Gå til innhold

Ny gamer PC 15-18000.

Anbefalte innlegg

Jeg bruker for øyeblikket en 4 år gammer P4 2.4 med 1 GB ram og et Radeon 9800 Pro. Jeg hadde planer om å vente til første eller andre kvartal 07 før jeg byggde ny maskin, men da skjermkortet røk måtte jeg revurdere planene. (Bruker får øyeblikket et gammelt Gforce 4 128mb :( )

Jeg har lest mye på HW forumet (og andre steder) de siste ukene og har satt sammen noe jeg tror burde være en ganske solid gamer PC. Jeg er fortsatt usikker på skjermkortet. Vurderte først 8800 GTS/GTX, men jeg har hørt mye snakk om problemer

med drivere osv. Jeg håper maskinen vil holde en stund så DX10 kort hadde vært det beste, men jeg vil ikke sitte med et kort til 5000 kr som ikke fungerer 100%.

Som dere kan se i handlevognen min har jeg funnet et Sapphire 1950 PRO til grei pris, dette korte vil sansynligvis ikke holde mål når DX10 blir tatt i bruk for fullt. Men pga prisen kan det brukers til de får ut en del barnesykdommer fra Nvidias g80 og ATIs r600 når det kommer. Er jeg helt på jordet her? Eller kan dette funke til de neste DX10 kortene kommer og de får stabile drivere?

Det mangler også kjøling fra listen min, men det er vanskelig å finne en som passer før jeg bestemmer meg for et skjermkort. Mus og tastatur har jeg. Jeg har også en 17tommers Syncmaster som funker bra. Regner med jeg beholder den hvis det ikke er noen god grund til å oppgradere.

PCn skal for det meste brukes til spill, spessielt Supreme Commander, når det kommer. (Det var hoved grunnen for at jeg ville vente til 2007 da jeg fortsatt ikke vet system kravene.) Spiller også mye Everquest 2 og det sies at 8800 kortene har store problemer der (det er ikke nødvendigvis Nvida som har skyld i det, EQ2 motoren er søppel :D )

Jeg setter pris på tips og veiledning for valg av skjermkort, og for resten av oppsettet, jeg har ikke så mye erfaring med PC bygging.

Som sagt i tittelen er budsjettet rundt 15-18000, men det er ikke skrevet i sten.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=38212.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå for G80, tror ikke det er så mye feil (som jeg har hørt). De fleste feil blir rettet opp i driverene. Ville også gått får dette hovedkortet:

Asus P5N32-E

Ellers tror jeg oppsettet er bra, kanskje litt mer watt på strømforsyningen? (vet ikke)

Endret av vhordnes
Lenke til kommentar
Gå for G80, tror ikke det er så mye feil (som jeg har hørt). De fleste feil blir rettet opp i driverene. Ville også gått får dette hovedkortet: 

Asus P5N32-E

Ellers tror jeg oppsettet er bra, kanskje litt mer watt på strømforsyningen? (vet ikke)

7524288[/snapback]

EDIT: Byttet PSU og HK for å ha muligheter for SLI hvis det skulle bli nødvendig. Fortsatt litt skeptisk til 8800 kortene, men de er vel de eneste DX10 kortene på markedet nå...

Endret av D_Man_x
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...