Steel87 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Har en DELL laptop som jeg skulle formatere pga. virus. satte i XP CD en å statet opp, men fikk ikke til å bare erstatte den allerede installerte XP. Så jeg måtte installere på D disken (har c og d disk) noe som er forsåvidt greit. men så kommer problemet, hvordan fjerner jeg den første versjonen av XP. altså jeg vil formatere C partisjonen min. prøvde å gjøre det via XP cd. men da fikk jeg feilmelding om at det lå installasjons filer der. prøvde også å gjøre det i windows (høyreklikk på C å formater) men det kunne ikke windows utføre. noen tips om hva jeg skal gjøre for å bli kvitt den virus infiserte versjonen av XP.? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 da måtte du gjøre noe feil under installasjon.... når du er i gang: -Press ENTER to continue Setup...... -agree to Microsoft's complex licensing agreement (Hit F8 to continue) når du får valg hvor du skal installere Windows, nederst har du valg å slette partition(er), det gjør du med bokstav D ..... når du slettet alle partisjoner eller den du ikke vil ha, får du nytt bilde med diverse valg.... følg bruksanvisning og da er du i mål..... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 C partisjonen inneholder fremdeles systemfiler, hvis du hadde klart å formatere den ville du ikke kunne boote. Du trenger ikke formatere, bare stryk ut WINDOWS og Programfiler foldere, systemfilene er skjult så de lar seg ikke så lett fjernes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå