Dotten Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Da er det på tide at forumets brukere blar i årets innkjøpte album og singler og peker seg ut sine favoritter, for det er tid til å nominere årets singel, årets artist og årets gruppe og årets album her på Diksusjon.no. Reglene er få og enkle; 1. Kun en nominasjon per bruker for hver kategori. Nominer den du mener er best, er din favoritt nominert så ikke nominer din nr.2. Vi behøver ikke listefyll. 2. Ja det er 2006 som er grunnlaget for nominasjon, om du er i tvil. 3. Begrunn nominasjonen. Værre er det ikke. Nomineringen varer frem til 5.januar. Da vil det bli opprettet poll(s) og de fem beste fra hver kategori, såfremt de har mer enn 10% av stemmene, går videre til finale 15. januar. For komplett oversikt over "årets xxxx 2006" konkuranser/avsteminger så Klikk her Nominerte så langt; Årets album: 10.000 Days - Tool Amputechture - The Mars Volta Black for Death - Solefald Black Holes & Revelations - Muse¨ Before the Bleeding Sun - Eternal Tears of Sorrow Blood in Our Wells Breaking benjamin - Phobia Caledonia - Suidakra Come Clarity - In Flames Donuts- J Dilla Eschaton - Anaal Nathrakh Food and Liqour - Lupid Fasco Hip Hop Is Dead - Nas Kingdome Come - Jay-Z Lamb of God - Sacrament LOVE - The Beatles Modern Times - Bob Dylan Now, Diabolical - Satyricon Orphans: Brawlers, Bawlers & Bastards - Tom Waitts Rather Ripped - Sonic Youth Rebel Meets Rebel - Rebel Meets Rebel Requiem - Bracket Revelations - Audioslave Stadium Arcadium - Red Hot Chili Peppers Tha Blue Carpet Treatment - Snoop Doog The Great Cold Distance - Katatonia They Can't All Be Zingers: The Best Of Primus. - Primus Too Old, Too Cold - Darkthrone When You Were Young - The Killers Wolfmother - wolfmother A matter of life and death - Iron Maiden Årets gruppe: Audioslave Band Of Horses CLIPSE Despondency Down Drudkh Gnarls Barkley In Flames Iron Maiden Kampfar Katatonia Melechesh Muse Pearl Jam Rolling Stones Slayer Solefald The Killers The Little Willies The Roots Tool Årets artist: Bob Dylan Bruce Springsteen Devin Townsend Ghostface Killah Hyde Ihsahn Lindsey Buckingham Lupe Fiasco Madonna Mathew James Bellamy Sufjan Stevens Årets singel: 120 Days - 120 Days Boten Anna - Basshunter Casilda - Root Enhjørning - DumDumBoys Grew up to screw up - Ludacris Hip Hop Is Dead - Nas I Don´t Feel Like Dancin´ - Scissor Sistors Kill the DJ - Ralph Myerz & The Jack Herren Band Maneater - Nelly Furtado One - U2 feat. Mary J Blige Ryoujoku No Ame - Dir en grey Snook, svett och tårar - Snook Starlight - Muse Take This Life - In Flames Tears dont fall - Bullet for my Valentine The Reincarnation of Benjamin Breeg - Iron Maiden The Saints Are Coming - U2 og Green Day Too Old, Too Cold - Darkthrone Vicarious - Tool Watch how it go down - Termanology Welcome to the Black Parade - My Chemical Romance What's in it for me - Amy Diamond Årets norske plate: Between two worlds - "I" Black For Death - Solefald Fuck You All!! - Carpathian Forest Heim te mor - Odd Norstoga Hverdagsninja - Vågsbygd Handy Keep of Kalessin - Armada Kvass - Kampfar Now, Diabolical - Satyricon Nåde - Bjørn Eidsvåg Ruun - Enslaved Science - Thomas Dybdahl Siste Stikk + I Full Symfoni - Vamp The Adversary - Ihsahn Årets norske artist/gruppe: 120 Days Carpathian Forest Cyanide Darkthrone Elvira Nikolaisen "I" Ihsahn Keep of Kalessin Madrugada Marielle Marit Larsen Morten abel Odd Norstoga She Said Destroy Solefald Tiern & Lars Vamp Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Bare noen kjappe spørsmål; må man ha en nominasjon til hver kategori/klasse om man først skal nominere noe her, eller er det bare å kjøre på med enkeltting? Og artist - tenkes det da hovedsakelig soloartister, eller kvalifiserer også bandmedlemmer? Uansett, vil nominere 10.000 Days av Tool. Lite originalt, jada jada, men så var det gjort. Edit: ...fordi de etter 5 (?) år atter igjen gir ut et fantastisk album. Endret 17. desember 2006 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Spør du meg burde man hatt flere klasser i nominasjonene her....tror du ikke metal-folket overkjører denne pollen totalt? Det tror jeg. Dermed har jeg ikke noe mer å si i denne tråden, og forsvinner herfra. *poff* Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Årets album; Muse - Black Holes & Revelations Årets gruppe: The Killers Årets artist: Bruce Springsteen Årets singel: The Killers - When You Were Young Årets norske plate: 120 Days - 120 Days Årets norske band: 120 Days Stemte Killers på årets gruppe fordi de har gitt et fantastisk alternativt rockealbum som man kan høre på i lang tid fremover, gode melodier, fengende riff, herlige tekster. Bruce fordi han har gitt ut en folk / bluegrass-album, noe han aldri tidligere har gjort før, og når resultatet ble så bra som det ble er det bare å ta av seg hatten for The Boss. Dette har vært et godt år for den alternative rocken hvertfall, metalen også, forsåvidt. Endret 18. desember 2006 av NightKeeper Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (...) tror du ikke metal-folket overkjører denne pollen totalt? Det tror jeg. Dermed har jeg ikke noe mer å si i denne tråden, og forsvinner herfra. Ja, fin innsats for å bidra med noe annet enn metal, du. Særdeles lite konstruktivt innlegg, foreslå heller noe. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Bare noen kjappe spørsmål; må man ha en nominasjon til hver kategori/klasse om man først skal nominere noe her, eller er det bare å kjøre på med enkeltting? Og artist - tenkes det da hovedsakelig soloartister, eller kvalifiserer også bandmedlemmer? 7525295[/snapback] 1. Nei, fullt mulig å kun nominere i en kategori 2. Soloartist ja. Ikke bandmedlemmer. Spør du meg burde man hatt flere klasser i nominasjonene her....tror du ikke metal-folket overkjører denne pollen totalt? Det tror jeg. 7525322[/snapback] Men så er det slik at tråden vil bli "lyset ut" for hele forumet, slik som alle andre trådene. Så det er langt flere enn metal-folk som vil stemme her Edit: Og så ber jeg brukere om å gi beskjed hvilken kategori de nominerer i så jeg slipper å gjøre feil som at en sang havner i albumkategorien og vice versa. Musikk etter 2000 er jeg lite stødig på Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (...) tror du ikke metal-folket overkjører denne pollen totalt? Det tror jeg. Dermed har jeg ikke noe mer å si i denne tråden, og forsvinner herfra. Ja, fin innsats for å bidra med noe annet enn metal, du. Særdeles lite konstruktivt innlegg, foreslå heller noe. 7525359[/snapback] Var det ikke det jeg gjorde? Jeg foreslo flere kategorier. Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Årets album: Snoop Dogg - Tha Blue Carpet Treatment Årets gruppe: The Roots Årets artist: Lupe Fiasco, uten tvil. Beste nykommeren på flere år. Årets singel: Nas - Hip Hop Is Dead Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Spør du meg burde man hatt flere klasser i nominasjonene her....tror du ikke metal-folket overkjører denne pollen totalt? Det tror jeg. 7525322[/snapback] Men så er det slik at tråden vil bli "lyset ut" for hele forumet, slik som alle andre trådene. Så det er langt flere enn metal-folk som vil stemme her 7525376[/snapback] Fair enough. Luftet bare en tanke, skal ikke si noe mer. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Årets Album: A matter of life and death Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Årets album: Tool - 10,000 Days Årets gruppe: Pearl Jam Årets singel: DumDum Boys - Enhjørning Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Syns nesten det burde være med årets Norske plate også Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Årets album: Nas - Hip hop is dead Årets gruppe: Gnarls Barkley (hvis man kaller det en gruppe, da) Årets artist: Ghostface; kom med to av de beste albumene i år. Årets singel: Nas - Hip hop is dead Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Årets album: Anaal Nathrakh - Eschaton Skiva kom ganske overraskende på meg. Hadde hørt bandet før, uten at det ga nevneverdig inntrykk. Denne skiva derimot bare vokser for hver gjennomhøring... Årets gruppe: Slayer Etter å ha rotet litt rundt i tåka i noen år leverte Slayer varene med Christ Illusion, deres beste skive siden Divine Intervention i min mening. Tydelig at gutta har funnet formen igjen. Årets singel: Dir en grey - Ryoujoku No Ame Knall singel fra disse japanske herremenn. Dir en grey gjør gang på gang intet annet enn å bekrefte hvorfor de er et av mine absolutte favorittband. Årets artist: Hyde Vokalist i japanske L'arc~en~Ciel leverte i år nok et glimrende soloalbum i Faith. Mannen er en av mine favorittvokalister, og det skal bli spennende å følge utviklingen videre. Endret 18. desember 2006 av Azagrath Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Årets album: The Mars Volta - Amputechture Årets singel: My Chemical Romance - Welcome to the Black Parade (håper noen andre nominerer Amy Diamond) 7525403[/snapback] Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Årets Album: Suidakra - Caledonia. Har hørt en del på Suidakra i det siste, og kommet fram til at dette er en av de beste beste albumene bandet har gitt ut. Lenke til kommentar
intheass Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Årets album: Rebel Meets Rebel - Rebel Meets Rebel - Dimebag, trenger jeg si mer? Årets gruppe: Kampfar - Trolla fra Fredrikstad er tilbake med ett meget sterkt album etter 7 lange år. Årets artist: Ihsahn - For et vanvittig bra soloalbum Årets singel: Amy Diamond - Jau Årets norske plate: Kampfar - Kvass Årets norske artist/gruppe: "I" - Sterk debut av den nye norske supergruppa, håper det kommer mer... Då måtte jeg edit'e littegrann Endret 18. desember 2006 av intheass Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Syns nesten det burde være med årets Norske plate også 7525704[/snapback] Det har du helt rett i. Årets norske plate og årets norske artist/gruppe er lagt til. Slår sammen sistnevnte så det ikke blir alt for mange kategorier. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Årets album: Lupe Fiasco, Food and Liqour Årets gruppe: CLIPSE Årets artist: Ghostface Killah Årets singel: Ludacris- Grew up to screw up ft. Young Jeezy Årets norske plate: Vågsbygd Handy- Hverdagsninja Årets norske artist/gruppe: Tiern & Lars Endret 18. desember 2006 av KissaMcDuck Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Årets album: A matter of life and death av Iron Maiden Årets gruppe: Iron Maiden Årets artist: Hører veldig lite på aktive solo-prosjekt, men jeg tror jeg vil holde en knapp på Ihsahn Årets singel: Darkthrone - Too Old, Too Cold Årets norske plate: I - Between two worlds Årets norske artist/gruppe: Darkthrone EDIT: Mye luft Endret 18. desember 2006 av Arrosiach Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg