Scotty Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hei. Jeg sitter med et Sony Handycam, og prøver å få overført filmen via USB. Bruker ScenalyzerLive for å importere, men pcen finner absolutt ikke no kamera eller video. Vet at FireWire er det beste, men er skolens kamera, og selvførgelig har de bare usb. Hva er det jeg kan gjøre? Scott. Lenke til kommentar
nyland Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Vet at FireWire er det beste, men er skolens kamera, og selvførgelig har de bare usb.7526257[/snapback] Er det PC'n eller kameraet som kun har USB Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Med mindre det er snakk om eit DVD- eller harddiskkamera er det PCen som berre har USB, alle DV-kamera har firewire. Det kan vere ein og får problem med MicroMV-kamera, sjølv med firewire, i Scenalyzer, men det er ikkje noko eg veit. Redigert: Er det eit DV-kamera, prøv med Moviemaker (om det er XP på maskinene) fyrst. Kan vere du kan overføre med USB der. Er det eit DVD-/HDD-kamera, bruk eit anna program. Endret 18. desember 2006 av incanus Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Pcen har FireWire og USB. Kameraet har bare en USB ledningen. Finnes nok en firewire også, men den har nok skolen mistet elns. Det er et DV kamera. Movie Maker finner heller ikke noe kamera. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Få skulen til å kjøpe ein firewireledning (som nesten garantert ikkje fulgte med kamera). Det er den einaste løysinga eg kan sjå. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Få skulen til å kjøpe ein firewireledning (som nesten garantert ikkje fulgte med kamera). Det er den einaste løysinga eg kan sjå. 7527763[/snapback] Det tar nok en god stund. Og filmen skal være ferdig til i onsdag/torsdag helst. Fikk oppgaven med å redigere idag. Får evt sjekke om jeg finner en kabel i oslo hvis jeg tar en tur ditt. Mvh, Scott. Endret 18. desember 2006 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå