Gå til innhold

ASUS P5B Deluxe WIFi // driveroppdateringer?

andylove

Anbefalte innlegg

Jeg har nå vært eier av ASUS P5B deluxe Wifi kortet en god stund. For tiden har jeg Vista installert sammen med kun SATA enheter. Skjermkort, CPU og RAM er selvfølgelig på plass...

Nå kan det tenkes at jeg roter, men driveroppdateringer fra ASUS, ser ut til å være minste pri. Jeg har ikke sett en eneste ny oppdatering fra ASUS på dette kortet siden jeg fikk det.

Visse enheter lar seg jo søke frem på google, og man kan finne drivere fra levrandører, men stort sett er disse helt like de som ligger på ASUS sine sider. Eller tar jeg feil nå?

Jeg skulle svært gjerne sett at jeg fikk drivere til den trådløse enheten, at bugs som RAM feiltolkning blir rettet opp i. Når jeg starter maskina, så viser BIOS at jeg har PC4300 minne, noe som ikke stemmer. Jeg har OC systemet mitt og kjører minnet på 350MHZ (PC5400).

Dette er bare småting, og jeg er klar over at Vista ikke er gitt ut til massen. Vi kan nok ikke forvente drivere før i januar. Men det jeg finner merkelig, er at drivere til XP ikke blir oppdatert heller.

Er dette kortet skikkelig nedprioritert hos ASUS? Noen formeninger om dette...??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv dette kortet ..... Bios , drivere , support hos asus stinker ....

Jeg har også hat serdeles store problemer med å klokke dette kortet ... løsningen min lå i System BIOS dato 11/08/06. dette er en gammel utgave av biso men den er litt mere bruker venlig ..

Lenke til kommentar

Det er da kommet en lang rekke oppgraderinger både av drivere og BIOS til det kortet.

BIOS er vel versjon 0804 som siste. For Vista er det nye drivere for det meste, men de er i stor grad i Beta versjon, også for Wifi delen (kommer sikkert i endelig versjon på nyåret)

Sjekk www.asus.com, http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-ussupport. Ble lagt ut en lang rekke Vista drivere i betaversjon den 24.10.

Ellers så er det ikke Asus som utvikler driverne, det er vel hovedsaklig leverandørene av de ulike brikkene (Realtek, JMicron, Intel).

Når det gjelder klokking er vel BIOS 0507 eller 0711 som er de beste (ut fra diverse poster på diverse forum). Men jeg har ikke opplevd problemer med 0804

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...