Cocheeze Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) HEi. Jeg har en maskin jeg har tenkt å kjøre Linux på. Har prøvd et par distro's, men problemet mitt er at jeg ikke får disse til å virke med mitt trådløse nettverksadapter, en Linksys WUSB54GC. Derfor vil jeg at noen med litt erfaringer skal fortelle meg hvilken distro jeg bør kjøre. Mine krav er: - Kunne sette opp en Linksys WUSB54GC enkelt og greit med 128bit WEP. - Et greit pakkestyringssystem. - Fungere på en maskin med 512mb minne. JEg har litt erfaring med Linux fra før, men ikke så mye. Har brukt mye dos i min barndom, så jeg er ikke ukjent med med litt innviklede kommandoer. Har prøvd to distro's uten spesielt hell, Fedora Core 6 og Ubuntu. mvh cocheeze Endret 18. desember 2006 av Cocheeze Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 dos og BASH er natt og dag. Du kan ikke sammenligne det, engang. Men hva var det som ikke gikk som det burde på Ubuntu, da? Hva prøvde du der for å få nettverkskortet til å fungere? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hva med openSUSE? http://www.opensuse.org/ Lenke til kommentar
Cocheeze Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) dos og BASH er natt og dag. Du kan ikke sammenligne det, engang. Men hva var det som ikke gikk som det burde på Ubuntu, da? Hva prøvde du der for å få nettverkskortet til å fungere? 7526892[/snapback] Gikk gjennom en del howto's, for å installere trådløst nettverk, men er jo ikke helt inne i dette da. Leste at det skulle være litt vanskelig å få til. Men hvis jeg hadde fått online-hjelp hadde det nok gått greit... kanskje noen som er villig til å hjelpe meg litt over msn. Endret 18. desember 2006 av Cocheeze Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Vet ikke om dette hjelper deg noe men... http://www.linuxquestions.org/questions/sh...ad.php?t=435848 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå