Gå til innhold

Utvikler spam seg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den mest effektive spamfiltermetoden jeg har vært borti er filtre på servernivå (før nedlasting) som oppretter en liste over godkjente avsendere. Spamfilteret sjekker altså ikke innholdet i eposten, kun om avsenderen er godkjent eller ikke. Ikke-godkjente får et tilbud om å godkjenne seg selv ved å besøke filterportalen. Avsenderne må altså godkjenne seg selv via en så godt som bot-sikker nettside tilknyttet filteret før de får sende en eneste epost til mottageren, og mottageren kan når-som-helst fjerne eller blokkere avsendere som har godkjent seg selv for å sende spam.

Jeg har abonnert på en sånn tjeneste i noen år nå. Tidligere fikk jeg rundt hundre spamposter hver bidige dag, men etter at jeg skaffet meg dette abonnementet er det maks snakk om et par tre uønskede eposter i året. Og det at spam-posten blir filtrert ut på servernivå gjør også at jeg slipper å bruke båndbredde og prosessorkapasitet på spamposten.

Lenke til kommentar
mye av bildene som sendes i spam er like fra gang til gang - det burde være mulig å huske/distribuere md5sum'en til et av dem og dermed ta dem neste gang

7552319[/snapback]

Noen har sikkert laget noe slik allerede. Programmet er bare det at det må manuelt legges inn som spam.

7553020[/snapback]

Fryktelig lett å slå også. Behøver bare legge til litt "støy" i bildet så endres md5-summen.

Lenke til kommentar
mye av bildene som sendes i spam er like fra gang til gang - det burde være mulig å huske/distribuere md5sum'en til et av dem og dermed ta dem neste gang

7552319[/snapback]

Noen har sikkert laget noe slik allerede. Programmet er bare det at det må manuelt legges inn som spam.

7553020[/snapback]

Fryktelig lett å slå også. Behøver bare legge til litt "støy" i bildet så endres md5-summen.

7562898[/snapback]

selvfølgelig men når først en spam har begynt å vandre tar den jo runda og kommer tilbake gang på gang. fnit å få den bort å å distribuere et par md5sums burde være et greit pusterom å gi til brukerne

Lenke til kommentar

Er vel strengt tatt greiere å kjøre bildet gjennom et tekstgjenkjenningsprogram som så igjen sender teksten via spamsysemet, har teksten nok "fyfy"ord er det spam. :) (Er vel slikt enkelte gjør det i dag), dog har jeg kun vært borti Spamassassin som trigger e-posten bare det er kun bilde i e-posten.

Endret av Ueland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...