Gå til innhold

Minnekort leser til TV - Opptak?

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg skal i nærmeste fremtid skaffe meg en ny flatskjerm og enkelte modeller kommer med minnekort leser. Bla Toshiba sin 37WL67ZG 37".

Jeg har spurt i butikker og sendt mail til Toshiba, men ingen kan gi meg noe svar på:

- Kan TV'er med kortleser også ta opp programmer fra TV? :hmm::hmm:

Jeg tror Pioneer har kommet med et par modeller som gjør dette, men usikker ellers.

Hvis noen kjenner til noen modeller som konkret gjør dette, så mottas info med takk.

mvh

Per-Øivind Berg

:yes::yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

http://www.panasonic.no/servlet/PB/menu/11..._l13/index.html

Med PV600 kan du gjøre mer enn bare å se TV-programmer. Via den innebygde SD-kort leseren kan du vise digitale bilder på den høyoppløste skjermen – en en helt annen opplevelse enn å se på en normal PC-skjerm. I tillegg kan du spille inn TV-programmer til minnekortet (i MPEG 4 video).

Koster i underkant av 19k i butikk. Lillebroren på 37" får du får to for tusenlapper mindre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Hum, det er mange TV-er med minnekortlesere, men når opptaktsmulighet er et krav blir det veldig vanskelig. Sikker på at det ikke er bedre å gå for en ekstern opptaker? Butikkansatte flest er som regel vennlig innstilt ovenfor kjøpere av ting i denne prisklassen, og ordner sikkert gjerne et hyggelig pakketilbud, selv om det ikke er store marginene å gå på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Ja, det blir vel plass til en spillefilm og Dagsrevyen på de største. Men jeg ser jo poenget med en "nødopptaker", men nå er jo så mange for slikt der ute, f.eks. Gets nye PVR-boks med 160GB harddisk (regner med at flere leverandører kan levere tilsvarende).

Lenke til kommentar

Takker for flere svar og forslag.

SD-kortene er vel oppe i 8gb nå og med mpeg-4 opptak blir det plass til litt.

Selvfølgelig er det ikke snakk om å lagre ting fast, men kun korte programmer.

Litt av tanken var å slippe flere bokser.

Noen TV'er har også innebygd harddisk, men prisen forsvarer normalt ikke å heller kjøpe en DVD-opptaker med hd ved siden.

mvh

Per-Øivind :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...