Gå til innhold

Alt om det å ta buss.

Knudix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det som er mest irriterende på en buss... hmm.. jeg tror det må være folk som sitter alene, og sitter på det ytterste setet, selv om de ikke behøver det.

7527329[/snapback]

Jeg tar MYE buss. Faktisk bruker jeg ofte over 3 timer til sammen pr. dag. Jeg kan gjerne fortelle deg hvorfor jeg ønsker å sitte alene.

Hvorfor skal folk ABSOLUTT sitte ved meg? Eksempler:

* Feite folk som tar opp altfor mye plass. De dekker hele sitt eget sete i tillegg til halve mitt.

* Stinkende folk som holder på å drepe meg sakte men sikkert. De kunne blitt brukt som torturmetoder nede i Irak med stort hell. Jeg er overbevist om at torturfangene ville snakket med en gang. For dere som tar bussen 10min av gangen er det helt sikkert ikke noe problem, men jeg tar buss i 1,5t av gangen. Tro meg, det er ikke noe kos.

* Folk som absolutt skal ha lyset på når HELE bussen ellers er dimmet pga de fleste sover. Dette er typisk de som skal sitte vedsiden av meg selv om jeg har satt tingene mine i det andre setet og sitter og sover; OG det er 10 ledige seter vedsiden av andre. Men neida, det er ikke noe problem. Bare ta og vekk meg. Senere kan du sitte der og pille deg i nesa med lyset på, for så og spise den ekle busen din. MMMM!!!

Der har du grunnen til at jeg alltid har noe i setet vedsiden av meg. Om bussen blir full så flytter jeg selvfølgelig tingene, og om en hyggelig ikkeluktende person spør pent om det er ledig, ja så har jeg ingen problem med å flytte tingene da heller. Så lenge jeg har ting i setet så flytter jeg de som oftest i det jeg ser at det kommer en person inn på bussen som IKKE lukter eller tar halve setet mitt.

Jeg kunne skrevet en hel bok om andre irriterende ting ved å ta buss, men jeg tror jeg stopper her.

Lenke til kommentar

darkness|:

Jess! Helt enig. Jeg tar ikke buss så ofte lenger (egentlig aldri), ei heller har jeg pendlet så vanvittig langt med buss, men har jo brukt en del timer på bussen i løpet av mitt før-jeg-fikk-lappen-liv, så jeg vet jo litt om hva som skjer på busser rundt om.

Her i Molde er det veldig opp og ned. Den generelle busstandarden her, er at når en buss har tjenestegjort 10 år som rutebuss, blir den satt inn som skolebuss til den kneler. Noen bussjåfører er i tillegg meget hardhendte med den stakkars bussen, noe som går utover både buss og passasjerer. Gjentatte brudd på vikeplikten, gjentatte brudd på generell bussikkerhet, gjentatte brudd på serviceplikten og ikke minst gjentatte brudd på kom-igjen-og-smil-litt-da-plikten. Andre bussjåfører igjen er veldig hyggelig og grei, kjører pent og yter litt service.

Dårlig service

Elev: "Eeehm, jeg har ... glemt busskortet hjemme ..."

Sjåfør: "Jamensåsynddadu! Da må du nok gå til skolen i dag da..."

(Dette gjelder SELVSAGT ikke de som later som de har glemt det, når de egentlig bare sniker på bussen. De skal få hinke på en fot hele veien til skolen. Tufser.)

God service:

Sjåfør: "Såda, jeg husker deg, du har jo gyldig busskort du, bare sett deg. Husk å ta det med i morgen da!"

Vi pleide alltid å kjøpe månedskort, ikke klippekort, så en registrering fra eller til hadde ikke så mye å si egentlig.

Lenke til kommentar
Dårlig service

(Dette gjelder SELVSAGT ikke de som later som de har glemt det, når de egentlig bare sniker på bussen. De skal få hinke på en fot hele veien til skolen. Tufser.)

Vi måtte betale....

Men jeg sluttet å ta bussen etter at den sluttet å kjøre forbi arbeidsplassen min :mad:

Nå er jeg dømt til å sykle og gå vær dag :p

Og nå som det er sørpe å greier :roll:

Lenke til kommentar

Når bussen er stappfull....

Da mener jeg så full at det står folk helt bak i bussen, til helt foran.

Du sitter i det ytterste setet, og prøver å sove, men så er det en som blir ståendes å gjynge ved siden av meg, og holder meg våken.

Og når du skal ut, spessielt før resten av bussen skal ut, og du blir omtrent nødt til å dytte, å klatre for å komme deg ut..

Hvor mange er det lov til å ha ståendes i en buss?

Lenke til kommentar
darkness|:

Jess! Helt enig. Jeg tar ikke buss så ofte lenger (egentlig aldri), ei heller har jeg pendlet så vanvittig langt med buss, men har jo brukt en del timer på bussen i løpet av mitt før-jeg-fikk-lappen-liv, så jeg vet jo litt om hva som skjer på busser rundt om.

Her i Molde er det veldig opp og ned. Den generelle busstandarden her, er at når en buss har tjenestegjort 10 år som rutebuss, blir den satt inn som skolebuss til den kneler. Noen bussjåfører er i tillegg meget hardhendte med den stakkars bussen, noe som går utover både buss og passasjerer. Gjentatte brudd på vikeplikten, gjentatte brudd på generell bussikkerhet, gjentatte brudd på serviceplikten og ikke minst gjentatte brudd på kom-igjen-og-smil-litt-da-plikten. Andre bussjåfører igjen er veldig hyggelig og grei, kjører pent og yter litt service.

Dårlig service

God service:

Sjåfør: "Såda, jeg husker deg, du har jo gyldig busskort du, bare sett deg. Husk å ta det med i morgen da!"

Vi pleide alltid å kjøpe månedskort, ikke klippekort, så en registrering fra eller til hadde ikke så mye å si egentlig.

7540770[/snapback]

hehe, kjenner meg igjen der ja, etter å budd i molde i tre år. klarte å bomme med feil buss, men ingen merket det sia jeg hadde ungdomskort, men men, kom til byen litt seint kanskje. :tease:

Lenke til kommentar

Husker at i fjord ble skolebussen vår stoppet på to stikkprøver med 10min mellomrom.

den ene gangen var det 13stk for mye på bussen og begger lå å fløt i midtgangen og den andre gangen var det 19stk for mye og en satt framme i vinduet til bussjåføren og alt skrote lå fortsjatt i midtgangen... vi fikk faktisk kjøre videre....

Lenke til kommentar

1. Unge gutter som sitter med "gjengen" sin og snakker gudene vet hva om counter-strike og world of warcraft. Der de diskuterer alt som skjer, er fan av begge, men ahh det høres så fælt ut å snakke høre gutter før stemmeskifte snakke om slikt. Det vekker dårlige minner i VT...

2. Folk som sitter helt fremst i bussen når alt annet er ledig. Det er meningen å gå bak i bussen for å gjøre plass!

3. Unge folk som ikke tør å sette seg ved personer, og står heller 10 min i midtgangen der de blokker for alt og alle. Meker dette når bussen stopper ved ungdomsskolen

4. Sjåfører som ikke hilser :(

5. Jenter som prater om fylla de hadde i helga, og hvor wasted de var.

6. Barnehageklasser som kommer på bussen, ganske søte barn der de går rundt i sherroxer og prater om alt, men de er så bråkete!

Lenke til kommentar

Skal man kjøre buss over lengre strekninger (nattbussen Trondheim-Oslo anyone?) har jeg observert at det er en klar fordel å være jente, og i tillegg være dritfin. Virker som folk er redde for å sitte vedsidenav dem og velger heller å sette seg vedsidenav meg, ta av seg skoene og åpne matpakken sin som inneholder en eller annen obskur krydret sak som de sitter å gafler i seg sakte men sikkert med god innlevelse. Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gidder ta den teite bussen...

Lenke til kommentar

Når folk går bakover i bussen og ser den ledige plassen ved siden av deg har jeg en genial måte til å få de til å ta en helvending og sette sin svette, uparfymerte kropp et annet sted:

Etter skolen er det ca. full buss med 80% skoleelever og 20% oldiser, og disse oldisene er passe frekke og spør ikke engang om de kan sitte ved siden av deg. Du tar bare å ser stygt/kritisk på de, slik at de skjønner at du er en real kødd, så funker alt. Enten det, eller så ser jeg bare skummel ut. :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg kjørte Suspekt - Kinky Fætter i ørene på fullt volum på hvert eneste stopp på kystbussen til Stavanger et år. Folk holdt seg unna da de hørte det :)

Lenke til kommentar
Jeg prøver alltid å se "skummel" ut, det bare funker ikke, heller ikke hiphop på fullt volum på øreklokkene ser ut til å hindre de gamle illeluktende folka i å foretrekke meg fremfor blondinen 4 seter fram som tar opp et halvt sete...

7542723[/snapback]

Bare å sette på Erik Faber så skal du se ;)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Du trenger ikke å kjøre musikk du liker, du skal bare ha det på akkurat idet folk setter seg ned, resten av iPoden kan fylles med annet knask. Og la gjerne være å dusje en 2-3 uker før :wee:

Lenke til kommentar
2. Folk som sitter helt fremst i bussen når alt annet er ledig. Det er meningen å gå bak i bussen for å gjøre plass!

Jeg må faktisk si meg uenig i den der. Det at noen setter seg foran gjør det ikke vanskeligere for f.eks deg å gå bakover i bussen, gjør det?

Jeg skjønner ikke logikken, men det er nå meg!

Endret av Road11
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...