hkallestad Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Kjører en XP 1800+ på msi k7t turbo som funker fint. Jeg har to doublesided sd ram 133(128 og 256), men da jeg satt i en single sided brikke i tilleg(256) ble maskina totalt ustabil, mange blå skjermer med memory dump osv, pluss en haug med restarter. Har hørt rykter om at diverse msi kort ikke klarer tre minnebrikker, er dette tilfelle???? Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Har samme hovedkort og kjører 3 minnebrikker, alle er dobbelsidet og har ingen problemer. Jeg vil tro at problemet ditt er at hovedkortet muligens ikke liker singelside minne. Tror jeg har hørt om hovedkort som ikke støtter dette i det hele tatt.. Kan noen bekrefte/avkrefte dette? Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Er det ikke sånn at hvis du bruker Doublesided brikker kan du bare bruke 2 eller noe? Lenke til kommentar
ha-ha Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Hei! Tre minnebrikker virker OK i mitt oppsett. Jeg har hummer&kanari: 128 Mb PC133, 256 Mb Kingston ECC PC 133, 512 Mb TwinMos PC 133. Dette er dønn stabilt med 'CAS Latency' = 3. Marginalt stabilt med CL = 2. Minnebrikkene er da heller ikke sertifisert for CL=2 ved 133 MHz. Har du siste BIOS og drivere for chipsett (VIA 4-in-1)? Jeg vet ikke om det har noe å si, men det kan umulig skade. ha-ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå