Gå til innhold

Strålingstest av flere aktuelle telefoner

Leeland

Anbefalte innlegg

Strålingstest desember 2006

Må ærlig inrømme at stråling fra mobiltelefoni er noe jeg sjelden tar med i regnestykket når jeg kjøper ny mobil.

- Tar du med stråling som kriterium når du kjøper ny telefon?

- Er stråling egentlig skadelig?

- Burde det stilles krav til bransjen om merking av produkter med tanke på stråling?

Testen fikk meg til å tenke litt. Og jeg mener at strålingsverdier er noe som burde opplyses om ved salg. Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok strålingsfaren er undervurdert.

Det er ganske store interesser rundt å få folk til å tro at strålingen ikke er farlig, slik som at forskningsresultater blir kjøpt av oppdragsgiver (f.eks Nokia) og siden ikke blir publisert eller tilgjengeliggjort for almenheten.

Er egentlig mer skeptisk til UMTS som faktisk ligger i akkurat samme frekvens-spektret som mikrobølgeovner har, nemlig 2,4 MHz.

Men, hvis man er skepisk til alt, stopper vel verden opp ?

Du får f.eks rikelig med elektromagnetisk ståling når du står ved komfyren og tilbereder en tre-retters middag.

Kunne sikkert skrevet side opp og side ned om hva jeg synes om kapitalistiske selskapers etikk og moral om hvordan produksjon og bruk av ulike produkter påvirker mennesker og naturen, men selskapene synes vel det de holder tilbake av info ikke er så viktig, men når man ser samlet sett på det, begynner ting å bli litt skremmende.

Endret av tole
Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan [K800i] stråler sånn ca?
0,50 W/kg. Dette står på hjemmesiden til både Nokia og Sony Ericsson.

Og hva slags tulletest er "Strålingstest desember 2006"? De sier mange telefoner ikke klarer kravene, men alle telefonene er innenfor (strålings-)kravene som stilles i Europa (ellers hadde de ikke vært i salg). Videre er et viktig krav i testen er ergonomi, og her faller helt klart ikke telefoner som M600i igjennom (den navigeres lettere enn enhver annen smarttelefon). Stiller meg kritisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...