Skilpadde Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg tar bussen hele tiden, og har aldri måtte ha vist bilett. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Liker ikke billettkontrollene jeg. 900,- her og der begynner å svi i lengden... 7529207[/snapback] Hvis du sniker så fortjener du det. (jeg har sneket på 5 busser på en dag, men kontrollør og sluppet unna ^^ ) Helt greit å ta buss, tar en time med buss om morningen og en time og 20 min om ettermiddagen, dytter folk så dytter jeg tilbake, tar folk mye av setet knuffer jeg tilbake. Det å sprenge lillehjernen ut med musikk hjelper. Det er også morsomt å snakke kødd med fremmede på bussen Noen som irriterte meg. så jeg lekte komplett psyko og sa jeg skulle hjem, også til psykolog å få piller mot raserianfall, de har ikke sparket i setet igjen i vertfall.. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Skulle fra Oslo til Arendal med "Lavprisekspressen", og det var jo vel og greit. Og billig. Vi reiste tre i følge, og selvfølgelig var det bare ener-seter ved siden av andre folk igjen. Jeg satt meg ned ved siden av en gammel dame. Etterhvert kommer det en hel flokk med utlendinger. De måtttw absolutt sitte sammen, og de måtte absolutt ha et dobbelsete fordi de hadde en unge som måtte ha intravanøs (eller hvordan pokker man skriver det). Folk tok hensyn og de som ble spurt om å flytte seg flyttet seg. Jeg derimot ble ikke spurt, og ble sittende midt i en flokk av totalt ukjente utlendinger i alle aldre, som snakket jalla-språket sitt, pekte på meg og lo. Jeg prøvde å sette på musikk og se ut av vinduet, men det ble litt kjedelig i lengden. Jeg kunne ikke akkurat sovne heller, for da kunne det jo hende at jeg datt over på utlendingen som satt ved siden av meg. Kunne ikke flytte meg heller, for bussen var smekk-full. De prøvde tilogmed å tilby meg stinkende ekkelt-seende-ut utlending-brød, men da takket jeg nei. Off. Lokalbussen er grei, men 4 timer midt i en totalt fremmed, og frekk utlending-flokk takker jeg nei til. EDIT: Kan godt hende denne historien får meg til å se ut som en rassist, men det ville jeg ikke si jeg er. Endret 18. desember 2006 av Knut_ Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 ... 7527857[/snapback] My thoughts exactly! Og du klarte å sette ord på dem! Takk. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Digger å ta buss til skolen, når man netopp har våknet bare höre mp3, se ut vindue og drömme seg bort Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Skulle fra Oslo til Arendal med "Lavprisekspressen"... <snip> 7529463[/snapback] Tja, bruker du offentlige transportmidler, så sier det seg jo selv at du må finne deg i at hva som helst kan skje. Lenke til kommentar
Brillefin Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Det som er mest irriterende på en buss... hmm.. jeg tror det må være folk som sitter alene, og sitter på det ytterste setet, selv om de ikke behøver det. 7527329[/snapback] Er det galt og nå da? Det mest irriterende på en buss er forresten idiotiske mennesker som snakker høyt om idiotiske ting. Gjerne i mobil. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg liker ikke å ta buss.. Går tregt, kjører en omvei osv.. (det er den som går fra jessheim og hjem, men alike vel)... Tog derimot Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg hater å ta buss! Min verst bussopplevelse kom forrige uke. Det hele begynner med at en afrikaner begynner å slenge drit til en tilfeldig ungdom. Slengingen blir bare verre og til tider veldig grov. Den tilfeldige ungdommen ignorerer afrikaneren og prøver og ta det hele med et smil. Plutselig begynner afrikaneren å gå til angrep på den tilfeldige, og dette skaper en ekstrem uro i bussen. Noen andre passasjerer får stoppet ham, og ungdommen går av bussen vett skremt. Videre på bussturen forsetter afrikaneren med slengingen til de som stoppet ham. Da dette skjedde ble en narkoman som satt bak meg livredd. Hun begynner med å slå colaboksen hun har i hånden opp mot vinduet. Hun gir seg ikke med det, og finner ut at hun skal begynne å knuse colaboksen. Hun er tydeligvis livredd afrikaneren som sitter lengre foran i bussen og begynner å snakke høylytt med seg selv. Jeg prøver å skru opp volumet på ipoden men de dårlige høretelefonene dekker ikke støyet nivået i bussen. Et par minutter senere går afrikaneren av bussen, men det virker som den narkomane damen bak meg bare blir mer urolig. Til slutt tar hun seg en røyk INNE på bussen. Personlig hater jeg røyk og prøver dermed å snu meg mot den narkomane for å gi et hint, men alt hun svarer med er en latter som overgår alt jeg har hørt. En ”typisk” narkoman latter som skjærer meg inn i ørene. Jeg går lettere rystet av bussen etter min verste busstur noen sinne, og nå er jeg ufattelig lei dette styret. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 En av de verste tingene som kan skje når du tar buss er at en hel barnehage tilfeldigvis har bestemt seg for å ta bussen. Jeg husker spesielt en gang da bussen allerede var bortimot full, så ramler det inn 20+ barnehageunger i tillegg. Ikke spesielt artig. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Om noen røyker på bussen så ta røyken deres å stump den da vel... Lenke til kommentar
zica Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Ting som irriterer på Oslobussene (noe er vel nevnt før, menmen): -Forbanna nek med barnevogn (typisk to nybakte mødre med hver sin vogn) som tror det å ta buss i ettermiddagsrushet ut fra Oslo sentrum er en god idé. Det er ikke plass til deg! Har du mammaperm så kan du da vel ta bussen til alle andre tider enn akkurat kvart over 4? -Folk som trykker febrilsk på stoppknappen ved døra når bussen akkurat har stoppet ved en holdeplass, for så å tilte i vinkel når døra ikke går opp umiddelbart. Døråpnere finner du _bare_ på trikken, den røde STOPPknappen på bussen gir sjåføren beskjed om at du vil av på neste stopp. -Folk som sitter og dagdrømmer, og som skriker til akkurat i det bussen legger seg ut ifra holdeplassen. Følg med for pokker! Vi andre gidder ikke å høre på vrælet ditt fordi du mistet stoppen din. -Folk som plutselig ikke kan finne lommeboka eller månedskort når de står foran bussjåføren. Hvor vanskelig er det å ta den fram _før_ du går på? Eller var det å hoppe på bussen et helt spontant påfunn uten noe som helst tankevirksomhet? Tenkte ikke det nei. -Nisser som skal betale cash, men planter beina midt i døra og blokkerer for oss med månedskort. -Alle de sauskallene som går på bussen gjennom midtdøra, blir ropt opp av sjåføren, og må trenge seg mot strømmen av oss normale mennesker for å vise billett. Regelen er veldig enkel; leddbuss: ok. Singelbuss: IKKE ok. -Typisk i rushtida: folk som er så redde for å ikke komme av på stoppen sin at de begynner å trenge seg fram flere minutter før bussen kommer til holdeplassen. Hadde de ventet, hadde de sett at mange av dem de nettopp hadde dyttet bort skulle av på samme sted. Jeppjepp Endret 18. desember 2006 av zica Lenke til kommentar
St-Cruz Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) For å si det slik, jeg tar trikk 2 ganger daglig, og jeg gleder meg til jeg får bil Endret 18. desember 2006 av St-Cruz Lenke til kommentar
Campin Carl Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg tar bussen hver dag til og fra skolen , men i dag var det ei jeg kjente som snakket om en slags ting hun hade brettet til et kors og viste meg bilde på telefonen sin joa jeg åpnet sekken og en sånn "bretteting".Jeg lot henne brette det korset sitt og hun klarte det ,joa det var greit, jeg sa jeg skule vise henne du kunne lage en ball av den og da omtrent 5 sekunder ute i arbeidet er det da en liten unge fra barneskolen(ja ungdomsskoleelevene og barneskoleelevene må dele en og samme buss) som skal være litt tøff og sier - jeg vedder 100 kr på at du ikke klarer og lage en ball ut av den før bussstoppet.Jeg aksepterer utfordringen og fortsetter jeg blir ferdig med med margin ogungen blir da litt småsur og sier da næmmen det var ike sån jeg mente, jeg svarte rolig at hanåtte tenke mer neste gang han skulle vedde på noe så jeg går nesten og gleder meg til trynet hans imorgen Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hahahahahaha, dritgenialt Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Satt på bussen på fredag, og var nødt til å sette meg bak verdens trasigste fyr (omtrent på min alder, kan jeg tenke meg), siden det ikke var noen andre ledige seter. Fyren hadde både sitt sete og setet ved siden av seg slått helt ned, så jeg ikke fikk plass i setet bak han. I tillegg lå fyren og sang med på iPod'en og dreit hele bussturen (1 time og 20 minutter). Uendelig trasig. Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg irriterer meg ofte over bussjåførene istedenfor menneskene på bussen. Folk er forskjellige med forskjellige bakgrunner og forutsetninger, så om jeg ikke liker noen folk, så er det bare å se en annen vei. ...men, ting som ikke går an å se bort ifra, er når en røyker setter seg ned ved siden av meg(som ikke røyker). Da blir jeg kvalm, når de kommer pesende inn døra og setter seg ned og hyperventilerer ved siden av. Blærk. Det som irriterer meg er bussjåfører som ikke klarer å holde ruta si. Forstår de ikke at de ikke kan kjøre før tida? Og hvorfor 5-9minutter før tida? Selv om det ikke er rushtrafikk så er det faktisk lov å skru ned farta på bussen. Når jeg venter på bussen, så ender det med at jeg må vente 15-16 minutter, istedenfor 2-3minutter. En annen ting er at de har et yrke og bør vise at de ønsker å være i det yrket. Når bussjåførene er klare til kjøre ut, men fordi de skal stå og jatte med kompisene sine, så utsetter de heller ruta si for å prata litt ut... Av ALLE som kjører, så er det bussjåfører som IKKE burde sitte i mobiltelefonen og preike. Men jeg ser det daglig. Irriterer meg. Blerk. Lenke til kommentar
Akira Kurosawa Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Trives med kollektivtrafikken. Beste som har hendt Oslo. Endret 18. desember 2006 av Akiro Curosawa Lenke til kommentar
Kulan_Snær Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Det er jo slumt å ta buss!..... helt til det kommer noen andre på lissm! Men jeg tar lissm bussen hver ukedag til skolen, tar sånn ca. 40 minutta eller nokka. Først står jeg lissm på bussholdeplassen å bare prøve å snike i køa.. så kommer bussen som er halveis full fordi idiota tør ikkje å gå 50 meter fordi det snørr lissm... Så sitter jeg på bussen i 25-30 minutt før alle får av i byen... da sitter abre jeg å noen kompiser igjen.... å på neste busstopp kommer det 10-20 stykka på igjen..... å etter ei stund kommer det på en fyr... med alt for stor jakke.. som når han til knær.... Han er så jævla komisk!! hver gang han skal sitte på bussn... så springer han ned gangen å slenger seg ned i setet.... man skulle tru at han var redd for at non skulle ta plassn hannes... helt komisk.... så er det 5-10 minutta til md buss så e man fremme md skoln å kan slumme han! Buss e komisk Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Tar buss til og fra skolen hver dag. Det er flere typer personer jeg hater å sitte KLIN opptil. 1. Alkoholikere som stinker en blanding av alkohol og svette. 2. Utlendinger som skriver/kommuniserer med medfødte i andre enden av bussen. (skjer med daglig hver morgen. De vekker meg og holder meg våken siste 10 min. av bussturen. Grei vekkerklokke om ingen av de jeg tar buss med hadde vekket meg uansett) 3. Emo-personer som på død og liv skal spille høy death-metal for alle penga. 4. Personer generelt som skal spille høyt uten lukket headset. 5. Personer som enten røyker veldig mye eller er passive røykere innendørs. Lukter sykt vondt. (har ikke noe imot folk som røyker normalt, men lukta suger hest) Dette er et par punkter jeg irriterer meg over minst 5 ganger i uken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå