Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mister forbindelse til router!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fant ikke noe bedre sted og putte dette. Det er et spill jeg har som hopper ut hvert femte minutt, når jeg spiller online. Og lurer på om det kan være den trådløse router'n min som er merkelig eller om det er noe galt med spillet. Hva kan evt. gjøres for å fikse det, slik at router'n ikke hopper ut hele tiden. Det hender ofte at jeg mister forbindelsen når jeg sitter på MSN og Skype også, plutselig mister jeg signalene og finner ikke router'n, 2 sek etterpå finner jeg router'n igjen... :S Noen som vet hva som kan gjøres? hadde virkelig satt pris på om dere gadd å hjelpe meg.

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv netstumbler for å se om det er flere nettverk i nærheten av deg og om de kjører på en nær kanal. Dette kan skape interferens og man vil oppleve samme symptomer som du beskriver.

Om jeg husker rett må det være 3 kanaler mellom tråløse nett for at de ikke skal skape interferens.

Edit:

Dersom dette er problemet ditt kan du lese mye om det i stickyen i kategorien nettverk som heter WIFI og kanaler

Endret av valentino
Lenke til kommentar
Prøv netstumbler for å se om det er flere nettverk i nærheten av deg og om de kjører på en nær kanal. Dette kan skape interferens og man vil oppleve samme symptomer som du beskriver.

Om jeg husker rett må det være 3 kanaler mellom tråløse nett for at de ikke skal skape interferens.

Edit:

Dersom dette er problemet ditt kan du lese mye om det i stickyen i kategorien nettverk som heter WIFI og kanaler

7527216[/snapback]

Netstumbler? Hva er det? Er ikke spesielt flink med slike netterverksting når det gjelder data, men er flink med en del annet. Nettverk er det jeg kan dårligst.

Hadde vært fint med en like e.l. til netstumbler :innocent:

Lenke til kommentar
prøv fast ip om du ikke har det.

Hvilket merke/merker er utstyret ditt?

7527185[/snapback]

Har en D-Link 802.11g/2.4GHz Wireless Router.

Hvordan får jeg satt på fast ip da? :blush:

7528276[/snapback]

Sette fast ip (ip utenom dhcp området til routeren) på pc`n gjør du under mine nettverksteder høyreklikk trådløsenheten din og velg tcp/ip-egenskaper.

Om du ikke vet dhcp området til routeren så logg inn på den så finner du det der ett sted.

Evt også kjør start-cmd-ipconfig så ser du parametrene der for å samenligne slik at du ser hva du skal inn med når du setter fast ip.

eks :

IP Address. . . . . . . . . : 128.1.11.10 (om dhcp eks går til .10 ,så starter du feks på .20)

Subnet Mask . . . . . . . : 255.255.0.0

Default Gateway . . . . : 128.1.11.1

Dns. . . . . . . . . . . . . . : 128.1.11.1

Netstumbler tror jeg du må sette kabel fra maskina di til trådløsrouter for så å scanne med netstumbler. (er ikke sikker, da jeg ikke har brukt den selv)

Så når du finner andre trådløse-nettverk med den og ser at evt noen har samme kanalfrekvens som deg, så endrer du kanal i routeren til en som ingen andre sender på. Om mulig så sett 3 kanaler (eller var det 2..) fra nærmeste som er i bruk av andre.

Mvh kenbjork

Lenke til kommentar
Ka type nettverkort har du?

Speielt usb nettverkort blir fort overbelaste/varme so brytter den forbindelsen ei stund hadde eit lignane problem med noke pcar for ei stund sidan

7548217[/snapback]

:hmm: nettverkskort? :hmm: det er jeg ikke sikker på :blush: hvordan kan jeg finne ut dette? men jeg tror ikke jeg har USB nettverkskort, med tanke på at det er på den bærbare jeg hopper ut... :hmm:

Lenke til kommentar
uno problemo, takk for at du takker. :p Er ikke så mange som gjør det lenger.

Lykke til

7548087[/snapback]

jeg skjønte ikke helt hvordan jeg fikk satt det til fast ip :blush: Var inne på router'n og der kunne jeg bytte om til "static ip," er det her dette skal gjøres?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...