Gå til innhold

Live free or die hard..


H.M.Kongen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

John McClane tar nok de fleste, selv Jack Bauer. Er en grunn til at John kun trenger lengden til en film mens Bauer trenger 24 episoder for å få has på de slemme.

 

(Fy, den var dårlig ja)

 

John McClane har en fordel som Rambo ikke har. Rambo må oppsøke bråket, John McClane trenger bare å sitte og vente på det ^^

 

(Den var litt bedre)

Lenke til kommentar

Hehe, bra at dere er enige med meg. Vi har diskutert det frem og tilbake i et år uten å komme frem til noen felles løsning, så blir nok en evig debatt...

 

Uansett, ikke mange tar McClane på ren tøffhet når han går rundt med glasskår i beina i den første Die Hard-filmen, så derfor gleder jeg meg som en unge til den neste :)

Lenke til kommentar
John McClane tar nok de fleste, selv Jack Bauer. Er en grunn til at John kun trenger lengden til en film mens Bauer trenger 24 episoder for å få has på de slemme.

 

(Fy, den var dårlig ja)

 

John McClane har en fordel som Rambo ikke har. Rambo må oppsøke bråket, John McClane trenger bare å sitte og vente på det ^^

 

(Den var litt bedre)

7537777[/snapback]

Hehe, syntes den første var best jeg! :thumbup:

Lenke til kommentar

Helt klart at McClane er tøffest, rambo er bare en militær dude som springer rundt med litt for store våpen og ser dum ut. En kule igjen i en liten pistol vs et automatgæver eller helikopter er litt tøffere.

 

Jeg håper virkelig denne filmen blir noe som lever opp til de forigående Die Hard filmene. De er mine favoritt action filmer of all times, mye fordi de kan vel sies å være de første moderne action filmene (correct me if i'm wrong), men også fordi de det virkelig er en manne film, på linje med Gudfaren filmene. Er det noen filmer alle Menn på 20+ har sett så er det Die Hard trilogien og Gudfaren trilogien. Det er tøft, barskt og kult.

Som tidligere nevnt, hvor fett er det ikke i eneren når han trasker rundt barbeint i bygningen, vi skjønner jo alle at han vil en eller annen gang måtte gå i et lass med glass og når det skjer er det så utrolig kult.

Et annet aspekt av filmene som virkelig setter tonen er replikkene. Fette dialoger i eneren mellom McClane og Hans Gruber over Walkietalkiene, og ikke minst den kongelige entreen til L. Jackson i treeren.

 

Jaja kan jo hende at filmen ikke går så bra som forventet. Kan vel ikke akkurat få en ny "Die hard with a Vengeance", men jeg tror at det uansett skal bli herlig og se John McClane tilbake på lerretet.

Lenke til kommentar

liker hvordan McClane er i de forskjellige filmene jeg.

 

i den første er han litt n00b og vet ikke helt hva han skal gjøre, prøver mye forskjellig. og er litt forsiktig på avtrekkeren.

 

i den andre slåss han for harde livet om å redde 10 000 vis av folk og spesielt kona, han har mer peil og kan se hvem som er bad og hvem som er ikke. og han er raskere på avtrekkeren

 

i den tredie er han bakfull, greten og lei, og skyter folk over en veldig lav stol gjerne med noen veldig tørre vitser.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ser heldigvis ut som om vi slipper den horribelt dårlige tittelen "Live Free or Die Hard" her i Europa ser ut som det kommer til å bli Die Hard 4.0, så kunne de jo bare droppet .0 og gitt den undertittelen "Live Free or Die Hard" så hadde det jo gått så meget bedre...

 

Fra Joblo!:

 

LIVE FREE OR DIE HARD is being known as DIE HARD 4.0 pretty much everywhere else other than the US probably because the "live free" angle is inherently American.

 

Og posteren til filmen, råtøff :thumbup:

 

diehard4poster.jpg

 

Samme bildet som over bare STØRRE! :)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
103341dn8.jpg

 

 

Edit: La til det lille bildet...

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...