Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trøbbel med USB, oppfører seg tullete.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg sliter litt med USB på min maskin. Etter hver gang jeg restarter maskinen må jeg avinstallere USB enhanced (usb 2.0 dette?) kontrolleren. Gjør jeg ikke dette virker ikke usb-mus, tastatur osv.. Det som skjer er at etter jeg trykker ok til å avinstallere, legges USB enhanced controller inn automatisk og så fungere alt jeg måtte ha av dippedutter tilkoblet i en av usb-portene.

P.S. usb-tastatur (og sannsynligvis annet usb-utstyr) virker helt fram til windows loades. Da ser det ut som strømmen og tilkobling til alt av usb-utstyr kuttes (helt fram til jeg får avinstallert driver).

Jeg har et Asus P5W DH Deluxe hk og WinXP pro m/sp2.

På forhånd takk for alle svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ho ho ho :)

'trykker ok til å AVinstallere, legges enhanced controller INN' ?

Legges de til når du tar de bort ?

Enhanced er 2.0 ja, og det vil du gjerne ha. Drivere til usb 2.0 kom i SP1 forresten, så de har du nok.

Installert driverne til hk?

Test å ta bort en og en usb 'dipledutt' og restart pc så kan du se om en av de forårsaker feilen.

Du kan og sjekke i System Properties om du har feil (Gult utropstegn)på 'Ettellerannet USB Enhanced ettellerannet' - isåfall høyreklikk den, velg Properties så Troubleshoot evt Update Drivers.

Det kan være at du trenger en spesifikk 2.0 driver, itilfelle er det en av disse 6 som kan hjelpe deg : Acer Labs, Intel, NEC, SiS, VIA eller nVidia, sjekk hjemmesidene for mer info om du tror du trenger det.

Lykke til !

Endret av Sir Smokealot
Lenke til kommentar

Veldig rart. Nøyaktig det samme skjedde meg på omtrent samme tidspunkt i går. Alt fungerte fint og tiden var inne for en kjapp reboot etter noen xp-oppdateringer. Booter opp og strømmen til USB-utstyret kuttes like før man ser velkomstskjermen. Har ikke fått tid til å forske på problemet ennå, så jeg vet ikke om det er samme problemet. Må se på saken i kveld. Håper du poster tilbakemelding hvis du finner ut av hva som var årsaken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...