Gå til innhold

Live free or die hard..


H.M.Kongen

Anbefalte innlegg

Hvor mye merket man at de hadde gått for en lavere aldersgrense? Dvs vekk med banning, drikking, mye blod, røyking osv? Er det fortsatt John McClane, eller er han blitt mer barnevennlig?

8978914[/snapback]

 

Jeg la merke til at de styggeste banneordene uteble, og de verste blodscenen. Men lite å bry seg om, kanon-film, kanskje den beste jeg har sett i år. Willis sparker rumpe.

 

Hacker-temaet funket fett. Lo godt da de var hjemme hos Warlock Morro at Kevin Smith spilte

Warlock: So, you like Fett?

McClane: Nah, i'm more into Star Wars

 

Herlig.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Die Hard 4.0 plasserer seg fint på en god tredjeplass rett bak 1'ern og 3'ern. Bruce Willis kicker fortsatt terrorist-ass, selv om fyren har rundet 50 år. Thomas Gabriel matcher nok ikke Grüber-brørdrene, og han datanerden er sannelig ikke like interessant som rasistiske Zeus, men de får faen meg godkjent av meg likevel.

 

Det derre PG-13 pisspreiket som overskygget all fornuftig debatt på forhånd var like grunnløse som 2000-problemet. Bortsett fra en ufullstendig Yippy-Kay-Motherfucker var dette aldri noe å bry seg om. Die Hard 4.0 er klart mer overdrevent en forgjengerne, men som en rein actionfilm leverte filmen absolutt varene.

Lenke til kommentar

Jeg synes Yippie-Kai-Yayen var litt tvunget denne gangen. Den var ikke like selvfølgelig som i 2'ern for eksempel.

 

Timothy Olyphant var skikkelig god med den sarkastiske humoren. 75% av gangene publikum lo var det på grunn av en av kommentarene hans.

"Have you got her now?"

"Yes."

"You sure?"

 

:p

 

Veldig enkel dialog som ble fremført på eksemplarisk måte. :D

Lenke til kommentar
Gjest medlem-125302

Så denne filmen nylig på kino og må si den overgikk alle mine forventinger :D God gammel action fra start til slutt.

 

Warlock: "Why did you bring a cop to my command center?"

McClane: "It's a basement!" :lol:

Lenke til kommentar

Live Free or Die Hard slår både Die Hard 2 og 3, og stiller helt likt som Die Hard 1.

Bruce Willis er helt konge som John McClane. :thumbup:

Live Free or Die Hard inneholder den beste "Yippie-Ki-Yay"-sekvensen i serien, heftig action fra start til slutt (som alltid), heftige bilscener, heftige replikker, et genialt plot, og masse McClane-morsomheter. :D

McClane er tilbake som den beste av de beste i Live Free or Die Hard.

Bruce Willis, John McClane og Die Hard er konge! Yippie-Ki-Yay, Motherfucker! :w00t:

Endret av El-Morty
Lenke til kommentar
Synes ikke kommentarene i denne var bedre enn 3ern. Samuel er skikkelig dreven når det gjelder og si morsomme ting.

8985397[/snapback]

 

Det sier seg sjæl at det blir vanskelig for ungtassen Justin Long å matche legenden Samuel L. Jackson.

8985947[/snapback]

 

Joda, men de kunna ha gjort bedre fordet ;)

8987311[/snapback]

 

Det funka helt etter forventningene. Den jækla kinosalen småfniste hele veien, og da bør man si seg fornøyd. Det er grenser for hvor morsomt noen pokkers datanerdspøker kan bli.

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller føltes dette mer som Terminator 4 og ikke Die hard 4? Overdrevent survival instinkt på enkelte fiender og litt drøye ting selv for Die hard serien. I tillegg med en bad guy like creepy som teletubbies på prozac. Fikk aldri Die hard følelsen, savnet den litt klumsete Mclane. Denne versjonens Mclane ble litt for Cool og spilte ALT for mye på at det faktisk var John Mclane.

 

Sidekicken var forferdelig, og man kom aldri skikkelig inn på noen av karakterene med unntak av Mclane. Å handlingen hoppet for mye fra sted til sted, og plottet ble litt vel søkt med tanke på at Mclane tross alt bare er en snut med litt Flaks/uflaks. Nei denne blir trygt plassert nede på fjerdeplass for min del.

Lenke til kommentar

Wow... Jævlig bra film! Ingen dødpunkter, action fra start til slutt.. Syns denne deler første plass med 1ern. Såklart, fiendene i 1ern var kulere, Hans og de andre tyskerne(?), men fyy faen så rå denne filmen var. Humoren var også genial, og Bruce Willis har enda ikke mistet grepet. Hvis Die hard 4 avslutter serien, er det en verdig slutt!

 

9/10

 

 

Han som snakka om barnevennlighet:

Jeg syns de ikke burde kutte ut noe som helst. De barna som har lyst til å se den får sett den(selv så jeg Die hard 1 som 11-åring, og digga den) uansett. Det var forresten ikke så veldig mye blod i denne her, syns å huske at i den scenen hvor John lå under bordet og skjøt terroristen i beina, så kom det mye mere blod enn det det gjorde i 4ern.

Endret av Hylians
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...