Gå til innhold

Targa Xtender 400, BRÅKER OG DÅRLIG YTELSE!?


Kremmeren

Anbefalte innlegg

Ok, jeg kjøpte i fjor sommer en Targa Xtender 400 bærbar på 1100MHz og denne har 512MB minne. -> Altså 498MB til Windows og 16MB til grafikk.

 

Så problemet. Maskinen har treg/dårlig ytelse. Menyene åpner tregt, programmene likeså og maskinen bråker veldig mye. Vifta der står hele tiden med en grusom lyd.... Er frustrert å lurer på om dere vet hvorfor denne maskinen er så dårlig?

 

Jeg vet at det finnes maskiner nå i dag på 2,5GHz, men jeg kjøpte en bærbar i fjor til 16000 kroner og forventer at den kan brukes. Vil ikke kjøpe ny nå om den kan brukes.

 

PS! Maskinen kjører på WindowsXP Professional (kjøpt utenom) og den harddisken (20GB) er partisjonert i 3 deler som så: C på 12,6 D på 3,97 og E: på 1,95 dett er kun fordu jeg legger mine forretningsdokumenter på et sted jeg ikke mister dem om Windows krasjer.

 

Noen gode råd fra ungdommen??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har ikke peiling på bærbare pc'r,men..

Jeg har hatt et problem med at menyene i windows åpnet seg veldig tregt.

Det som hjalp for meg da var å legge inn windows på nytt.Du kan jo prøve defragmentering av disken osv..men det har du vel sikkert gjort alt.

Viften på pc'n må vel gå ann og få byttet eller sjekket hvorfor bråker.

Er ikke helt sikkert på hva årsaken til den dårlige ytelsen kan være..hvis du sier at viften bråker,så kanskje den er i ferd med å ta kvelden?

Da vil den jo automatisk kjøle dårligere og pc'n vil bli fort varm.

Kanskje det kan ha noe med tregheten å gjøre??

Du får sikkert mer kloke svar her..hehe

Lenke til kommentar

Hehe.. nå fant jeg ut problemet!

 

Måtte lufte ut litt, først demonterte jeg halve laptoppen for å se etter feil, fjernet minnet og satte i det minne jeg hadde før det nye osv.... men neida, problemet var at vifte-gangen var tett. På laptoppen er det en 10cm lang kobbergang som vifta blåser gjennom, alle ventilene var tette :grin: sorry!

 

Vel, vet hvertfall nestegang hva som bør gjøres :lol: ordentlig støvblåsing!

 

Temperaturen sank til 36c med en gang jeg startet opp mot de 44-50+ som var med tett. Ikke rart maskinen begynnte slå seg av...

 

Nå er laptoppen like fin !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...