Gå til innhold

Asus A7M266 og Athlon 1900+

Arvid

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg ny cpu (Athlon 1900+).

Men kjører jeg cpu'n på 1600MHz så feiler windows i oppstarten. Får feil om at det er en eller annen hardware feil. Kjører helt fint på 1200MHz, uten feilmelding.

Biosen er flashet til versjon 1007.

Spenningen ligger på 1,77-1,79V.

Har noen vært borte i lignende?

Eller kan komme med noen forslag?

ARVID

tillegsopplysninger

PC spec's

Asus A7M266 ver. 1007

AMD Athlon 1900+ @ 1200MHz :sad:

256 MB DDR

Radeon 8500 LE 128MB

Soundblaster 1024

netverkskort

firewire

Sunway ATA Raid Kontroller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg opplever lignende

Min Tbird kjører ikke 1333 mhz (133mhz bus) som den skal. Kjører derimot fint på 1000. Er ikke for varm, har bra spenning og alt det der. Jeg skjønner ikke hvorfor den oppfører seg sånn, har prøvd det meste. Jeg får en XP2000 idag, finner ut om feilen ligger i prossessoren i dag.

Lenke til kommentar

Jeg har samme HK som du og samme BIOS-versjon og min XP2000+ kjører fint på 1667 Mhz. Kjøpte CPU for ca tre uker siden, og har hatt absolutt null problemer, har verken formatert eller gjort noe annet etter bytte av cpu.

Med spenning regner jeg med at du mener Vcore. Er ikke 1,77-1,79V litt høyt ? Jeg kjørte min først på 1,75 - 1,77, men for å få ned temp'n litt kjører jeg nå på ca 1,72 V, det går helt fint.

Mitt forslag er å justere ned Vcore ved hjelp av jumperne på HK. Tror cpu'n din fint kan kjøre på 1,65V også (hvis du ikke overklokker), men det har ikke jeg testet enda :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...