Gå til innhold

Lysfest i Halden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ødelegger de virkelig Fredriksten festning på en slik måte!? Det finner jeg mindre positivt. Tror dette bildet kunne blitt bedre med litt mer utpreget kontrastbruk slik at svartfargen ble svart og ikke semisvart. Ellers er jo lysstrålen til venstre ganske irriterende, og lysene fra bysentrum en smule utagerende sammenliknet med hva du så med øynene. Derimot er selve stråleshowet vakkert fanget, og det er bra du har tatt med det aller beste av strålende fremfor å sette strålesentrum midt i bildet. Eventuelt ville jeg kuttet bildet under den nederste kanten av den synlige festningen. Lysshowet i seg selv er mer spennende en et opplyst bysentrum i mine øyne. Der har du mine tanker.

Lenke til kommentar

Svart skal være svart, enig i det. Den enslige lyssøylen tenkte jeg selv at var bortimot umulig å fjerne.. men jeg ser jo at det går bra. Syns alltid det er morsomt når andre viser hva som er mulig å få til med ens egne bilder. Takk.

Forresten er det en ting jeg lurer på angående rekkefølgen en bør gjøre ting i under redigering. Tenker da spes på Neat Image og USM. Når man bruker USM blir det vel mer støy i bildet (om jeg har forstått det rett). Bør man da bruke støyfjerningen som siste verktøy, eller er "regelen" om å skarpe opp helt til slutt ufravikelig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...