Howard Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Webkamera roundup Webkameraer har etterhvert falt i pris og er nå nærmest blitt allemannseie. Men hvilket webkamera skal man velge? Er det slik at det dyreste er best? Vi har testet fem webkameraer fra tre ulike produsenter. Les testen her. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Skulle tatt med Philips web kammrane. Det hadde gruse de møkka greiene der. Jeg har et gammelt philips som gir mye bedere kvalitet en de der. Noen som foresten vet hvor jeg kjøper nytt? mitt begynner bli gammelt. Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Jeg har Creative WebCam Pro og det fungerer helt utmerket i XP, har ingen av problemene som nevnt i artikkelen. Bruker også USB porten. Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Har Creativ kamera jeg oxo, fungerer fint i winMe og WinXp adri hatt problemer med det, men det er lys svakt. Ikke kjøp Logitech eller Labtec(samme merke, hvis du har promis raid. Jeg har ett MSI 845ARU m/raid og en kammerat har Abit KT7Pro m/raid: er Raid kontrolleren av så virker logitec/labtec fint, men så for den vlir slått på så virker av og til ikke raid kontrolleren, men det verste er at web cameraet aldri virker mer enn 2sek. så henger helemaskinen seg. Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Kan ikke si jeg ble så mye klokere av denne artikkelen gitt. Finnes det ikke noe bedre på markedet? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Jeg synes også dere burde ha tatt med Philips sine TouCam kameraer. Disse er kjent for utmerket bildekvalitet og bra oppløsnig. Jeg har selv et Toucam FUN og kvaliteten på det er topp! Toppmodellen Toucam PRO er enda bedre og kan vise 60 frames i 640*480 oppløsning Lenke til kommentar
StudInc Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 kvifor er ikkje dei beste logitech-kameraene med i testen?? Dvs. QuickCam PRO 4000 (694,-) og QuickCam for Notebook Pro (786,-) ????? er jo i prisklassen :wink: har tenkt på webkamera som "julepresang" til meg sjølv, og vurdere disse to.... nokon som har erfaring med dei??? PS: ser at komplett ikkje har PRO 4000 på lager... korleis går HW fram når dei skal teste produkt??? vel dei type produkt, spesielle produkt eller testar dei det dei klarar å få hjå leverandørar?? Lenke til kommentar
Xxman Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Kjøp Logitech 4000, det beste jeg har sett. Hadde 3000 før og den er like god men er utgått. Hovedforskjellen om et WebCam er godt eller dårlig er hva som er inni, dvs er det CMOS eller CCTV. De dyre har stort sett CCTV sensor som er mer lysfølsom og bedre billedkvalitet. De dyreste til Philips har også CCTV. De har Logitech 4000 på lager hos PS Data til 685.- dvs litt billigere en Komplett (som har det på lager nå). HW burde selfølgelig tatt med disse også i testen, så hadde de ikke blitt så skuffet over kvaliteten. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Finnes det noen som kan ta opp video i f.eks 5,10,15 min eller lenger? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 De fleste kan vel ta opp video så lenge du ønsker? Den eneste begrensningen er hvor mye kapasitet du har på harddisken Lenke til kommentar
GrevRev Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Ja, jeg er absolutt enig med de fleste her, de burde tatt en ny test med mange flere kameraer. Dvs, de tar jo seff ikke med de som allerede er testet. Det kunne blitt en "Webcam roundup 2" Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 jeg har selv hatt en god del webcam's, det definitivt beste jeg har hatt, og fortsatt har er logitech pro 4000, det gir kjempe bra bilder og er heller ikke kresen på lyset. helt uten tvil det beste webcam jeg har hatt/sett til dags dato. kjøpte mitt på psdata til ca 600kr. Lenke til kommentar
Semental Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Jeg har Philips, er stor fornøgd med det. kan ta ganske så gode bilder. men får ikke til 60 Fps.. noen som kan hjelpe? Mvh Lenke til kommentar
allyse Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Vi valgte ut webkameraene 2 fra "billig" 1 fra aller billigst, 2 fra medium, og 1 fra dyrere. Tenke over det tar en del tid å teste 5 webkameraer. Vi har ikke kapasitet til å ta inn flere på en gang. Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Quote: Den 2002-11-21 14:58, skrev Semental:Jeg har Philips, er stor fornøgd med det. kan ta ganske så gode bilder. men får ikke til 60 Fps.. noen som kan hjelpe?Mvh 60fps?? wtf? eg har philips eg og og den er bare digg. ikke så lysfølsom men på 30fps går det unna. Altså ingen lagg og bra kvalitet. Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Anbefaler også det Logitech-kameraet, kostet nesten 700 spenn, men er vel verdt pengene. Litt synd at det ikke er usb 2, man merker at videoen siger litt... Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Har selv et Philips Toucam Pro som ble kastet etter meg omtrent :razz: Råeste webcam jeg har prøvd...hadde logitech 3000 før, det er ikke på LANGT nær så bra som Philips kameraet. Også tar det bra bilder og bra film :smile: Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Quote: Den 2002-11-21 11:34, skrev Spaz:Jeg synes også dere burde ha tatt med Philips sine TouCam kameraer. Disse er kjent for utmerket bildekvalitet og bra oppløsnig. Jeg har selv et Toucam FUN og kvaliteten på det er topp! Toppmodellen Toucam PRO er enda bedre og kan vise 60 frames i 640*480 oppløsning Hvor kjøpte du ditt? butikken jeg kjøpte mitt i er konk. vil ha en av de nye som er geniale Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Quote: Den 2002-11-21 14:58, skrev Semental:Jeg har Philips, er stor fornøgd med det. kan ta ganske så gode bilder. men får ikke til 60 Fps.. noen som kan hjelpe?Mvh sett ned oppløsninga Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 hadde lan en gang hvor vi hadde 3-4 web cam oppe... alle dyrere en mitt gamle Philips. men mitt var fortsatt det beste! men jeg vil ha de nye som kan vise 60bilder! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå