Gå til innhold

Win Me Problem


LOBOS

Anbefalte innlegg

Ok saken er det at jeg har en veldig ustabil OS nå... Noe jeg hvet.

 

Problemet er at når jeg kjører hovedsakelig spill så er det veldig mange av spillene som krasjer etter en viss tid.

 

Og jeg lurer på om det kan komme av at strøm forsyningen er for liten. Noe den er, husker ikke helt hvor lav, men jeg hvet den er det.

 

Så kan lav strøm forsyning medføre spill freez o.l.?

Hadde vært fint hvis noen viste dette og kom med en liten forklaring i mulig hvorfor.

 

( Er mest intresert i dette hardware spørmålet rundt OS'en og ikke at jeg kan prøve å kjøre defrag, scandisk osv... Forde dette hvet jeg )

 

[ Denne Melding var redigert av: LOBOS på 2002-11-21 00:25 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar med det jeg regner med som rellevant. Vill også si at jeg er veldig klar over mange av de software tinge som kan være grunnen da jeg har over 100 programer på PCen min. hehe men:

 

Hovedkort: Aopen AX6BC Pro Gold 2ISA 5PCI 1 AGP 3Dimm

Tower: Aopen Mid.T 235W ATX HX45

Cpu: Intel P3 600

Old socket. Husker ikke hva det hvar igjen.

( Cpuen er også 100mhz for mye for hovedkortet noe jeg hvet )

Ram: 256 Ram Husker ikke hva mulig SD

2x HD: Fujitsu 20gig 7200rpm Udm66 IDE 10ms

& samme 60 gig (i 30gigs fat32)

DVD, soundblaster Creativ........osv

OS: Win ME

 

Så er 235W for lite OOOOOOOOOOOOOOGGGGGGGGG kan det hvis det er for lite medføre at marskinen fryser i bla spill?

Lenke til kommentar

Det er ikke strømforsyningen som feiler.

Strømforsyninger får aldri spill eller programmer til å fryse, den kan bare reboote maskinen eller ikke boote i det hele tatt.

 

hvis et spill/program fryser, last ned de nyeste skjerm driverne og sjekk cpu temp, forsikre deg om at du har en skikkelig kjøler og at du har gjennomtrekk i kabinettet, du kan ikke kjøle cpu'n under gradern som er i kabinettet ved bruk av vanlige vifter.

 

og for guds skyld ikke bruk ME. har du anledning, så legg inn 2k eller XP. det er såå mere stabilt.

Lenke til kommentar

Ok. Takker for svar.

 

At Win Me ikke er den beste OS'en hvet jeg veldig godt hehe. For se om jeg ikke får bytta den ut etter en stund.

 

Tror nok du har litt rett i det med tempraturen. Da jeg kun har kjørt med standar vifte og en Cpu som... ikke er overklokka... men med høyere hastighet enn det Hovedkortet er bygget for :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...