Gå til innhold

Tai Chi Vannkjølingen

Anbefalte innlegg

Har for noen dager siden kjøpt meg Tai Chi kabinettet som kommer med innebygd vannkjøling, men etter 2 dager med intens montering så har jeg nesten gitt opp å få det til å fungere. Det som skjer er at vannet blir ikke dratt rundt i kablene, det stopper når det når radiatoren. Ifølge manualen skal kun den ene molex pluggen kobles til, men du har også en molex plugg samt en 3pins connector som kommer utifra pumpa. Har prøvd å koble på de selv om manualen ikke nevner dette og pumpa lyser som signaliserer strøm men det funker fortsatt ikke. Har prøvd å koble på alle slags mulige måter, har til og med koblet fra alt av komponenter for å sørge for at vannkjølingen faktisk får nok strøm men ingenting skjer fortsatt.

Noen som har noe aning på hva som kan være feil her ? Jeg har lite lyst å gi opp kabinettet da det koster 3000 kroner. Prøvd å tenkt over om det er noe veldig elementært jeg har glemt av men det tviler jeg sterkt på. Det er ingenting med kablene ihvertfall da jeg har testa at vannet kommer jævlig fort gjennom cpuen men stopper da den når radiatoren. Så pumpa fungerer så noe må det være i selve radiatoren. Noen andre med kabinettet som har noen erfaringer med dette ?

Hadde vannkjølingen fungert så er det flere tinger med kabinettet som irriterer meg grenseløst. Jeg tenkte at vannkjøling i sidedøren måtte være det mest geniale noen har funnet på, siden det største problemet med vannkjøling er å ha pumpa i kabinettet sånn at den dirrer med selve kabinettet og at du får lite rom å holde på i selve kabinettet. Men ett annet problem oppstår med Tai Chi kabinettet, her må du ha strømkabler fra sidedøren og hva skjer når du åpner sidedøren fullt ut ? Jo de kablene blir strukket ! Annet problem som irriterer meg ENDA mer er plassering av harddisker og at de faktisk må skrues av fra begge sider noe som betyr at du må bokstavelig skru av 2 sidedører for å hele tatt komme til !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde akkurat samme problem. Feilen var at jeg ikke hadde fylt nok vann i pumpen / tanken. Fyll på vann i tanken, og slå av og på maskinen. Da vil pumpen suge inn vann fra tanken. Gi meg en lyd om det ikke er feilen. Jeg er forsåvidt veldig enig i den andre kritikken din av løsningene. Å feste harddisker / optiske drev er dritirriterende, og løsningen med vannkjølingen i døren har jeg hatt problemer med. Slangene bøyer seg slik at sirkulasjonen blir dårlig når jeg lukker igjen døra. Har ikke giddet å gjøre så mye med det, men jeg har vurdert å kjøpe en ny radiator / pumpe og sette den i fronten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...