beaver Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 heisann!! Skrudde av pcen før jeg gikk å la meg for ett par dager siden og siden det har den ikke giddet å skru seg på! Når jeg skrur den på starter den som normalt, men jeg får ikke opp noe bilde. Etter circa 6 sekunder så skrur alt seg av. På skjermen står det "No signal". Har sett på skjermkortet og vifta går i de 6 sekundene. Det som er litt merkelig er at hvis jeg venter i 5 minutter, så skrur den på, så går den mye lenger en hvis jeg bare trykker på "På" knappen med en gang etter at den har skrudd seg av. Jeg har ikke gjort noe fancy sånn som overclocking av skjermkortet eller prossesor. Har dere hørt om sånne problemer før? Har lyst til å skjekke alt før jeg eventuelt sender den inn! Si fra om dere trenger mer Info. Pcen er circa 2 år gammel! Har måttet skiftet hovedkort og strømforsyning før, men det er lenge siden! HAr funket helt fint helt til nå! Tusen takk for alle svar! Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Tja, kan se ut som varmgang, kanskje i prosessoren (CPU). Sjekk alt som har med kjøling å gjøre. Lenke til kommentar
beaver Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Tja, kan se ut som varmgang, kanskje i prosessoren (CPU).Sjekk alt som har med kjøling å gjøre. 7523976[/snapback] Alle viftene starter på oppstart og kjører på full guffe, men kan ta av viften til prossesoren og se om det har skjedd noe under der og så sette den på igjen og prøve på nytt! BRB Lenke til kommentar
b0rre Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 høres ut som skjermkort driver problem, var hvertfall helt likt til meg pga skjermkortdriveren. Gå i sikkerhetsmodus (trykk f8 i oppstarten til du får fram en meny->sikkermodus) Så sletter du driveren til skjermkortet, kontrollpanel-> legg til fjern programmer. restart. legg inn nye drivere. nå sier ikke jeg bastant at det er dette som er feilen men det høres litt sånn ut. God Jul! Lenke til kommentar
beaver Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) høres ut som skjermkort driver problem, var hvertfall helt likt til meg pga skjermkortdriveren. Gå i sikkerhetsmodus (trykk f8 i oppstarten til du får fram en meny->sikkermodus) Så sletter du driveren til skjermkortet, kontrollpanel-> legg til fjern programmer. restart. legg inn nye drivere. nå sier ikke jeg bastant at det er dette som er feilen men det høres litt sånn ut. God Jul! 7524088[/snapback] hhhmmm det hadde vært fint, men bios (tror jeg det heter) kommer ikke opp en gang! Og nå gidder den ikke være på mer en 1 sek en gang! Får vifta i gang, men den kutter ut med en gang! Fattern sa at jeg skulle skifte batteriet på hovedkortet, men verken han eller jeg har peil på pc, så tror ikke det kan hjelpe noe! Skikkelig merkelig greier! Har prøvd å plugge ut alt som har med hardisker og dvd spillere men det har heller ikke hjulpet! ps: prossesoren så ut som den koste seg! så ikke noe problem der! Kom på at rett før dette skjedde så kom det en melding fra windows før XP startet at DISK CHECK (eller noe sånt) var strongly reccomended, men hoppet over det siden jeg var i farta og måtte bruke pcen. Kan det ha noe å si? Har prøvd å plugge ut hardisken, men det hjelper ikke! Endret 17. desember 2006 av beaver Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Vi har samme problem.. Hos meg hyler og piper den som bare faen når jeg prøver å starte den, og så slår den seg av etter noen sekunder uten bilde. Pipinga fortsetter, dog.. Postkoden på hovedkortet forteller meg at det er enten hovedkortet eller CPU som har feilen, og jeg har vel fått kartlagt at det er hovedkortet nå, da jeg byttet CPU for to dager siden.. Litt synd, mtp at jeg mister alt jeg har på diskene om jeg må bytte hovedkort.. RAID er no' dritt.. Menmen. Må man så må man.. Lenke til kommentar
beaver Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Vi har samme problem.. Hos meg hyler og piper den som bare faen når jeg prøver å starte den, og så slår den seg av etter noen sekunder uten bilde. Pipinga fortsetter, dog..Postkoden på hovedkortet forteller meg at det er enten hovedkortet eller CPU som har feilen, og jeg har vel fått kartlagt at det er hovedkortet nå, da jeg byttet CPU for to dager siden.. Litt synd, mtp at jeg mister alt jeg har på diskene om jeg må bytte hovedkort.. RAID er no' dritt.. Menmen. Må man så må man.. 7524484[/snapback] Hører at det kommer en liten lyd ett eller annet sted (er ikke sikker hvor) selv om jeg har skrudd den av. Må skru av strømmen helt før den går bort og selv da forsetter lyden i circa ett halvt sekund før den går bort. lyden er veldig svak, men ganske høy frekvens hvis det hjelper noe! hehe Endret 17. desember 2006 av beaver Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Ah.. Det er ikke en "liten lyd" som kommer hos meg, da.. Det er den typiske "overopphetingsadvarselen" som PC speakeren kommer med... Antar at det er fordi det er noe feil med hovedkortet.. Lenke til kommentar
beaver Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 hhhmmm veldig rart dette! vet ikke helt hva jeg skal gjøre få vel sende den inn Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Er det harddisken det piper fra? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Kan være feil på vifta på prosessoren, de er nå med 3 ledere der den ene oppgir omdreininger, om Bios ikke klarer og lese at vifta går stenger den maskina for at ikke prosessoren skal bli "kokt". Et forsøk kan da være og koble ei annen vifte med "turtallsgiver" til der prosessorvifta er tilkobla - gi strøm til prosessorvifta fra en annen tilkobling, eller kjør korte perioder (under et minutt) uten vifte - kjøleblokka kan vel ta imot litt varme før prosessoren "koker" PC'en min bråstoppa pga. vifta som var tilkobla som CPU vifte slutta og gi signal Lenke til kommentar
beaver Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) hhhmmm god ide kan prøve! Jeg klarer ikke å finne ut hva som piper! har ett ganske lite kabinett så det er litt vanskelig, men det er enten prossesor eller harddisk! PS: fant ut at den kom fra strømforsyningen! kan det være problemet? Knappen lyser og den virker som den funker. Endret 19. desember 2006 av beaver Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Det som oftes går i stykker i en PC er strømforsyningen. Hadde et likt problem for et par år siden. Slo på PC'en den dura og gikk i noen få sekunder før den slo seg av. Først trudde jeg det var hovedkorte som var i stykker, men etter at jeg fikk bytta det var problemet det samme. Ble anbefalt om å teste en annen strømforskyning, og vips så funka PC'en igjen. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Ekke en kompis til deg da som har lagt en fin fil som står i autokjør når du starter maskinen? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Ekke en kompis til deg da som har lagt en fin fil som står i autokjør når du starter maskinen? 7534891[/snapback] Og denne filen skulle liksom kjøre før BIOS? Tror ikke det, nei. Har du prøvd å koble fra disken også, for å se om det hjelper? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 ok, så dette skjer FØR bios... noen mener ikke at maskinen har startet før man er i windows skjønner DU Lenke til kommentar
beaver Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Ja det skjer før bios! ingen ting kommer opp på skjermen selv om jeg er heldig nok til at maskinen går i ett par sekunder! lurer på om det kan være strømforsyningen altså! kan låne en av en kompis for å skjekke! Dere får vite hva problemet er hvis jeg finner ut av det! Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Hmm, jeg vil si det er lite sannsynlig at det er harddisk i det hele tatt etter min mening...har du hele tiden svart skjerm eller viser den litt av POST? (kort forklart, kommer det noe opp i det hele?) EDIT: Så nå siste post og jeg tolker det som at du ikke får noe som helst bilde i det hele tatt...da ville jeg helt utelukket harddiskene....strømforsyning ville jeg sagt lite sannsynlig (selv om alt er mulig, så tror jeg ikke det er mest sannsynlig)...jeg ville sagt CPU, så skjermkort så HK...etter det kan det egentlig være det meste Endret 19. desember 2006 av -Codeman Lenke til kommentar
grebnord Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Hey. Har du byggd maskinen selv?? Prøv å ta ut og sett inn komponenter, sjekkkontakter osv. Det første som slår meg er minne.. hvis du har flere brikker inne, prøv å ta ut en, restart.. bytt om osv.. Greb Lenke til kommentar
mekkern Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Jeg tviler på at det er harddisken..eller noe med varme å gjøre..har ALDRI opplevd at et skjermkort eller en cpu blir overopphetet i løpet av noen få sekunder..men det kan være din psu/strømforsyning, om du har en eller fler psu`er liggende ville jeg nok ha prøvd å byttet litt og sett om det er noen forandringer. Bare vær forsiktig med å bruke den gammle..for strømforsyninger har lett får å ødelegge tilkobblede komponenter når de tar helt føyken. men lykke til følger spent med på løsningen.... Minnet tviler jeg også på at det er..jeg har hatt en god del problemer med mine minnebrikker men uansett hva jeg var borti startet alltid maskinen min. men den ga fra seg en lyd eller så kom det opp error meldinger om hva som var ute av drift. Endret 20. desember 2006 av mekkern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå