Gå til innhold

Emulere Internet Explorer 6 i IE7

Skavold

Anbefalte innlegg

Heisann, på jobben kjører jeg (og noen få andre) Internet Explorer 7, og syns det fungerer glimrende. MEN, så fikk vi ny versjon av Movex (system for innkjøp/vedlikehold etc), som har webbasert grensesnitt hos hver enkelt bruker, i motsetning til en frittstående applikasjon, slik det var i den gamle versjonen. Problemet ligger i at Movex v12 ikke støtter andre nettlesere enn IE6. Spørsmålet mitt blir derfor;

Er det mulig å emulere IE6 i IE7? Eventuelt, er noen som har en patch, ett eller annet, som muliggjør bruk av Movex v12 med IE7? Lawson, selskapet som står bak Movex, jobber visst med saken, men har ikke kommet med noe løsning ennå visstnok...

Redigert:

Jeg fant en IE6-ting, men den fungerte ikke med Movex, desverre...

Endret av OML
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, utrolig dyktig av folkene bak Movex.. IE7 blir av Microsoft betegnet som en kritisk systempatch, hvilket betyr at de anbefaler alle å installere programmet. Nå aner jeg ikke om admins har blokkert mot automatisk oppdatering av windows m/ie7, men hvis ikke, vil alle dine kollegaer om noen dager også ha ie7. Dermed får bedriften et problem.

Det går an å hindre automatisk nedlastning av ie7, men det er værre å hindre brukere i å oppdatere manuelt.

Det du kan gjøre er f.eks. å benytte gjennopprettings-prosedyren i XP. Eventuelt går det kanskje an å avinstallere IE7, for så å installere IE6 på ny? (Hvis IE6 fortsatt er å få tak i?). Forresten - Internet Explorer går jo for å være en integrert del av windows, så det går kanskje ikke å avinstallere programmet??

Uansett: å få både ie6 og ie7 til å fungere på samme system er ikke så enkelt, siden det meg bekjent ikke finnes en stand-alone versjon av IE7.

Lenke til kommentar

Joda, vi har IE7-blocker her, men det er noen som har en tendens til å installere ting sånn helt uten videre. Finner mange maskiner med Firefox f. eks.

Det siste jeg orker er i hvert fall å manuelt avinstallere 7ern hos alle de som installerer den. Skjønner jo godt at folk heller vil bruke den... Får vel bare legge ut en beskjed på intranettet i første omgang, om at IE7 er fyfy om man holder på med Movex... Håper Lawson fikser dette snart, slik at jeg slipper å gå til noen på Innkjøp hver gang det skal bestilles mus, skjerm, RAM, harddisk, hvasomhelst :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...