Gå til innhold

Mobiler som kan brukes som EDGE/3G modem for PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så og si alle mobiler kan vel kobles opp mot pc. Er det 3G / EDGE så kan vel også dette brukes som modem til en data.

I Nokia PC Suite så er det jo et eget alternativ i menyen for å koble mobilen opp mot nettet som et modem.

Hjalp det noe? :hmm:

Endret av Andreas-J
Lenke til kommentar

om du har 3G kort eller ikke har ingenting med trafikkprisen å gjøre,

så jeg vil anbefale deg å se på SE K610i og Nokia N70. gode telefoner som er enkle å koble opp, og koster heller ikke skjorta.

Du kan også se om du finner den nye utgaven av 6280! den selges relativt billig nå, grunnet forhistorien dens. (den er nå frisk som en fisk)

Endret av Mo-BIL-Con
Lenke til kommentar
om du har 3G kort eller ikke har ingenting med trafikkprisen å gjøre,

så jeg vil anbefale deg å se på SE K610i og Nokia N70. gode telefoner som er enkle å koble opp, og koster heller ikke skjorta.

Du kan også se om du finner den nye utgaven av 6280! den selges relativt billig nå, grunnet forhistorien dens. (den er nå frisk som en fisk)

7533399[/snapback]

Jeg betaler 10kr mb som blir lastet ned... og vill si det koster shorta... 1mb går fort...

Lenke til kommentar

Jeg vilanbefale en 3G mobil med EDGE OG 3G. samtidig vil jeg fraråde deg å satse på symbian telefon til dette, som N70, N80, 6680, N73 osv.

Har hatt en N73 fra juli i år og måtte nå bruke den som modem ettersom Telerot har rotet med adsl i forbindelse med flytting.

Min N73 hang seg, stoppet osv med jevne og ujevne mellomrom, som oftest etter omkring 7-12 minutter. Da må telefonen startes på nytt, og ny oppkobling må foretas.

Som de fleste vet, tar det litt tid å starte en N73 :thumbdown: og dette er svært irritabelt dersom man er mitt i et arbeid.

Jeg har oppgradert hos autorisert forhandler, uten hell. :dribble:

Derfor ble det salg av min kjære N73.

:thumbup: ANBEFALINGEN BLIR HELT KLART NOKIA 6233, har nå brukt den i en uke UTEN noe tull som modem. :thumbup:

Ønsker man skyvetelefon kan Nokia 6288 anbefales.

En brukt 6233 får man om man er på vakt for 1500,- som jeg gjorde.

Ferdes man på steder hvor man til enhver tid vet at det er 3G dekning kan også Sonyericsson K610, eller k800 være alternativ. Disse har da ikke EDGE.

Jeg har testet GPRS, EDGE, og 3G, sammenlikningen blir, GPRS= gammelt modem, egde= tregt bredbånd, 3G rimelig greit raskt bredbånd.

Ny Nokia 6233 fås til 2495,- hos Elprice i butikk uten abo.

Lenke til kommentar
Stort sjett alle nyere mobiler med edge og 3g kan brukes som modem til pc. Men anbefaler å kjøpe 3g kort fra netcom eller telenor (slipper du at det blir fort dyrt...)

7533245[/snapback]

Skulle gjerne hatt ett 3g kort fra netcom eller telenor. Problemet er at pc-en min ikke har PCMCIA slot. Har en litt nyere bærbar fra FSC.

Mvh,

Swiss

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...