Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan slå av "checksum" på ISDN?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har problemer med å bli disconnected fra spillet World of Warcraft når jeg prøver å logge på. Og hvis jeg først klarer å logge meg på så blir items og folk "Unknown" og noen blir "nakne". Jeg har lest litt rundt omkring på forskjellige forums om hva som er problemet og hvordan man løser det. Og her er et svar som jeg VET skal fungere;

"Network Card Configuration

If you continue to have these problems then you will need to adjust the configuration of your network connection:

(please check with your Network Administrator before making any changes)

To access your Network configuration settings:

Go to Start and choose Control Panel

If in Category view, please click on Network and Internet Connections

Open Network Connections

Right click on your network adapter used to connect to the internet and go to Properties

Click on Configure and go to the Advanced tab

Different network cards have different options on this screen:

Disable any option labeled Checksum Offload (RX and TX) or Hardware Checksumming

Set the option called Connection Type, Speed and Duplex Settings or Media Type to Force 100 Full Duplex

(the exact wording of this option may vary)

Note: You may need to select Force 10 Full Duplex for an older network.

Set the Optimize for option to Throughput

Click OK

Note: This may cause your Connection to disconnect temporarily: Restarting the computer will usually resolve this.

If you are still disconnected, readjust the Connection Type settings."

Men så var det spørsmålet, hvordan gjør jeg nå dette på ISDN kortet mitt? Jeg har ikke samme egenskaper som lokal tilkobling og jeg finner heller ikkeno "checksum" eller lignende å isdn kort egenskaper.

Noen som vet?

Takker på forhånd.

MVH,

Kerm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*bump*

Absolutt ingen som vet? :S

Ikke noe råd om hva annet jeg kan gjøre?

7538346[/snapback]

Det går ikke. ISDN-kort gjør nesten aldri TCP Checksum Offloading, jeg tror at driver-grensesnittet (for dialup-tilkoblinger) i Windows gjør det vanskelig å gjøre sånne ting i hardware, fordi Windows selv legger dataene inn i PPTP.

Link speed og Duplex er spesifikt for Ethernet, så dette er ikke engang tenkelig at dukker opp på et ISDN-kort.

Jeg må si at jeg ikke skjønner hva som skaper problemet ditt, men det er nok ikke HW Checksum saken. Hvis det kun skjer i WoW, og internett er i topp stand ved feks. web-surfing, så kan det komme av at CPUen blir for mye belastet. Aner ikke hvordan du får testet det, men du kan i hvert fall oppdatere driveren til ISDN-kortet.

Hvis internett er litt sånn "flaky" ellers også, så er det en rekke ting som kan føre til korrupte data og pakketap, men det hørtes ut som at problemet var begrenset til spillet.

Lenke til kommentar

Den instruksjonen der er for folk med ethernet nettverkskort jeg (altså skrevet for folk med bredbånd). Tror ikke du kan gjøre det samme for ISDN nødvendigvis.

Er du sikker på at det ikke bare er en form for mer generell linje ustabilitet da? har du pingtetet mot din ISP og utelukket pakketap?

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...