DalaiLaban Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Jeg tenkte på å gå til anskaffelse av en stor LCD skjerm (og ny pc) i starten av neste år og lurte hvordan skjerm jeg kunne få til MAX 10.000kr. Ønsker at den skal være mellom 27 og 32 tommer, ikke 24 tommer. Det bør være høvelig bra bilde på den. Skal brukes til gaming for det meste. Noen anbefalninger\erfaringer? Hva burde jeg se etter\passe på? Takk for all hjelp! edit: ca 10.000kr da Endret 17. desember 2006 av DalaiLaban Lenke til kommentar
DalaiLaban Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Ingen som har noen forslag til hvordan LCD tv som er grei til gaming? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Det måtte jo blitt denne, da, men da må du ut med mer enn 10000 kroner. Du må dessuten ha ett skjermkort med dual link DVI, helst ett bra ett og. https://prisguiden.no/product.php?productId=39719 Ellers ville jeg ventet på 27" skjermene det hjar blitt snakket om. Ellers må du ta til takke med en 24". Lenke til kommentar
DalaiLaban Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Da er det bare for meg å sette igang å spare! Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 27" skjermene kommer neppe til å bli så dyre som 30" skjermen, de kommer til å ha samme oppløsning som 24" skjermene, noe som vil senke prisen kraftig i forhold til 30"en. Når man ser at 24" skjermen ligger på 6.5k i dag, trenger du nok ikke så mye over 10k hvis du venter litt. 30" modellen har langt bedre oppløsning, er helt enorm, og har kun en konkurent i samme size, apple sin: https://prisguiden.no/product.php?productId=20060 Lenke til kommentar
DalaiLaban Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 Okay godt å høre, blir nok en 27" på meg da med tiden, blir uansett ikke før i mars da hele "prosjektet" mitt kommer til å koste ca 30 lapper. Lenke til kommentar
DFLW Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Er det TV eller monitor du er på jakt etter? Lenke til kommentar
DalaiLaban Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 Er det TV eller monitor du er på jakt etter? 7540576[/snapback] Vet egentlig ikke Er på jakt etter en skjerm som jeg kan koble til pcen og få bra nok bilde til at det er morsomt å spille på. Det er vel egentlig det jeg er på jakt etter. Lenke til kommentar
DFLW Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Hva er galt med 24" hvis du kun skal bruke den til pc'en? Lenke til kommentar
DalaiLaban Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 Føler det kanskje er for lite, sitter på 19" nå og er ikke spess inmponert. Når jeg først skal kjøpe ny pc så tenkte jeg skulle virkelig kline til med en større skjerm... Mener du kanskje at det vil være bedre å kjøpe 24"? Har bare intrykket av at man ikke får så stor opplevelse av 24" i forhold til 27-30" skjerm Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Har bare intrykket av at man ikke får så stor opplevelse av 24" i forhold til 27-30" skjerm 7541656[/snapback] Det kommer jo an på avstand. En 24" kan gi samme opplevelse som en 27" bare ved å flytte den litt nærmere. Husk også at skarpheten i bildet går ned når størrelsen går opp ved samme oppløsning. En 27" vil ha større pixler enn en 19". Er du villig til å gå tilbake på skarphet? 30" har bedre oppløsning, men du kan ikke regne med å kunne spille alle spill i 2560x1600 selv med to 8800 GTX i SLI. Gitt at du vil ha skjermen på vanlig bordavstand, vil jeg anbefale 24". Legg heller pengene i en skjerm av bedre kvalitet og en kraftigere maskin. Lenke til kommentar
DalaiLaban Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 Har bare intrykket av at man ikke får så stor opplevelse av 24" i forhold til 27-30" skjerm 7541656[/snapback] Det kommer jo an på avstand. En 24" kan gi samme opplevelse som en 27" bare ved å flytte den litt nærmere. Husk også at skarpheten i bildet går ned når størrelsen går opp ved samme oppløsning. En 27" vil ha større pixler enn en 19". Er du villig til å gå tilbake på skarphet? 30" har bedre oppløsning, men du kan ikke regne med å kunne spille alle spill i 2560x1600 selv med to 8800 GTX i SLI. Gitt at du vil ha skjermen på vanlig bordavstand, vil jeg anbefale 24". Legg heller pengene i en skjerm av bedre kvalitet og en kraftigere maskin. 7542068[/snapback] Tenkte ikke over det med skarphet\pixel størrelse. Vil ha god og skarp skjerm når jeg tenker meg over framfor 30" og ikke så god\skarp kvalitet. Men vil ikke en pc skjerm på 27" (altså en LCD monitor beregnet for pc) gi like klare bilder som en 24"? Eller vil den ikke det pga størrelsen? Altså at pixlene blir større? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 En 27" skjerm vil nok gi mindre skarpt bilde vil jeg si, når det er større piksler enn på en 19" skjerm, blir det litt vel stort. 30" skjermen er kompromissløs her, den har faktisk tettere piksler enn alle andre vanlige oppløsning/størrelse opplegg til desktop skjermer. Men det koster flesk, og i spill bør du ha en vill PC. En 24" er nok ett bra alternativ, Dell sin er billig nå (den bør du kjøpe når den er på salg), og er en god skjerm. Tenker du på TV, annbefaler jeg heller en PC skjerm+TV kort. Lenke til kommentar
Daisy Chain Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg kjøpte en 32" Viewpia fra Elprice for å se TV. Bruker denne som monitor også... Kunne ikke vært mer fornøyd Bruker DVI... Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 hvis ahn skal sitte mindre enn 1 meter ifra er det for lav oppløsning.. Lenke til kommentar
DalaiLaban Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 Tror jeg kommer til å gå for den 24" fra dell. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå