Gå til innhold

Kjøp av ny pc! hk,cpu,psu,gpu maks10000

Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg skal endelig fornye PC'en min.

Jeg har begynt å sette meg inn i de nye prossesorene, hovedkortene, skjerkortene og ikke minst LCD/ HD-tveene.

Kan noen hjelpe meg til å få det som erbest og mest lønnsomt for det beløpet jeg skal kjøpe for?

Jeg skal bruke ca.10.000kr på PC'en.

Da skal jeg ha:

-Hovedkort

-Prosessor (ønsker å ta i bruk Intel Core DUO 2, men dersom det er noe bedre vil jeg jo gjerne ha det)

- Minne (Min. 2gb. minne)

- Harddisk (min.250gb)

-Skjermkort (har lyst på de nye directX 10.0)

- (Strømforsyning)

Jeg lurer også på om jeg skal kjøpe HD-tv. Da er jeg villig til å legge ut ca.7.000kr. Har lyst på en 32" som jeg kommertil å bruke til spilling, se film og muligens spillkonsoll.

Håper på snarlig svar:)

Endret av billyodd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har kabinett, mus, tastatur, osv. ifra før?

Ed1t: Velkommen til forumet :)

7527039[/snapback]

Det har jeg:) men dersom d ikke går for mye ut over de andre delene kan jeg inkludere et kabinett. Mus og tastatur kan jeg gjerne få anbefalinger på dersom du/ dere har tips, men er ikke krise liksom:)

Lenke til kommentar

hei:) ser veldig bra ut.... må bare takke deg og alle andre for hurtig og god respons!

Men vet du om noen tester på bl.a. skjermkortet? og har du evt. tester på lcd-skjerm?

emmm... kanskje litt dumt å spørre også men hva er forskjellen på de forskjellige harddiskene når de har like mye plass? :blush:

Lenke til kommentar

Det er ikke de store forskjellene på de forskjellige harddiskene, så det blir mest hvilket merke du foretrekker.

Alle GTS kortene er de samme foreløpig, siden de måtte lage dem etter referansemodellen til nVidia. Siden de er de eneste DX10 kortene som er kommet, så er GTS nest raskest. GTS er også like raskt som det raskeste DX9 kortet.

http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rid=131652

LCD, da bør du lese litt i skjermforumet.

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=220

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...