Gå til innhold

kt400 vs. kt400a vs. nforce2

IceC00|

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe nytt socketA hk og lurer derfor på hva som anbefales av disse. Bør jeg kjøpe nå eller vente på kt400a / nforce2? Om det er noe annet med bra ytelse ute nå som jeg ikke har fått med meg må dere gjerne nevne det, kom gjerne med forslag til hovedkort også, bør ha promise raid kontroler fordi jeg bruker det nå og vil ha enklest mulig overgang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen produsenter har allerede lansert sine nForce2 hovedkort. Det beste socketA hovedkortet i øyeblikket er ganske sikkert Asus A7N8X. De har det på lager hos komplett. Ytelsen på nForce2 er litt bedre enn KT400. Spesielt hvis du har 2 rambrikker slik at du kan benytte deg av Dual Channel DDR.

KT400A hovedkortet skal etter ryktene lanseres i 1. kvartal neste år. Jeg tviler på at KT400A blir noe særlig bedre enn nForce2. Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt Asus A7N8X. Det har fått strålende anmeldelser rundt om på nettet

Lenke til kommentar

Problemet med de nForce2 korta jeg har sett på til nå er at de ikke har promise raid kontroler. Vil helst ha et kort jeg bare kan flytte over diskene til uten å miste alt på de.

Men uansett så kan jeg leve en stund til med A7v-133 kortet mitt. Kan jeg forvente mye bedre ytelse med et nytt kort med ddr ram foresten?

Lenke til kommentar

Siden KT400 aldri helt slo ann på markede, ville jeg nok tru at VIA kommer til å satse stort på KT400A.

Men det er kanskje litt rart at de ikke har blåst det opp i det offentlige.

Kanskje planene ikke helt er ferdige ennå, derfor venter de med å publisere det.

Fikk liksom aldri prøvd nForce... kan derfor ikke utale meg så veldig mye om det.

Jeg kommer iallefall til å vente på KT400A :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har Abit KD7-RAID og er kjempefornøyd!! I test er det bedre enn Asus A7V8X!!

Og det har utrolig brs OC egenskaper.. hvis du er ute etter det da.. ellers er det som sagt.. meget bra!!

<-- Anbefaler det på det meste!! RAID kortet koster ca. 1100,-! hos ledende nettbutikker..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-22 12:55, skrev Sfinx:

Jeg har Abit KD7-RAID og er kjempefornøyd!! I test er det bedre enn Asus A7V8X!!

Denne testen har tatt for seg de fleste KT400 hovedkortene som finnes på markedet. A7V8X ble kåret til vinner. Hasighetsmessig er KD7 og A7V8X ganske jevngode. Hvis du vil ha mest mulig stabilitet gå for Asus. Hardcore overclockere burde nok velge KD-7 (etter min mening)

"Overall ASUS have received both the Legion Hardware performance and value awards and I have named it the best KT400 board!"

http://www.legionhardware.com/html/doc.php?id=217

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-11-22 18:43 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...