Rartnamn Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Har en IBM Thinkpad maskin. Og i grunn fornøyd med den. Problemet startet ved at jeg slo av pcn, og dreiv og flytta en del på den. (liten plass på jobb er noe dritt) og når jeg prøvde og starte den skjedde det; skjermen svart. Jeg ser første splash bildet, og den begynner og og tenke, når den kvite streken kommer opp. Men så blir skjermen helt svart. Og det skjer ingenting mer, ingen pipelyder eller noenting. Men den står og går. Har hatt feil med skjermkortet før, og det har blitt byttet på IBM Service. Men da kom det en del pipelyder som det ikke gjør nå. Ellers har jeg prøvd Ubuntu live cd, og det funker. Har kjørt Acicents TI 8.0 Boot loader. Og jeg ser disken min og kan bla så mye jeg vil i den. Men så kommer det store spørsmålet.. Hva kan feile min stakkars IBM Thinkpad? (Har og fjernet det ekstra ramen jeg har satt i selv, uten noen bedring på noe som helst måte) Maskinen kjørte også IBM sin harddisk protection, som låser harddisken på en måte, under for mye berøringer. Håper på noen hjelpende svar =) Endret 20. desember 2006 av MortenGlmz Lenke til kommentar
Rartnamn Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 En installasjon av ubuntu gikk fint, men må desverre ha windows på denne maskinen. Men det gledlige var at maskina tok fint windows cd etter jeg hadde installert ubuntu, så jeg ser denne posten på som løyst! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå