Gå til innhold

Spooky! =/ se på bildet her... en mann på bildet?

YojimboVII

Anbefalte innlegg

Når man ser på det store bildet ser man en flekk med samme form som "mannen" i en noe større skala enn "mannen" på miniatyrbildet.

Denne flekken er da altså mannen, ergo ingen er sinnsyke, og det hele er bare fancy :p

7525845[/snapback]

Nei? der man ser mannen så er det helt hvitt bak han..

Når du åpner bildet så er det helt hvitt der den mannen var..

7525849[/snapback]

Jeg forstørra bildet noen ganger og fant en gråere flekk :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skjønte jeg ikke mye av...
Miniatyrbileta ein ser i Utforsker er lagra som del av kvart enkelt bilete. So inni kvar biletfil vil det vere lagra ein miniversjon av det aktuelle biletet. Ved å byte ut det vil ein kunne få eit miniatyrbilete som viser noko anna enn det biletet faktisk viser. Var det meir forståeleg?
Lenke til kommentar

Hehe, det er ikke mystisk at all. Tingen er at det ligger en thumbnail i exif-dataen til bildet (av det originale bildet) og den er fortsatt der etter at bildet har blitt redigert. Alt etter hva du ser på thumbnails i så bruker den enten exif-dataen sitt thumbnail, eller et miniatyrbilde av den redigerte versjonen.

Lenke til kommentar

hvis jeg f.eks tar et bildet med digitalkameraet mitt og legger det i mine bilder. da vil thumbnailen lagres i bildefilen. hvis jeg så finner ut at jeg vil gjøre bildet svart/hvitt, og så lagrer det igjen, vil thumbnailen vise hvordan bildet så ut originalt. bare prøv. fotografen fant bare ut at han ville ha vekk mannen. mannen ble fjernet . men originalbildet vil fortsatt vises som thumb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...