Gå til innhold

Webkamera til overvåking i egen bolig, tips?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Tror du bør tenke på noe som dette:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311795

webkamera med ip, trekk en tp kabel til den og du er oppe (har vurdert en slik til barnerommet). Det dumme er at denne ikke støtter POE, som betyr den også trenger strøm, men litt fantasi får til dette :)

alternativ er også denne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311796

som er trådløs men trneger fortsatt strøm

ser også netthandelen har ip overvåkningskamera for utendørs bruk:

http://www.netthandelen.no/visProdukt.aspx?id=91705 - denne vet jeg ikke noe om så tør ikke gå god for den

Lykke til ;)

Endret av nicowiz
Lenke til kommentar

Eg bruker dette fra Trendnet til å overvåke stua og passe på bikkja når eg ikke er hjemme(laget en java app på mobilen til å styre kameraet og se video) eller på jobb(via web).

For en tid tilbake brukte eg dettedette dag/natt kameraet[/url] til å overvåke barnerommet på nattestid. Nå står to slike og overvåker inngangsdøra i stede for. Ulempen er dog at disse må kobles til en pc eller videoserver for å kunne gjøre det du ønsker.

Off-topic: Formålet med stuekameraet ble litt bortkastet på torsdag. Som vanlig sitter eg på jobb og glimter på kameraet for å se til at ikke bikkja gjør noe den ikke har lov til. Plutselig ser eg at den begynner å dra rundt på noe svart og langt. Pokker tenkte eg med meg selv, nå har den fått tak i skittentøyskurven tenkte eg. Så ble eg litt opptatt med et par andre ting på kontoret, og når eg kommer tilbake 15-20 minutt etter ser eg at det ikke var klær den dro rundt... det var ei plante. Resultatet var ei knust planteskål i tusen biter, planta var tygget i småbiter og strødd ut over hele stua, og selve jorda som planta sto i var også strødd over hele stua samt tråkket nedi sofaen.. det tok litt tid å rydde opp der ja...

Lenke til kommentar

Nomore: du har ikke tlf hjemme hvor du kan ringe opp å snakke vel? :D ellers har du liten mulighet til å stoppe mr.PlantDestroyer. Praktisk å kunne ringe å si "FIDO!", og den legger seg langflat på gulvet.

Finnes garantert freeware produkter på markedet til å sette opp en slik videoserver, men blir jo litt stress å måtte ha en egen maskin til formålet (ikke prismessig, ikke harde krav til noe slikt (se specs i link), de fleste har mulighet til å skaffe en gammel maskin å ha stående.. men plass & støymessig)

Hmm. :hmm:

Lenke til kommentar
Nomore: du har ikke tlf hjemme hvor du kan ringe opp å snakke vel? :D ellers har du liten mulighet til å stoppe mr.PlantDestroyer. Praktisk å kunne ringe å si "FIDO!", og den legger seg langflat på gulvet.

Finnes garantert freeware produkter på markedet til å sette opp en slik videoserver, men blir jo litt stress å måtte ha en egen maskin til formålet (ikke prismessig, ikke harde krav til noe slikt (se specs i link), de fleste har mulighet til å skaffe en gammel maskin å ha stående.. men plass & støymessig)

Hmm.  :hmm:

7663576[/snapback]

Joda, eg har faktisk satt det opp slik at eg kan ringe et nummer hjem, så svarer stuetelefonen automatisk. Og da kan eg snakke og gi kommandoer til bikkja. Men så langt fungerer det veldig dårlig da eg stort sett må gi kommandoen hele tia, og samtidig er bikkja skeptisk til å adlyde kommandoer fra telefonen.

Men det er veldig praktisk å ha muligheten, da lyden av telefonen og lyden fra meg distraherer bikkja såpass mye at den ofte glemmer det den gjør og finner noe annet å gjøre. Men i dette tilfellet var planta ødelagt og spredd ut over lenge før eg kunne sagt noe, og da er det lite eg kan si.. :p

Lenke til kommentar
Hehe, da kanskje du burde prøve å koble denne her til pc'en i stua i steden: http://www.coolest-gadgets.com/20060716/th...tic-pet-feeder/

Gi beistet mat, så gir'n seg vettu

7669310[/snapback]

Ja, sitter faktisk å planlegger lit småutvidelser til hjemmet :)

Som en helautomatisk og styrbar foringsmaskin for både vann, mat og godbiter. :p

Og ikke minst fjernstyrt og automatisk støvsuger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...