en av deres søstersider. Hva om det kommer artikler om hvordan man skal skifte bremseklosser på en audi a4 på førstesiden til hardware.no? :wee:

Exactly. Hva med en poll? Hadde vært uvurderlig info for hw-redaksjonen å kunne se hva brukerne foretrekker.

Lenke til kommentar

Tror grunnen til at dette skjer er fordi at HW.no er kjernen til søstersidene, slik hvertfall jeg det. Problemet er da at siden heter fremdeles hardware.no, og ikke startsiden.no.. Så jeg forstår problemet, men valgte likevel "Bryr meg ikke", siden jeg av prinsipp har sluttet å henge meg opp i ting som bare ender i irritasjon.

Lenke til kommentar

Hw er ikke hva den en gang var, og det er vel bare slik det blir.. Etter at hw.no & Co ble en del av en større medie bedrift så handler det vel stort sett bare om en ting; penger! Og det er vel ikke usannsynligt at diverse produsenter mm. styrer mye av dette og hvilke artikler som kommer.

Feks. så er det svært dårlig med overklokkings nyheter og annet mod stuff. Tjener vel ikke penger på slikt...

Lenke til kommentar

Dersom hardware bare skulle skrive om "hardware i en PC" hadde jeg sluttet å lese den i alle fall. Det er begrenset hvor mange nyheter det er på hardware-fronten. En nyhetsside med 2 nyheter daglig er rimelig uinteressant.

Skjønner ikke helt hvorfor folk finner det totalt irrelevant med mobilnyheter på hw.no, hvor du finner f.eks. nyheter om både software og bærbare PC'er. Mange av dagens mobiltelefoner omhandler er mer en datamaskin enn en simpel telefon, og burde vel således være i interesseområdet til en IT-interessert?

Jeg er enig i at det er litt mange amobil.no nyheter på hw, og det er absolutt ikke nødvendig å publisere nyheter/tester av de "kjipe" telefonene - men de avanserte telefonene (smartphones f.eks.) synes jeg er minst like mye relevant på hw.no som mye annet som publiseres der.

PS: Det er vel ikke til å stikke under en stol at hw.no ikke lenger dreier seg om hardware. i skrivende stund var 4 av 20 nyheter knyttet direkte til en datamaskin/komponent. Siden hw.no fremstår som et helt vanlig IT-nettsted, synes jeg det er helt naturlig at de skriver om alle tekniske duppedingser, inkl. mobiler, pda'er, fotokameraer, printere etc.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Hei og takk for alle tilbakemeldinger! Vi tar alle på alvor, det kan vi love. Vi kommer også til å følge nøye med på pollen.

Hardware.no har i en tid fungert som en slags startside for hele Hardware-nettverket, hvor vi også publiserer saker fra søstersidene - fortrinnsvis tester eller andre større saker, eller saker som også bør ha interesse for den jevne HW-leser.

Ikke alle ønsker å få servert linker til mobil-, kamera- og spilltester, og det har vi full forståelse for. I fremtiden ønsker vi derfor å få til et bedre skille mellom kategoriene, slik at man f.eks. kun kan velge å få presentert hardware-relatert stoff.

Det er for tidlig å si konkret hvordan dette blir, men følg med i 2007! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...