kongkongle Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Jeg har nettopp bygget meg en maskin av disse delene. Hovedkort: EVGA 680i Skjermkort: XFX 8800GTX Prossesor: E6600 Prosssor Vifte: Zalman CPNS9500 PSU: MIST600W Nå opplever jeg mitt verste mareritt, som tittelen sier går verken prossesor vifta eller skjermkortvifta. Får heller ikke noe bilde når jeg skrur maskinen på. Har koblet til 8 pins kablen nær prossesoren og 2 6 pins i skjermkortet. Har også koblet 24 pins-en til, pluss en ekstra molex til skjermkortet. Har sjekket at alle kablene er godt nede i hullene sine, både i strømforsyningen og i hovedkortet. Når jeg skrur på maskinen går alle viftene i kabinettet, hovedkortet lyser opp og i POST displayet stopper den på 29: Chipset programming and CPU speed detect. Hvis ikke noen av de 6 pinsene til skjermkortet er i gir ?hovedkortet? fra seg en forferdelig lyd (dette gjorde jeg ved feil). Det merkelige er at når jeg skrur av maskinen igjen roterer viftene både på skjermkortet og cpu vifta en halv en gang. Hva tror dere problemet er? Jeg håper det er strømforsyningen men hovedkortet og alle viftene min får strøm. Tror hardisken min også får strøm, men den gir ikke fra seg noe lyd i det hele tatt Endret 17. desember 2006 av kongkongle Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 http://www.komplett.no/k/k.asp?action=cust...&topic=techhelp Hei, se om du finner noe her? Prøv med en enkel oppkobling først . Lenke til kommentar
kongkongle Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Har gått nå gått igjennom de fleste tipsene på den siden, bortsett fra å ta ut hovedkortet og kryssteste deler. Intet tegn til liv. Hvis hovedkortet har fått en kortslutning (håper virkelig ikke det) så er vel skaden allerede skjedd og er permanent. Krysstestingen av utstyr skal jeg gjøre i morgen Endret 17. desember 2006 av kongkongle Lenke til kommentar
kongkongle Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Problemet er løst. Var et bios problem med fan headerne som jeg brukte til cpu vifta. Skjermkortet er temperaturstyrt slik at det tar en del sekunder før vifta starter opp hvis den er kald. Hurra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå