Gå til innhold

Krav på ny disk?


Anbefalte innlegg

Ikke noe svar fra FTU enda, men forbrukerrådet skriver dette:

 

Hei Kristian

 

"Rimelig tid" vil variere alt ettersom hvilke vare det gjelder og

tilgjengeligheten av visse typer deler osv.

Men som hovedregel bør alt mellom 10 til 14 dager være tilstrekkelig for

selger til å klare å rette en typisk masseprodusert vare. Men som sagt må

dette vurderes skjønnsmessig. Vilkåret må ses i sammenheng med kjøpers krav

på omlevering. Dvs at dersom selger ikke klarer å rette innen rimelig tid,

eller han ser at her mangler en del som det vil ta lang tid å få bestilt, så

må han heller se seg om etter andre handingsalternativer, feks heller gi deg

en tilsvarende vare. Dette fordi dersom han hverken klarer å rette eller

omlevere, så kan kunden kreve prisavslag, eller heve kjøpet forutsatt at

mangelen er vesentlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har tydeligvis krav på levering av en fungerende disk som er like bra eller bedre (evt reparert men det skjer ikke i praksis). Kravet har du gjennom forbrukerkjøpslovens reklamasjon som er 5 år i dette tilfellet siden harddisker er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år. Uansett er ikke det noen problemstilling siden disken bare er 3 måneder gammel. 2 måneder venting er alt for lenge og du bør få ny disk så snart som mulig.

Lenke til kommentar
Du har tydeligvis krav på levering av en fungerende disk som er like bra eller bedre (evt reparert men det skjer ikke i praksis). Kravet har du gjennom forbrukerkjøpslovens reklamasjon som er 5 år i dette tilfellet siden harddisker er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år. Uansett er ikke det noen problemstilling siden disken bare er 3 måneder gammel. 2 måneder venting er alt for lenge og du bør få ny disk så snart som mulig.

7538080[/snapback]

 

Som jeg sa så var jeg nede hos dem Tirsdag 19.12.06 og da sa dem at jeg skulle få en ny disk og at de skulle ringe meg opp igjen innen 20.12.06. Tror du det skjedde?? Neida.

 

Tenkte og ta meg en rask tur ned ditt i morgen og enten kreve og få ny disk på stedet eller få pengene i retur på stedet.

Lenke til kommentar

Som jeg sa så var jeg nede hos dem Tirsdag 19.12.06 og da sa dem at jeg skulle få en ny disk og at de skulle ringe meg opp igjen innen 20.12.06. Tror du det skjedde?? Neida.

 

 

 

Sørg for å få ting skriftlig fra dem.... ikke hør på hva de sier. Få det på pair

 

Lykke til videre :thumbup:

Lenke til kommentar

Morn

 

Jeg opplevde det samme med en samsung 250gb, som jeg kjøpte fra psdata.

Hadde en maken disk fra før, og den nye tok kveld etter 14dager.

Mailet psdata, fikk deretter retur nr og la ved en feilmelding og sa jeg ønsket ny i retur. Fra jeg sendt den inn tok det ca 1.5 uke til jeg hadde fått ny.

Jeg mailet igjen i mellomtiden, da 3dager etter at jeg såg via sende-nr at de hadde motatt den og spurte hvordan det gikk med disken.

Fikk da til svar at den var akkurat feilsjekket.

Og at den var defekt og at jeg skulle få ny, da de ikke reparere diskene fordi samsung vil ha inn alle defekte disker for feilsjekking og for å gjøre tiltak på forbedring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...