Gå til innhold

C2D, 20.000+, spill og multimedia, klar for Vista

Anbefalte innlegg

Samtidig som Windows Vista slippes har jeg bestemt meg for å gå til anskaffelse av ny PC. Jeg har bygget et par PC-er før, men har ikke tilstrekkelig kunnskap til å plukke ut riktige komponenter. Under finner dere mine bruksområder og forslag til komponenter.

Bruksområder:

• Windows Vista 64 – alle effekter skal være på «maks»
  • Spill – ønsker å ha muligheten til å spille alle spill med maks AA, AF og oppløsning
  • Benytter mye Adobe Photoshop
  • Benytter mye Adobe Flash
  • Ønsker å bruke PC-en som medieavspiller/opptaker (DVD, CD, TV etc.)

Utvalgte komponenter:

Operativsystem: Windows Vista 64 Ultimate Oppgradering

Prosessor: Intel Core 2 Duo E6600

Hovedkort: Asus P5W DH Deluxe

Skjermkort: XFX GeForce 8800GTX 768MB GDDR3

Mus: Logitech MX Revolution Cordless Laser Mouse

Tastatur: Logitech diNovo Edge Norsk trådløst keyboard

DVD-brenner: Samsung DVD-brenner SH-S183A SATA

Floppy: Sony USB diskettstasjon

Harddisk: Western Digital Raptor X 150GB 10000RPM

RAM: 2 x Corsair TWIN2X 6400PRO DDR2 2048MB CL4 (totalt 4096MB)

Strømforsyning: Corsair Powersupply 620W

Kabinett: Antec Performance One P180 Miditower

Prosessor-kjøler: Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet CPU Kjøler

Handlekurv fra Prisguiden finner du her.

Kommentarer og anbefalinger tas imot med glede ;)

Endret av simenss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden du har en hel drøss med penger å bruke, anbefaler jeg å skifte skjermkort til et i Geforce 8800 da de støtter DX10 og knuser det meste som er ute nå (eller du kan vente på nye til ATI, som visstnok skal komme tidlig 2007(januar?))

7526804[/snapback]

enig med den :hmm:

Lenke til kommentar
Siden du har en hel drøss med penger å bruke, anbefaler jeg å skifte skjermkort til et i Geforce 8800 da de støtter DX10 og knuser det meste som er ute nå (eller du kan vente på nye til ATI, som visstnok skal komme tidlig 2007(januar?))

7526804[/snapback]

Søkte på Komplett etter Geforce 8800 og fant disse skjermkortene. Noen som anbefales? :)

Lenke til kommentar
1700,- for et tastatur.  Du slår virkelig på stortromma, hehe.

7546718[/snapback]

Siden jeg ønsker å bytte ut TV og DVD med denne maskinen, er slike detaljer utrolig viktig for min bedre halvdel ;)

Jeg leggeer til en link til til en fin hjemme side med god informasjon på:  http://lars.werner.no/wordpress/?p=65

Bra ?

Griffin95

7547198[/snapback]

Har sett gjennom både del 1, 2 og 3. Du som sikkert har mer greie på dette enn meg, er det noe jeg bør bytte ut? Er Scythe "Ninja" SCNJ-1000 bedre enn min utvalgte Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet?

Det jeg også funderer litt på er hvor nyttig 4GB RAM er. Har lest litt på forumet og andre steder, men kommer så mange motstridende argumenter :hmm:

En annen ting er hvor stor ytesesforskjell RAID eller ikke RAID vil merkes på mitt system. Kanskje jeg skal gå for 2GB RAM og ingen RAID? Det enkleste er jo ofte det beste :p

Lenke til kommentar

Du sier du skal ha tv på pc'en. Hva med et tv-kort da? Eller kobler du tv'en opp til en tv?

Angående cpu kjøling så kan jeg virkelig anbefale 9700LED :) Har 9500 selv da, men tror ikke 9700 er noe dårligere for å si det sånn :)

Når det gjelder ram'en så tror jeg ikke du vil merke noen ekstrem ytelsesforskjell fra 2 til 4 GB, men det kan jo alltids være fint å ha det lille ekstra da ;) Og vis du skal ha pc'en en stund (som jeg tror du vil) så kan det være lurt med 4 GB siden det kommer flere og flere spill som regelrett spiser opp rammen.

MEN, ram er noe av det enkleste du kan bytte ut senere så du trenger ikke nødvendigvis kjøpe det 4 GB med en gang.

lykke til videre :thumbup:

Lenke til kommentar
Du sier du skal ha tv på pc'en. Hva med et tv-kort da? Eller kobler du tv'en opp til en tv?

Angående cpu kjøling så kan jeg virkelig anbefale 9700LED  :) Har 9500 selv da, men tror ikke 9700 er noe dårligere for å si det sånn  :)

Når det gjelder ram'en så tror jeg ikke du vil merke noen ekstrem ytelsesforskjell fra 2 til 4 GB, men det kan jo alltids være fint å ha det lille ekstra da  ;)  Og vis du skal ha pc'en en stund (som jeg tror du vil) så kan det være lurt med 4 GB siden det kommer flere og flere spill som regelrett spiser opp rammen.

MEN, ram er noe av det enkleste du kan bytte ut senere så du trenger ikke nødvendigvis kjøpe det 4 GB med en gang.

lykke til videre  :thumbup:

7555761[/snapback]

Har tenkt å kjøpe en stor LCD-skjerm, og da trenger jeg vel ikke eget TV-kort?

Beholder viften jeg da :) Men hva om jeg kjøper 2GB RAM, og etter et år ønsker å oppgradere. Da er kanskje ikke RAM-en jeg allerede har i salg lenger, og da må jeg kjøpe 4GB ny RAM (har hørt at man bør ha kun et type RAM?).

Lenke til kommentar
Har tenkt å kjøpe en stor LCD-skjerm, og da trenger jeg vel ikke eget TV-kort?

Beholder viften jeg da :) Men hva om jeg kjøper 2GB RAM, og etter et år ønsker å oppgradere. Da er kanskje ikke RAM-en jeg allerede har i salg lenger, og da må jeg kjøpe 4GB ny RAM (har hørt at man bør ha kun et type RAM?).

7556142[/snapback]

Ja du har jo rett i det. Etter ett år kan det godt være at de rambrikkene du kjøer er borte. Vis du har råd, så kjøp 4 GB du ;)

Lenke til kommentar
Ja du har jo rett i det. Etter ett år kan det godt være at de rambrikkene du kjøer er borte. Vis du har råd, så kjøp 4 GB du ;)

Hva har jeg rett i? At jeg ikke trenger TV-kort eller det med RAM-en? :roll:

7557042[/snapback]

sorry, var ikke helt klar der :p du har nok rett i det med rammen. vis du har råd så er det bare å kjøpe 4 GB :) angående det med tv-kort så er det jo ikke alle store skjermer som har tv tuner innebygd, men vis du har tenkt å kjøpe deg en TV og ikke bare en vanlig PC-LCD skjerm så trenger du ikke tv-kort nei.

opps.. leif.

Endret av fredblic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...