cheese doodles Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Hei alle sammen. Siden jeg snart drar og enda ikke har faatt svar fra Sony Norge (helg) trenger jeg aa vite noe fra dere.. Er piratkopier av elektrovarer fra f.eks. Sony utbredt i Spania (Lanzarote). Finner et "Handycam DCR-SR30E" til 145 euro, under 1000 norske. I Norge finner jeg DCR-SR40 til over 5000... Er det trygt aa handle piratkpoiene, hvor lenge varer de? Likner veldig, fikk teste det, fungerte bra.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Jeg syns å huske at vi ble advart mot å kjøpe elektronikk da vi var på Lanzarote, så man skulle jo tro det var pga at det var en del piratkopier ute og gikk... Lenke til kommentar
cheese doodles Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Sånn, da har jeg lært "the hard way". Ikke kjøp Handycam i Spanske butikker. Svindlet fra a til å, fikk ikke kameraet!! Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Sånn, da har jeg lært "the hard way". Ikke kjøp Handycam i Spanske butikker. Svindlet fra a til å, fikk ikke kameraet!! 7589612[/snapback] Det var et litt bombastisk svar. Synd det gikk galt for deg, men jeg har bodd på Gran Canaria i flere år og aldri opplevd noe problemer hverken med svindel eller piratkopier. Det som kan skje er at enkelte utenlandske har sine små sjapper, spesielt i turistsonen hvor piratkopier og svindel muligens kan forekomme. Når jeg bodde der var det bl.a. en razzia mot noen indiske butikker hvor det ble funnet mye piratspill etc. Jeg har handlet mye elektronikk på Gran Canaria og alle butikkene jeg har handlet i var dønn seriøse, med god kunnskap, bra garanti og hjelpsomme folk. Et lite tips til neste gang er å handle i kanariske butikker på steder hvor de kanariske selv handler, ikke i turistsonen.......... Lenke til kommentar
cheese doodles Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Sånn, da har jeg lært "the hard way". Ikke kjøp Handycam i Spanske butikker. Svindlet fra a til å, fikk ikke kameraet!! 7589612[/snapback] Det var et litt bombastisk svar. Synd det gikk galt for deg, men jeg har bodd på Gran Canaria i flere år og aldri opplevd noe problemer hverken med svindel eller piratkopier. Det som kan skje er at enkelte utenlandske har sine små sjapper, spesielt i turistsonen hvor piratkopier og svindel muligens kan forekomme. Når jeg bodde der var det bl.a. en razzia mot noen indiske butikker hvor det ble funnet mye piratspill etc. Jeg har handlet mye elektronikk på Gran Canaria og alle butikkene jeg har handlet i var dønn seriøse, med god kunnskap, bra garanti og hjelpsomme folk. Et lite tips til neste gang er å handle i kanariske butikker på steder hvor de kanariske selv handler, ikke i turistsonen.......... 7589675[/snapback] Bombastiske hendelser, bombastiske svar... -Ja det har du jo forsåvidt rett i, her visste jeg at det var snakk om piratvarer da.. som jeg nevnte så var jeg innom Arrecife og fant samme kameraene til 3-5 ganger piratvareprisen. I mitt tilfelle fikk jeg ingen piratvare en gang, jeg fikk et orginlt fotoapparat fordi de ikke hadde kameraet jeg ville ha på lager (og det fant de ut etter at jeg hadde betalt,, rightie...). Betjeningen var alle sammen fra India, de var full av dritt alle sammen. De påsto blandt annet at batterilevetiden på Sony-videokameraet var 40minutter fordi det var et Sony Info-litium batteri... Dumbfucks... Men, nå har jeg lært "the hard way", og ja, du finner orginalvarer på Gran Canaria også, men da er prisnivået det samme som i Norge. Her var meningen å kjøpe et piratkamera som skulle fungere like bra som et orginalt, og bare betale en fjerdedel, men det gikk altså ikke... Takk for svar, men er det fremdeles ingen her som har klart det jeg spør om? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå