Gå til innhold

Live free or die hard..


H.M.Kongen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det alt du kommer på? De tok jo feil av etasjene hver eneste gang...

 

"He's on the fourth floor!" - "Han er i femte etasje!"

"He's on the third floor!" - "Han er i fjerde etasje!"

 

 

omfg?

 

Filmen var bra da, gir den terningkast 5! :)

8978580[/snapback]

 

Det er faktisk riktig oversatt. Det vi kaller første etasje her til lands omtales som "ground floor", dermed får vi first floor = 2. etasje, second floor = 3. etasje osv osv.

Lenke til kommentar

Mener da å huske at de skreik "He's on the fourth floor!" en gang, og det stod "Han er i tredjetasje".. Men jeg husker vel feil :p

 

For ordene "jeg" og "bare" stod det "Jag" og "Bara".. Så så jeg et par svenske ø'er inni der. Sikker oversatt fra svensk.

 

Synes filmen var utrolig bra! :D Nesten litt for "moderne" for meg, med mye computer-stuff.. Liker Die Hard MYE bedre enn denne.. Faktisk, så liker jeg Die Hard 2 og 3 bedre og, tross for at Die Hard 4.0 har mye bedre rating på IMDb. Serr, han sa ikke fuck, EN gang!? Men Yppie Kay Yay, Motherfucker (håper jeg stava det rett xD) kom til slutt.. Men.. Er bare ikke det samma. :p

Lenke til kommentar
....God film, og jeg gir den 5 av 6 dersom jeg skal ranke den som en action film. Jeg gir den 3 av 6 om jeg skal ranke den som en Die Hard-film....

8959360[/snapback]

Mye av resten av innlegget ditt er jeg uenig i, men det du sier i quoten ovenfor er jeg helt enig i.. Kunne ikke sagt det bedre selv :):p

 

Må også si at jeg likte referansene til de tidligere Die Hard-filmene (som f.eks "Always the wrong place at the wrong time", "Have you done this kinda thing before?" osv, men også de litt mer direkte, som f.eks da John McClane ble introdusert til agentene, og han sa "Johnson, again?".. Johnson(s) er de agentene han møtte i Die Hard :))

 

Likte også Star Wars-referansene som var da de var inne på rommet til Warlock.. Fikk litt intrykk av at Star Wars liksom var veldig nerdete, men jeg overlever :)

 

Blant annet denne:

The Warlock: Oh... so you're a fan of the Fett?

John McClane: [standing next to a stand-up simulacrum of Boba Fett] No, I was always a fan of Star Wars...

 

:p

 

Edit: Noen andre enn meg som la merke til åpenbar stuntman i trailer-scenen? Så i vinduet på traileren, og der satt det en mann med hjelm på seg :p

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Hvor mye merket man at de hadde gått for en lavere aldersgrense? Dvs vekk med banning, drikking, mye blod, røyking osv? Er det fortsatt John McClane, eller er han blitt mer barnevennlig?

8978914[/snapback]

Lite. McClane sparker rompe fremdeles :) Likte filmen veldig godt jeg, nettop kommet hjem fra kinoen. Veldig bra action, om noe overdrevet til tider, men det er jo bare fett. Konge film!

Lenke til kommentar
Hvor mye merket man at de hadde gått for en lavere aldersgrense? Dvs vekk med banning, drikking, mye blod, røyking osv? Er det fortsatt John McClane, eller er han blitt mer barnevennlig?

8978914[/snapback]

Merket det godt. Veldig synd, egentlig, at de valgte å gå den veien. Blir som GTA med 16-årsgrense..

 

Utrolig, utrolig synd.. Venta bare på at han skulle ta frem en røyk og si fuck en halv million ganger, men nei.. :(

 

Siden filmen ble redigert ned til 13, så kan det kanskje hende at regissøren eller studio (eller noen andre..) er snille nok til å gi ut den "egentlige" versjonen.. Men med tanken på hvor utrolig mye jobb det ville blitt tviler jeg på at det kommer til å skje..

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Han virket tøffere når røyket. I denne filmen tok han seg ikke en sigg en eneste gang.

 

En ting de kunne ha spart seg var å vaske han på slutten av filmen. I de tidligere Die Hard-filmene har han alltid vært full av blod og så ut som et tog hadde kjørt over ham.

 

Filmen er mer barnevennlig ja.

Lenke til kommentar
Gleder meg til å se filmen, men blir nok på dvd..

 

 

Virker som folka i tråden liker action, vil anbefale dere Crank om dere ikke har sett den enda..

8979463[/snapback]

heh crank blir bare for urealistisk og går bare etter action :p faller under en standar action film det, die hard skal liksom være mer enn bare en standar action film :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...