Bruker-88036 Skrevet 18. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 Ett bilde fra 25.nov av festningen under "Lysfest i Halden". (Jeg så at det foregikk noe på festningen, og løp for å prøve å ta noen bilder før det hele var over. Etterpå så jeg i avisen at det hadde vært noe som het lysfest.) Bildet hadde masse støy som jeg fjernet med NeatImage. Lenke til kommentar
theriksen Skrevet 18. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 Ødelegger de virkelig Fredriksten festning på en slik måte!? Det finner jeg mindre positivt. Tror dette bildet kunne blitt bedre med litt mer utpreget kontrastbruk slik at svartfargen ble svart og ikke semisvart. Ellers er jo lysstrålen til venstre ganske irriterende, og lysene fra bysentrum en smule utagerende sammenliknet med hva du så med øynene. Derimot er selve stråleshowet vakkert fanget, og det er bra du har tatt med det aller beste av strålende fremfor å sette strålesentrum midt i bildet. Eventuelt ville jeg kuttet bildet under den nederste kanten av den synlige festningen. Lysshowet i seg selv er mer spennende en et opplyst bysentrum i mine øyne. Der har du mine tanker. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 Noe sånt? Økte kontrast og kuttet litt. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 18. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg syns i tilfelle andre versjonen var bedre, for lysene fra byen under tok mye oppmerksomehet.. allikevel er det noe jeg ikke klarer å sette fingern på i forhold til resten av bildet Lenke til kommentar
maxM Skrevet 18. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Ville nesten testa ut clonetool/smudge og fjerna den lodrette lysøyla til venstre. Den forstyrrer veldig mye. Men nr2 er absulutt best. Test ut Levels og se om du kan gjør det enda "svarter". Du finner fort ut om det fungerer. Endret 18. desember 2006 av maxM Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 18. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 Lyset på venstre side ødelegger for mye. Hadde vært konge uten det lyset, og bare det fra festningen (?) i midten.. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 18. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 Nr 2 er klart best. Den vertikale lyssøylen ødelegger utrolig mye, ellers var det et meget fint bilde. Jeg tror jeg ville ha kuttet mer av forgrunnen. Lenke til kommentar
jo-kris Skrevet 18. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 laga en ny versjon jeg... Er ikke noen ekspert i photoshop, men svart ble hvertfall svart Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 18. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 laga en ny versjon jeg... Er ikke noen ekspert i photoshop, men svart ble hvertfall svart 7530625[/snapback] Utrolig tøft! Beste versjonen hittil, etter min mening. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 Svart skal være svart, enig i det. Den enslige lyssøylen tenkte jeg selv at var bortimot umulig å fjerne.. men jeg ser jo at det går bra. Syns alltid det er morsomt når andre viser hva som er mulig å få til med ens egne bilder. Takk. Forresten er det en ting jeg lurer på angående rekkefølgen en bør gjøre ting i under redigering. Tenker da spes på Neat Image og USM. Når man bruker USM blir det vel mer støy i bildet (om jeg har forstått det rett). Bør man da bruke støyfjerningen som siste verktøy, eller er "regelen" om å skarpe opp helt til slutt ufravikelig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå