Gå til innhold

Alt om det å ta buss.

Knudix

Anbefalte innlegg

Jeg tar to busser hver dag, en som kommer fra "utpå landet", og en bybuss i trondheim. Takker høyere makter for at det ikke er så lenge til mars.

1: Hvorfor skal folk som faktisk har helt normal kroppsbygning breie seg ut slik at man selv får et halvt sete, og i tillegg bli sure når man prøver å sitte litt komfortabelt?

2: Hvorfor er det EN spesiell flokk med kvinnfolk som skal utøve muntlig kommunikasjon i 140dB, for å være sikker på at de bussen kjører forbi også hører det?

3: ER DET SÅ VANSKELIG for bussjåfører å skjønne at når man trykker på STOPP-knappen, så skal man faktisk AV BUSSEN?

....godt å få det ut....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe som også er veldig moro er når du tar en buss fast så kommer de lokale raringene å hilser, sitter seg ned (selv om det er bare du og kanskje to andre på bussen) og starter en samtale med deg når du absolutt ikke bryr deg. Sitte 20 min å høre om tante mari som hadde fotsopp er _ikke_ spennende eller morsomt (som historie fortelleren syns og *insert knegging her* vær gang de kommer med et poeng.) Har mer lyst til å knuse fingrene mine med en hammer.

Folk som sitter å hører på gamle populære sanger (rosa helikopter, grazy frog og masse annet trance skitt) fra mobilen sin med full lyd yess!!

Små drittunger som sitter bak deg og rister i settene er jo også utrolig festlig, og hvis du nevner noe til foreldrene / eller ungen så får du bare frekt svar at "ikke fortell meg hvordan eg skal oppdra ungen min" eller "neeeheh gidder ikke ass"

Gamlinger som forteller om hvor "bedre" alt var før.

Lenke til kommentar
Litt store mennesker som brer seg ut over setet sitt er meget irriterende, idag ble jeg sittende med halvekroppen utenfor setet :S

7536411[/snapback]

Eller små fjortiser som skal ha begge setene, i dag knuffa jeg hardt til en som breia seg så jævla på setet, han breia seg ikke mer etter det :whistle:

Hmm, det som er irriterende på buss.

Feite folk(tar all plassen på setet, og jeg må sitte å trekke skuledrene opp for å ikke gni meg ut over hele personen.

Illeluktende folk, gamle folk, de stinker gjerne avfall og avføring, små unger, jenter som skriker sånn at hele bussen hører det. Buss sjaføren prata i annlegget at de skulle holde kjeft en gang! ^^

Folk som dytter meg i knærne sånn at jeg nesten detter bak over, WHAT THE F! HVA ER VITSEN MED DET?!?! Jeg kan jo ikke gå når folk setter seg og jeg står å venter på at de skal bli ferdig, gjerne gamle folk.

FJORTISER som dytter i setet og river å kjører beina i setet, sånn at du kjenner det langt i korsryggen. Var noen fjortiser(14 eller 15) som plaga meg på bussen, slo til han ene i ansiktet og siden har de ikke plaga meg mer(kasta papir osv på meg, tok meg på hodet npr jeg satt og sånt, fikk nok) :thumbup:

De som sier at vold ikke er løsningen lyver.

Folk som spiller elendig musikk fra telefonen, det har jeg gjort selv bare for å irritere venner :p

FOLK SOM GNIKKER SEG MOT MEG, HERREGUD!!

Det er jo greit at jenter gnikker, med når en mann på 67 år står å gnikker seg mot rumpa mi så er ikke det så fint.

Eller når jeg sitter i midtgangen, og gutter står med skrittet 2 cm unna meg, det er ikke så bra heller, det er gjerne kvisete ikke-pene folk.

Gravide damer som kjefter når du ikke hjelper dem.

Folk som snakker til meg uten å ta borti skulderen min eller noe sånt, jeg sitter med et isolert(store puter på headsettet) headsett. Hører ikke NOE, også blir folk sur når de har prate til meg i ett minutt og jeg ikke har svart dem.

Bussjafører, har ikke så mye å si egentlig, de på de bussene jeg tar er helt grei. Glemt/mista busskortet flere ganger uten problemer. Hadde ikke fått flexus kort men det var helt greit ^^

flexus kort som bare kan brukes på 2 overganger. Kommer meg bare TIL skolen med det.

Busser med 30 personer mer enn de har lov til å ha på bussen.

Hmm.. Personer som setter seg ved siden av deg når bussen er tom. Og begynner å prate om ting, som bryr meg midt i.. ja.

Gale folk, sitter å ler konstant. Det er en som alltid lukter hasj(røyker i pipe på stasjonen) og ler konstant på bussen. Alle bak i bussen fikk latterkrampe :wee:

Når bussen som jeg skal ta overgang til ikke kommer, eller har dratt før vi kommer dit. Da står jeg og 20 stk fra en skole og venter en time på neste buss, eller så kan man gå. Men hvis man går med en gang så kommer bussen kjørende forbi deg. Typisk.

Ja, nå husker jeg ikke mer. Får vel skrive som det kommer.

Ble nesten litt langt innlegg jo ^^

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Skriv om hvor digg det er å ha x- antall tyggiser klistret fast i rompen når du reiser deg fra setet.

7544279[/snapback]

Jeg ser på setet først om det ligger drit der, så det er ikke noe problem :)

7544299[/snapback]

Det er et problem, jo. Problemet er de idiotene som absolutt skal klistre tyggisen sin over alt.

Lenke til kommentar
Buss mellom 1400-1630 er kjipt. Da sitter all skoleungdommen på bussen.

7538802[/snapback]

Korrekt!

7538881[/snapback]

Så her skjærer vi alle under samme kniv... Så hva med de ungdomsskole elevene som er drit lei de fordømte fjortissene og som prøver å komme seg gjennom dagen uten å måtte bli bært hjem?

Lenke til kommentar

Hater når noen sier til meg at jeg må flytte baggen slik at de som står kan sitte. Vist de vil sitte så får de komme bort og spørre, ellers så kan de faen meg ha det så godt. Jeg gidder ikke å rope ut i bussen at det er ledig. Jeg har normal folkeskik og flytter slefølgelig baggen/sekken/wathevah om det er noen som spør.

Lenke til kommentar

Ja, folk er alt for sjenerte på bussen, og så tør de ikke spørre om de kan få sitte, de står heller... De som vil sitte får spørre om de kan få sitte her, så flytter jeg sekken med glede, det er så mange som bare kommer på bussen, så tar jeg ned sekken, så står de i midtgangen, så må jeg flytte opp sekken igjen, så har sluttet å ta ned sekken for folk som ikke spør.

Kan være at jeg ser skummel ut :(

Lenke til kommentar

Hva irriterer meg mest på bussen? Ikke godt å si, men det er mye. Kan vel egentlig si at det meste irriterer meg på bussen. Er noe med miljøet der altså..

Trikset med å ta buss

Her er det en lengre artikel om fra tragisk.com om hvordan ta buss

7528939[/snapback]

Dritbra! Lærer faktisk litt av den, ikke at jeg er den store synderen på bussen da, men det om plingingen var ganske interessant. :hmm:

Lenke til kommentar

Ca en gang i uka er det en eller annen weirdo som flipper fordi jeg sitter på "setet hans".. Og så er det irriterende at noen alltid skal sette seg ved siden av meg når det er 40 andre helt ledige seter..

Når du har god tid til bussen, så kommer den alltid for sent.. Og når du har dårlig tid, så kommer den alltid for tidlig!

Og ikke minst hvis man skal bytte til en annen buss halveis, så har den andre bussen selvfølgelig akkurat kjørt..

Og.. når bussen plutselig har halvtimesruter når det er -15..

Lenke til kommentar

Når du har god tid til bussen, så kommer den alltid for sent.. Og når du har dårlig tid, så kommer den alltid for tidlig!

Og ikke minst hvis man skal bytte til en annen buss halveis, så har den andre bussen selvfølgelig akkurat kjørt..

7546463[/snapback]

Trodde det var omvendt eg. Når du har god tid så kommer bussen tidlig mens når du har dårlig tid så er bussen forsinka, er slik det er for meg fleste gangene i alle fall.

Så har du regelen om at hvis det er iskaldt så kommer bussen alltid sent slik at du får tid til å se på den skjønne veggen / skogen / veien / grafittien / osv. mens du fryser ræva av deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...