faelk Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hei! Hvor finner jeg hva temperaturen til ram og chipset ligger på? Og hva måler de forskjellige "temp sens" i CPUCool? takker for svar! Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Henger meg på her, lurer også på dette. Og system temp? hvor måles system temp? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Instalerte easy tune, et programm som fulkte med hk, det står system temp på 27 grader, hvor måles system temp? Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Du kan jo laste ned ett program som heter SpeedFan. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Speedfan viser ikke det, ivertfal ikke hos meg, heller ikke everest Lenke til kommentar
axelpaxel Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Hei, faelk (og hellemyr) Det er mye mulig at du ikke har noen sensorer på selve komponentene. Det er noen man må ha for å se varme o.l (varme er vel det eneste man kan måle fysisk på rammen...?). Så mer enn det kan jeg egentlig ikke hjelpe deg med Du kan jo evt. poste merke, modell etc. her. Så kan jeg se hva jeg kan grave opp om hva de har av sensorer osv. Axel Endret 21. desember 2006 av axelpaxel Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Slenger meg på den. Må finne ut chipset temp. Asus A8n SLI med påmontert zalman passiv chipssettkjøler.. Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 slenger meg på her.. trenger chipsett temp til MSI K8N SLI-FI... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Og hva måler de forskjellige "temp sens" i CPUCool? slenger meg på her.. trenger chipsett temp til MSI K8N SLI-FI... Slenger meg på den. Må finne ut chipset temp.Asus A8n SLI med påmontert zalman passiv chipssettkjøler Speedfan / Everest / Sisoft Sandra / AtiTools osv . vet ikke automatisk hva de forskjellige sensorene er. Dere må eventuelt bruke BIOS eller hovedkort produsentens software for temp monitor, notere ned temperaturene for chipset (hvis rapportert) derifra . Og forsøke selv å finne ut av hvilken sensor de ulike andre programmene lister opp som er chipsett . Lenke til kommentar
axelpaxel Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Prøv SpeedFan, eller Everest, evt. software som fulgte med - som er nevnt over - funker ikke disse, vet jeg ikke om noe annet som kan måle temp. deres.. den variere jo fra hvor fort pros. ram osv. jobber EDIT: Faen, kjapp du, syar, var ikke noe svar her etter fredblic når jeg begynte å skrive :!: Endret 21. desember 2006 av axelpaxel Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Prøv SpeedFan, eller Everest som er nevnt over, funker ikke disse, vet jeg ikke om noe annet som kan måle temp. deres.. den variere jo fra hvor fort pros. ram osv. jobber 7551150[/snapback] har prøvd begge. Men ser ikke noe som skal være chipsett temp. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Skulle ha vist hva chipset temp er på Gigabyte DS-4, tror ikke ram har noen temperatur sensor Lenke til kommentar
faelk Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Hei, faelk (og hellemyr) Det er mye mulig at du ikke har noen sensorer på selve komponentene. Det er noen man må ha for å se varme o.l (varme er vel det eneste man kan måle fysisk på rammen...?). Så mer enn det kan jeg egentlig ikke hjelpe deg med Du kan jo evt. poste merke, modell etc. her. Så kan jeg se hva jeg kan grave opp om hva de har av sensorer osv. Axel 7550935[/snapback] Har: Kingston PC3200 HyperX DDR 2048MB KIT Non-ECC (2-3-2-6-1), 2x1024MB + Asus a8n SLI Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Hallo ! Det finns ikke noe monitorering av DDR memory's temperaturer. Skal man måle dette må man lime sensorer (rtc) til modulene selv og f.eks kople de til en front bay fan kontroller med temp avlesning. Lenke til kommentar
axelpaxel Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Hallo !Det finns ikke noe monitorering av DDR memory's temperaturer. Skal man måle dette må man lime sensorer (rtc) til modulene selv og f.eks kople de til en front bay fan kontroller med temp avlesning. 7551712[/snapback] var det jeg trodde, men turte ikke si noe, redd for å begå ''vranglære'' Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Hallo !Det finns ikke noe monitorering av DDR memory's temperaturer. Skal man måle dette må man lime sensorer (rtc) til modulene selv og f.eks kople de til en front bay fan kontroller med temp avlesning. 7551712[/snapback] Jo det gjør det. Corsair har hatt det lenge. Leser av tempen rett på brikkene, sammen med annen info. Om dem har en løsning for å få lest den av andre steder vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Hallo !Det finns ikke noe monitorering av DDR memory's temperaturer. Skal man måle dette må man lime sensorer (rtc) til modulene selv og f.eks kople de til en front bay fan kontroller med temp avlesning. 7551712[/snapback] Jo det gjør det. Corsair har hatt det lenge. Leser av tempen rett på brikkene, sammen med annen info. Om dem har en løsning for å få lest den av andre steder vet jeg ikke. 7557083[/snapback] Det jeg mener er å få infoen inn i et windows monitorerings program som speedfan/everest/sandra etc. Det finns ikke . Klar over at noen dimms har led display direkte på modulene . Men det var ikke dette som det ble spurt om. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 slenger meg på her.. trenger chipsett temp til MSI K8N SLI-FI... 7551033[/snapback] Du kan jo begynne med å sjekke hjemmesiden til hovedkortprodusenten din. MSI har en egen Core Cell chip på hovedkortet. http://www.msi.com.tw/program/support/soft...?UID=681&kind=1 Her er software som kan kommunisere med den chippen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå