[^..^]Christian Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hei, jeg bruker pcn min mye til mp3 og film avspilling, så den er koblet opp til stereoanlegget (bare stereo!). I tillegg er spiller jeg også for mye, da bruker jeg et par Beyerdynamic DT770pro Headset Jeg har en ganske rar oppkobling av lyden for øyeblikket. Jeg bruker onboardlydbrikken for øyeblikket For en god stund siden skaffet jeg meg et x800xt VIVO agp, og det krevde å bli tilkoblet til lineout, så jeg koblet stereon og x800xt kortet til lineout (minijacken til x800xt kortet hadde en "bro", slik at jeg allikevel kunne ha stereon der) og headsettet er da koblet til x800xt lydout....... Det gir mange ledd, da spesielt til headsettet; OG det jeg sliter mest med er at jeg må være forsiktig å koble ut dt770'ene hele tiden når jeg bruker stereon ettersom stereon krever full pupp ut fra lineout (dette blir for høyt til dt770). Det er også endel jordingsstøy selv om jeg har mutet linein etc.... Nå er det heldigvis slik at jeg skal ha meg ny pc (cpu, gpu,hk, ram etc) skal bort, men jeg må ta det steg for steg i den grad det er mulig (sitter med et gammelt abit max2 agp amd hk). Hmmm, ja for å komeme til poenget, så vil jeg ha meg et nytt lydkort, helst med frontpanel, hvor det er mulig å stille volumet, slik at jeg kan ha headsettet koblet i front og stereon bak, samtidig, uten å stresse med å unplugge ting hele tiden. Har sett i Prisguiden og det virker som x-fi er billigst. Jeg hadde tenkt på å ta FATAL1TY men ble litt i tvil ang. 24Bit Crystalizer, (se siste erfaring av kortet) Er mine tvil ubegrunnede, er "normal" x-fi platinum like god som fatal1ty, kan Crystalizer slå's av (hvis den er crap i d hele tatt?), andre alternativer??? Vil som sagt helst ha frontpanel både til mic og headset Takker på forhånd for alle svar, sry d ble litt langt innlegg..... Lenke til kommentar
radiated Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Crystalizer er crap, og er i praksis en el-kjipolainen multibandkompressor som musikken din i de fleste tilfeller absolutt ikke trenger. Den gode nyheten er at den kan skrus av. Utenom dette, som er mest en oppvisning i å finne opp nye ord fra markedsføringsavdelingen i creative, er kortet et bra valg. Alternativt kan du jo se på eksterne USB eller FW-lydkort, f.eks M-audio Audiophile USB. Lenke til kommentar
[^..^]Christian Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 hei, ja, det var egentlig det jeg tenkte. Ang. det m-audio Audiophine usb kortet så virker det midt i blinken eneste som er litt irreterende med det er at det blir nok en dings som ligger utenfor pcn, ligger strødt med ledninger og forskjellige bokser allerede... Men oppe til vurdering , takkar Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Forskjellen på platinum og fatal1ty er vel minne på selve kortet, der fatal1ty har 64 mb (såvidt jeg husker). Dette skal kunne føre til noe lavere CPU-forbruk i spill, men om det er verdt de ekstra kronene... det vet jeg ikke Lenke til kommentar
[^..^]Christian Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 det ble et Fatal1ty kort hmm, vet ikke om det hjalp på frames pr sec akkurat,, kanskje motsatt. Men bf2 fikk iallefall mye bedre lyd,,, d var d første jeg hørte d på, dessuten så har jordingskurringa forsvunnet.. Jippi Er en fryd å ha øreklokken koblet i fronten også... Sliter litt med å få satt det opp skikkelig for UT sniper,, tar ikke helt hvor lyden kommer fra... men men... finner vel ut av det... Er ganske fornøyd.. ble dyrt ja, men d var en forsinket julepresang, så jeg betalte ingenting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå