Gå til innhold

Spooky! =/ se på bildet her... en mann på bildet?


YojimboVII

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Hehe, det er ikke mystisk at all. Tingen er at det ligger en thumbnail i exif-dataen til bildet (av det originale bildet) og den er fortsatt der etter at bildet har blitt redigert. Alt etter hva du ser på thumbnails i så bruker den enten exif-dataen sitt thumbnail, eller et miniatyrbilde av den redigerte versjonen.

7525922[/snapback]

 

Jeg har også prøvd å funnet ut om man kan få tilbake det orginale som er vist i thumbnailen.

 

Har et bilde jeg fikk fra en bekjent som tjenestegjør i utlandet som har "sensurert" ansiktet sitt. på thumbnailen ser jeg fulle orginale bildet men ikke når jeg åpner det.

 

Er det sånn å forstå at selv om jeg ikke har orginalen så ligger exif dataen til det orginale bilde lagret fra det orgianale bilde på pcen til kompisen min i midtøsten?

Lenke til kommentar
Hehe, det er ikke mystisk at all. Tingen er at det ligger en thumbnail i exif-dataen til bildet (av det originale bildet) og den er fortsatt der etter at bildet har blitt redigert. Alt etter hvaa du ser på thumbnails i så bruker den enten exif-dataen sitt thumbnail, eller et miniatyrbilde av den redigerte versjonen.

7525922[/snapback]

 

Jeg har også prøvd å funnet ut om man kan få tilbake det orginale som er vist i thumbnailen.

 

Har et bilde jeg fikk fra en bekjent som tjenestegjør i utlandet som har "sensurert" ansiktet sitt. på thumbnailen ser jeg fulle orginale bildet men ikke når jeg åpner det.

 

Er det sånn å forstå at selv om jeg ikke har orginalen så ligger exif dataen til det orginale bilde lagret fra det orgianale bilde på pcen til kompisen min i midtøsten?

7630006[/snapback]

 

EXIF-dataen inneholder kun et thumbnailbilde, dvs, bildet i elendig oppløsning. Du kan selvsagt extracte denne informasjonen. Bruk f.eks jhead

 

jhead.exe -st C:\thumb.jpg C:\i15326354_74246_7.jpg

Lenke til kommentar
like bra som å skrive:

 

"Bush hid the facts"

 

i notepad, lagre, lukke fila og deretter åpne den igjen.

7636200[/snapback]

funky, hvordan funker det?

7637619[/snapback]

 

 

aner ikke, leste noe om det en gang. det finnes vel en post om det er på forumet om du søker..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...