Gå til innhold

Live free or die hard..


H.M.Kongen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes at yippee-kay-yay'en kom på feil tidspunkt...han pleier å være rolig samtidig som det er mye ro rundt han når han sier det og gjør handlingen som følger.

 

Det at piloten i jetflyet faktisk gadd å ødelegge så mye bare for å ta lastebilen, for å ikke snakke om risikoen han påførte seg selv, er urealistisk.

 

John McClane trenger i ikke å gjøre en offroader inn i en heissjakt bare for å drepe en liten asian chick.

 

Ellers var det litt småpirk som unødvendige og teite replikker, og kanskje det var noe som manglet for at det skulle være en tradisjonell og "skikkelig" Die Hard-film, men så er jo denne filmen 12 år nyere enn den forige som kom.

 

God film, og jeg gir den 5 av 6 dersom jeg skal ranke den som en action film. Jeg gir den 3 av 6 om jeg skal ranke den som en Die Hard-film.

 

Listen min over Die Hard-filmer fra best til dårligest:

1. Die hard 1

2. Die Hard - With a venegance

3. Die Hard 2

4. Die Hard 4.0

 

La oss håpe at John McClane fortsatt har det i seg og kanskje lager enda en...?

Lenke til kommentar
Jeg synes at yippee-kay-yay'en kom på feil tidspunkt...han pleier å være rolig samtidig som det er mye ro rundt han når han sier det og gjør handlingen som følger.

 

Det at piloten i jetflyet faktisk gadd å ødelegge så mye bare for å ta lastebilen, for å ikke snakke om risikoen han påførte seg selv, er urealistisk.

 

John McClane trenger i ikke å gjøre en offroader inn i en heissjakt bare for å drepe en liten asian chick.

8959360[/snapback]

Realisme er liksom ikke helt det man er ute etter når man går for å se en Die Hard-film. En viss troverdighet må den likevel ha, og det er kanskje det mange stusser på ved flyscenen.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg hadde ingen problemer med den. Se for deg: Du er relativt nyutdannet jagerpilot midt i tjueårene, og mellom beina har du verdens største penisforlenger. Du får klarsignal til å bruke alle midler for å stoppe det du tror er en terrorist, og i tillegg er det ingen sivile til stede som du trenger å ta hensyn til. At han tar litt store sjanser skriver vi på kontoen for actionfilmhandling.

 

Veldig kul film, og som noen påpekte lenger oppe er den fri for romantisk pjatt. Det hadde jeg ikke tenkt på, men absolutt et kjempepluss er det.

 

Nå gjenstår det å se om Transformers kan ta opp kampen. Jeg håper det.

 

EDIT: La til spoilertag. Kanskje trådstarter burde legge til en spoileradvarsel i tittel også, så slipper vi sutring. :)

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Realisme er liksom ikke helt det man er ute etter når man går for å se en Die Hard-film. En viss troverdighet må den likevel ha, og det er kanskje det mange stusser på ved flyscenen.
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg hadde ingen problemer med den. Se for deg: Du er relativt nyutdannet jagerpilot midt i tjueårene, og mellom beina har du verdens største penisforlenger. Du får klarsignal til å bruke alle midler for å stoppe det du tror er en terrorist, og i tillegg er det ingen sivile til stede som du trenger å ta hensyn til. At han tar litt store sjanser skriver vi på kontoen for actionfilmhandling.

Den bør ha nok troverdighet til at det nesten kunne ha hendt i virkeligheten. Dessuten tror jeg piloten ville nølt først før han angriper noe i så stor skala som han gjorde. Han ba ikke om en repetisjon av kommandoen engang.

Lenke til kommentar

"The first returns are in for Bruce Willis' latest turn as NYC cop John McClane and they're not exactly setting Hollywood on fire. Live Free or Die Hard pulled in just $9.1 million on Wednesday, its first day of release.

 

To compare blockbuster to potential blockbuster, Spider-Man 2 set the Wednesday single day record with $40.4 million when it debuted in 2004. Things won't get any easier for John McClane as Pixar's latest Ratatouille and Michael Moore's Sicko open today.

 

With this pace and the new competition, John McClane better find his second or third Yippe-Kiyay in there somewhere."

Lenke til kommentar

Huffda, ikke en bra start det der. Den har jo gode omtaler, så litt overaskende. Kanskje det slo litt tilbake på filmen at de prøvde å trekke flere seere ved å gå for PG 13 fremfor R. Neste uke kommer jo giganten Transformers (foreløpig 100% på RT og 8.6 på IMDB, men dette vil naturligvis synke) som så langt har fått massiv god omtale og nok vil spise av bilettsalget.

 

Jeg håper ikke filmen roter det til på kinoen. Jeg gleder meg stort til å se den på kino, selv om jeg ikke forventer at den slår Transformers på action og humor. John McClane er en selvfølge at han må sees på kino :)

Lenke til kommentar

En annen ting er jo at de har valgt Timothy Olymphant som superskurk, og fyren er jo like nusselig som en rosa teddybjørn. De beste Die Hard-filmene har hatt britiske badguys, selv Christopher Lee hadde vært en bedre datanerd enn Olymphant (som omtrent ikke toucher en PC i hele filmen). Filmen kjører desverre på med oppbrukte klisjèer, noe de burde spart seg for. Bare det at en person sitter med litt mer enn gjennomsnitlig datakunskaper, medfører IKKE at personen ikke har et sosialt liv, han samler nødvendigvis IKKE på actionfigurer, og er IKKE nødvendigvis skremmende opptatt av sci-fi og fantasy!

Lenke til kommentar
En annen ting er jo at de har valgt Timothy Olymphant som superskurk, og fyren er jo like nusselig som en rosa teddybjørn. De beste Die Hard-filmene har hatt britiske badguys, selv Christopher Lee hadde vært en bedre datanerd enn Olymphant (som omtrent ikke toucher en PC i hele filmen). Filmen kjører desverre på med oppbrukte klisjèer, noe de burde spart seg for. Bare det at en person sitter med litt mer enn gjennomsnitlig datakunskaper, medfører IKKE at personen ikke har et sosialt liv, han samler nødvendigvis IKKE på actionfigurer, og er IKKE nødvendigvis skremmende opptatt av sci-fi og fantasy!

8972310[/snapback]

 

Vel, han hadde litt mer en normal kunnskap til data .. Det meste av " sosiale " ting han jo var vel over internett.

Lenke til kommentar

Da var Die Hard 4 slukt også. Her står jeg og er litt usikker på hva jeg skal si. Hadde jeg sett filmen for noen måneder siden så hadde jeg antagelig vært mye mer oppspilt enn hva jeg er nå. Årsaken til det ligger enkelt og greit i at mens jeg satt i kinosalen klarte jeg ikke la vær å tenke "Neste gang jeg sitter her ser jeg Transformers". Herregud, tilogmed da jeg så lastebilen klarte jeg ikke la vær å tenke: "Det ligner litt på Optimus"

 

Skal dog alikevel prøve å gi denne filmen den kreditten den er verdt, da den fortjener det. Det var en spenningsfylt actionfilm fra begynnelse til slutt. En smule overdrevet her og der, men godkjent i min bok da det er sånt jeg forventer å se... spesielt i en Die Hard film. Kjappe replikker var på plass, slåssing og generell grisebanking var på plass, store actionscener med massiv ødeleggelse var på plass.

 

Jeg må se denne igjen en gang når den ikke blir overskygga av Transformers, helt klart.

Lenke til kommentar
Jeg synes at yippee-kay-yay'en kom på feil tidspunkt...han pleier å være rolig samtidig som det er mye ro rundt han når han sier det og gjør handlingen som følger.

 

Det at piloten i jetflyet faktisk gadd å ødelegge så mye bare for å ta lastebilen, for å ikke snakke om risikoen han påførte seg selv, er urealistisk.

 

John McClane trenger i ikke å gjøre en offroader inn i en heissjakt bare for å drepe en liten asian chick.

 

Ellers var det litt småpirk som unødvendige og teite replikker, og kanskje det var noe som manglet for at det skulle være en tradisjonell og "skikkelig" Die Hard-film, men så er jo denne filmen 12 år nyere enn den forige som kom.

 

God film, og jeg gir den 5 av 6 dersom jeg skal ranke den som en action film. Jeg gir den 3 av 6 om jeg skal ranke den som en Die Hard-film.

 

Listen min over Die Hard-filmer fra best til dårligest:

1. Die hard 1

2. Die Hard - With a venegance

3. Die Hard 2

4. Die Hard 4.0

 

La oss håpe at John McClane fortsatt har det i seg og kanskje lager enda en...?

8959360[/snapback]

 

Dette er latterlig altså. Det er kun kritikk for kritikkens egen skyld. "kanskje det var som manglet.." Se på deg selv da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...