Gå til innhold

Live free or die hard..


H.M.Kongen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2'ern var bedre enn 4. Alle var bedre enn 4.

 

Neste gang kan de gjerne plassere McClane på et cruiseskip, et tog, et fly eller hva det nå skal være. Greit nok at det er blitt gjort før i diverse filmer, men McClane gjør seg bedre i begrenset geografisk område. Selv om 3'ern også var meget bra. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Så nettopp en film som het "Enemy of the State" fra 1998. Det slo meg at det var så mye likheter, at tanken om at LFDH er en plagiat av denne gjorde seg gjeldende.

 

Ja.. det var kanskje drøyt da, men det var endel likt der vil jeg si.

9235282[/snapback]

Hva da egentlig? At den ene hovedrollen burde hatt gåstol isteden for pistol?

Lenke til kommentar

Nei.. der var det også en sånn gutunge på et datarom som de skulle ha tak i, pga det han hadde kjennskap til.

 

Og på samme måte som i LFDH var det en organisert korrupt gruppe som drev å overvåket og jaktet på disse her med avansert utstyr kan du si. Litt på en annen måte da, men det var noe med likheten der som bare slo meg litt :hm:

Lenke til kommentar

"Guttungen" i Enemy var vel en fugleforsker som hadde en tape, mens i Die Hard oppsøker de en makt-nerd med et heavy commandcenter. I sistnevnte er fienden en "cyberterrorist", mens i Enemy må Smith'ern hamle opp med en skitten politiker og hans crew.

 

Du hadde ikke vunnet noe plagiat-rettsak her nei...

Endret av CollectTheCheck
Lenke til kommentar
Så nettopp en film som het "Enemy of the State" fra 1998. Det slo meg at det var så mye likheter, at tanken om at LFDH er en plagiat av denne gjorde seg gjeldende.

 

Ja.. det var kanskje drøyt da, men det var endel likt der vil jeg si.

9235282[/snapback]

 

 

Nja ikke mange likheter. Men Enemy of the State er en bedre film på alle områder, bortsett fra at den mangler McClane.

 

Opplevelsen av LFDH sank betraktelig når jeg så de tre første for et par dager siden. Den er middelmådig sett i forhold til dem.

 

Men jeg håper fortsatt på flere McClane oppfølgere :wee:

Lenke til kommentar
Dødelig Våpen 1 å Die Hard 1 er like i mine øyne. Begge er 10'ere hos meg.

 

Dødelig Våpen 2 å Die Hard 2 er begge to de dårligste i serien synes jeg. Gir Dødelig Våpen en svak 8'er å Die Hard en 6'er.

 

Dødelig Våpen 3 å Die Hard 3 har jeg nok Die Hard ett lite hår foran. Begge to er veldig bra synes jeg. Dødelig Våpen 8, å Die Hard får en 9'er.

 

Dødelig Våpen 4 å Die Hard 4 derimot, så er Die Hard langt bak. Likte den også altså, men den kan ikke måle seg med resten av Die Hard serien, å synes også den er dårligere enn alle i Dødelig Våpen seien. Dødelig Våpen får en 9'er, Die Har får derimot en 7'er.

8996296[/snapback]

Helt enig :yes:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

jeg liker ikke hva Len Wiseman gjør med lydene i sine filmer, Die hard 4 har noen av de veikeste lydene lagd på film, seriøst western filmer fra fra 500BC har bedre skyte lyder.

 

han gjør dette med alle filmene sine, underworld filmene har samme veike lyder, men det driter jeg i da jeg bryr meg om de filmene, men når du fucker opp den beste Action serien er det meget synd, filmen er også overdrivet til det max ikke noe die hard aktig, mer arnold action film.

 

filmen trenger også banning. ikke noe banning ikke noe die hard, dette er mer dø meget mykt og barnevennilig. at han ikke en gang fikk sagt det han skulle si på slutten iriterer meg som faen

Lenke til kommentar
filmen trenger også banning. ikke noe banning ikke noe die hard, dette er mer dø meget mykt og barnevennilig. at han ikke en gang fikk sagt det han skulle si på slutten iriterer meg som faen

9372378[/snapback]

 

Men Die Hard 2 har deriomt for mye banning... Kunne kuttet ned litt der.. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...