imfrommanndame Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Hei! Som noen av dere fellow brukere har kanskje har sett, har Razer lansert ny mus. Ikke Habu - for de av dere som ikke følger med - men "DeathAdder": Den ser rett og slett ut som verdens behageligste mus! The right-handed ergonomic design with rubber coated buttons provide slip-resistant grip and improved comfort during intensive gameplay. Den bruker ikke laser, som mange andre nye muser gjør, bla Saitek med 3200dpi. Derimot benytter den seg av en infrarød sensor med opptil 1800dpi kalt 3G. Er ikke trådløs. Kan sansynligvis skryte av å ha gullbelagt USB-kontakt, som alle de andre Razermusene. Noe som er care Når den kommer til Norge, er foreløpig ukjent! Derfor ber jeg medarbeidere om å legge den inn i lanseringsguiden! Flere bilder: PS. Alle fakta er hentet fra Razers produktinfo om DeathAdder Enda et PS: Gjett hvem som skal ha den Endret 4. februar 2007 av eguliano Lenke til kommentar
erikk_ Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Jeg ble rådet til å kjøpe MX518, så det gjore jeg, døds bra mus! Men denne ser veldig god å holde i, men infrarød? er det bedre enn laser? - Erik Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Ser jo kjempe digg ut da Selv om det kanskje utelukker venstrehendte. Men damn, den var rå.. Lenke til kommentar
The_Sickness Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Tja, jeg må si at jeg ikke var så veldig imponert over den. Ser forsåvidt ut som den samme formen som på copperhead, bare med såkalte blended knapper som logitech har hatt i årevis. Den er også for høyrehendte.. Lurer på hvem som har masse høyrehendte muser jeg Det blir spennende å se hvordan denne "3G" laserdingsen fungerer.. (Btw, hva er det med kompanier og å kalle ting for "3G" nå om dagen? Vet jo at dette betyr 3rd Generation. Men da synes jeg den skal veldig revolusjenerende for å kalle den en ny generasjon.) Som dere kanskje la merke til er jeg tilhenger av logitech sine muser, men jeg klandrer ikke andre for å like razer muser for det. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Fasongen er mer som en Habu / MS IE 3.0 ser det ut som. Står ikke noe om at det er laser (hvilket er en god ting, siden lasermus suger) men at det er en infrarød sensor, antagelig opplyst av en vanlig IR-diode (du kan ikke se IR-lys) istedenfor det røde lyset man ser på mange vanlige optiske mus. Men de gode gamle senorene med rødt lys i MX 5xx-serien er fremdeles det beste som er på markedet (nei, G5 er IKKE bedre mhp tracking). Endret 18. desember 2006 av Krapfoss Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg har MX518, men skal kjøpe D.A. med en gang den kommer til Norge! Hva har det å si om den bare lages til høyrehendte? (Ikke bli fonærmet, alle venstrehendte.) Det ikke laser, som Krapfoss sa Lenke til kommentar
Zimmen Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 At den lages til høyrehendte vil si at den har noko liknande form som MX518, altså ikkje symetrisk som f.eks razer copperhead. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg har MX518, men skal kjøpe D.A. med en gang den kommer til Norge! Hva har det å si om den bare lages til høyrehendte? (Ikke bli fonærmet, alle venstrehendte.) Det ikke laser, som Krapfoss sa 7528096[/snapback] Såfremt du ikke er misfornøyd med mx 518 ser jeg ingen grunn til at du skal kjøpe ny mus. Den er mer enn god nok teknisk sett. Lenke til kommentar
Fredrik.B Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 må nå nesten vurdere å bytte min Diamondback mot denne nå ass ... Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Jeg har MX518, men skal kjøpe D.A. med en gang den kommer til Norge! Hva har det å si om den bare lages til høyrehendte? (Ikke bli fonærmet, alle venstrehendte.) Det ikke laser, som Krapfoss sa 7528096[/snapback] Såfremt du ikke er misfornøyd med mx 518 ser jeg ingen grunn til at du skal kjøpe ny mus. Den er mer enn god nok teknisk sett. 7530057[/snapback] Helt enig. Det eneste du kanskje vil spandere på den er nye teflon-skates. Siden de av plast som sitter på originalt ikke er så gode når de slites ut, og de har en tendens til å skli av også etter litt bruk. Det beste er bare å fjerne de gamle og bytte dem ut med Hyper Glide Skates som passer akkurat der de gamle satt. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Dæven døtte denne musa va dritt stygg! Ser ut som en billigsak du får på rimi for 10kr. Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Gikk fra Logitech til Razer Diamondback, ikke søren om jeg noen gang bytter tilbake. Razer er den beste jeg har hatt Lenke til kommentar
Vulture Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Tror ikke min Razer copperhead er moden for utskiftning enda! Men så jo bra ut, Copperheaden er den beste musa jeg er vært borti, så Razer kan tingene! Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Problemet med razer sine mus har vert at de har elendig byggekvallitet. Copperhead'en min daua etter ett år ca... og det er MAANGE som har hatt samme problemet! Lenke til kommentar
Intern Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Hadde MX 500 i ca 4 år, jeg. Før jeg i høst kjøpte G5! Er utrolig fornøyd med begge! Lenke til kommentar
NightReaper Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Sikkert bra den, men holder meg til Logitech foreløpig. Aldri hatt no problemer med dem og har hørt veldig forskjellige tilbakemeldinger på RaZer sine produkter. Mange problemer osv, men kanskje de klarer å få endret dette bildet. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 "har i-farten-justering av følsomheten" hva innebærer dette? Skulle tro at en konstant følsomhet var bedre for en gamer, hva angår presisjon? Håper ihvertfall at det ikke er en stygg knapp eller hjul e.l. som befinner seg på musen, men at det eventuellt er noe software som kan disables. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Ble glad når MS 3.0 kom tilbake jeg Holder meg forøvrig til MX500 og MX518 for øyeblikket, da Razer har hatt en meget ubehagelig design på musene (Om du ikke er 12-13år og har små/smale hender). G5 ble jeg mindre imponert over, men var grei nok. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Jeg har MX518, men skal kjøpe D.A. med en gang den kommer til Norge! Hva har det å si om den bare lages til høyrehendte? (Ikke bli fonærmet, alle venstrehendte.) Det ikke laser, som Krapfoss sa 7528096[/snapback] Jeg mener det er en fordel at mus blir laget spesifikt for høyre eller venstrehendte. Jeg har enda tilgode å holde i en mus som er symmetrisk eller som fungerer for begge "legninger" som jeg synes er god. Somregel er det ett kompromiss som over lengre sikt gjør mer vondt enn godt. Problemet er selvsagt at det i praksis betyr at venstrehendte ikke får ordentlige mus eller har problemer med å finne ergonomiske mus, da de utgjør minoriteten(husker ikke forholdet i farten), selvom det rent teknisk er enkelt. Problemet er selvsagt at det er ett potensielt marked, men med de beregningsmodellene man bruker i dag for denne type ting, så er det neppe økonomi i det eller så blir disse musene dyre. Kravene til musen er selvsagt avhengig av hvilke bruksområder man har, jeg f.eks ville aldri kjøpt denne musen, uansett tekniske spesifikasjoner. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 "har i-farten-justering av følsomheten"hva innebærer dette? Skulle tro at en konstant følsomhet var bedre for en gamer, hva angår presisjon? Håper ihvertfall at det ikke er en stygg knapp eller hjul e.l. som befinner seg på musen, men at det eventuellt er noe software som kan disables. 7534135[/snapback] Hvis det er i software det må justeres, er det ikke i-farten-justering da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå