Forumforumforum Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Ettersom dvd-samlingen øker ønsker jeg å holde orden i dvd'ene her i huset. Lurer da på hvilken metode jeg bør gå for? Er det lettest/lurest å lage seg en liten database /m access etc.? Eller andre forslag eller løsninger? Kom med tips! Jeg har også lyst til å publisere dette på nettet, så andre har tilgang til å se dette også. (Var usikker på hvor jeg skulle poste dette, så om den er feilpostet så si ifra, rapporter eller flytt tråden.) Endret 18. desember 2006 av espennyh Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Sånn som dette? http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Kaiern Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Tja, virker jo greit det forsåvidt. Men hadde egentlig tenkt noe jeg kunne lage eller sette opp som jeg ville selv. Så alle i familien kan legge inn sine ting, og jeg kan ha med den informasjonen jeg selv vil. F.eks hvem i familien som eier eller har kjøpt den etc. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) På DVDAficionado.com kan du lage mapper å legge filmene i, og samtidig se en total liste over alle filmene. Her er min delt opp i hvilket land de er fra, men du kan alltids lage mapper for hver person i familien. Burde funke greit - http://www.dvdaficionado.com/dvds.html?cat...0Kong&id=zodiac Endret 18. desember 2006 av Scarface^ Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Du kan jo selvfølgelig lage hele greia fra scratch ved å bruke for eksempel PHP og MySQL, da får du det i hvert fall akkurat slik som du vil. Men hvis du ikke er særlig dreven på programmering fra før, vil det bli et heller omfattende prosjekt å sette i gang med. Du nevner Access, med dette programmet er det mulig å lage database som kan passe dine behov helt greit lokalt på PC-en din. På nett derimot er Access mindre egnet. Med mindre du er veldig lærevillig vil jeg anbefale ferdigløsninger ala de som er foreslått over. Lenke til kommentar
starks Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg anbefaler programmet "All my movies". Meget ryddig og oversiktlig, utrolig enkelt å eksportere databasen til web, meget god søkefunksjon som gjør det meste av registreringsjobben selv. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg har selv laget noe lignende i asp + acces til min dvd-samling. jeg har lagt den ut her. Det er ikke så vannskelig å lage noe slikt selv egentlig men det kan bli litt pirk av og til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå