osse-mon waits for alice Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Ikke noe svar fra FTU enda, men forbrukerrådet skriver dette: Hei Kristian "Rimelig tid" vil variere alt ettersom hvilke vare det gjelder og tilgjengeligheten av visse typer deler osv. Men som hovedregel bør alt mellom 10 til 14 dager være tilstrekkelig for selger til å klare å rette en typisk masseprodusert vare. Men som sagt må dette vurderes skjønnsmessig. Vilkåret må ses i sammenheng med kjøpers krav på omlevering. Dvs at dersom selger ikke klarer å rette innen rimelig tid, eller han ser at her mangler en del som det vil ta lang tid å få bestilt, så må han heller se seg om etter andre handingsalternativer, feks heller gi deg en tilsvarende vare. Dette fordi dersom han hverken klarer å rette eller omlevere, så kan kunden kreve prisavslag, eller heve kjøpet forutsatt at mangelen er vesentlig. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Var nede hos dem i dag, og får en ny disk veldig snart sa dem. Skulle ringe tilbake i morgen for mere info. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Du har tydeligvis krav på levering av en fungerende disk som er like bra eller bedre (evt reparert men det skjer ikke i praksis). Kravet har du gjennom forbrukerkjøpslovens reklamasjon som er 5 år i dette tilfellet siden harddisker er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år. Uansett er ikke det noen problemstilling siden disken bare er 3 måneder gammel. 2 måneder venting er alt for lenge og du bør få ny disk så snart som mulig. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 Du har tydeligvis krav på levering av en fungerende disk som er like bra eller bedre (evt reparert men det skjer ikke i praksis). Kravet har du gjennom forbrukerkjøpslovens reklamasjon som er 5 år i dette tilfellet siden harddisker er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år. Uansett er ikke det noen problemstilling siden disken bare er 3 måneder gammel. 2 måneder venting er alt for lenge og du bør få ny disk så snart som mulig. 7538080[/snapback] Som jeg sa så var jeg nede hos dem Tirsdag 19.12.06 og da sa dem at jeg skulle få en ny disk og at de skulle ringe meg opp igjen innen 20.12.06. Tror du det skjedde?? Neida. Tenkte og ta meg en rask tur ned ditt i morgen og enten kreve og få ny disk på stedet eller få pengene i retur på stedet. Lenke til kommentar
matrosen Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Som jeg sa så var jeg nede hos dem Tirsdag 19.12.06 og da sa dem at jeg skulle få en ny disk og at de skulle ringe meg opp igjen innen 20.12.06. Tror du det skjedde?? Neida. Sørg for å få ting skriftlig fra dem.... ikke hør på hva de sier. Få det på pair Lykke til videre Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Har du hørt noe mer? Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Morn Jeg opplevde det samme med en samsung 250gb, som jeg kjøpte fra psdata. Hadde en maken disk fra før, og den nye tok kveld etter 14dager. Mailet psdata, fikk deretter retur nr og la ved en feilmelding og sa jeg ønsket ny i retur. Fra jeg sendt den inn tok det ca 1.5 uke til jeg hadde fått ny. Jeg mailet igjen i mellomtiden, da 3dager etter at jeg såg via sende-nr at de hadde motatt den og spurte hvordan det gikk med disken. Fikk da til svar at den var akkurat feilsjekket. Og at den var defekt og at jeg skulle få ny, da de ikke reparere diskene fordi samsung vil ha inn alle defekte disker for feilsjekking og for å gjøre tiltak på forbedring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå