Equilibrium Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Halla! Er en gutt på 18 år som har gått GK byggfag og deretter vk1 Murer. Startet som lærling i høst, men fant for ut at dette var slett ikke noe for meg. Dum som jeg var hadde jeg ikke valgt å blitt utplassert på vk1, så visste ikke så mye hva som ventet meg i jobben som murerlærling. Etter 2 måneder sluttet jeg, klarte ikke jobbe der mer, jeg var dritalei allerede, egentlig etter første dagen og. Var ikke noe jeg kunne se for meg å jobbe i 2 år til. Så har planer om å gå allmenfaglig påbygging til høsten igjen. for å så evt. studere videre. Da jeg nå ikke har hatt noen jobber siden jeg sluttet lurer jeg på hva slags jobber er det som er mest aktuelle for en 18åring som har lite arbeidserfaring/ kompetanse osv? Alt er egentlig av interesse, bare det ikke er så mye fysisk, da jeg trener veldig mye utenfor på fritida. Kveldsarbeid er heller ikke så fristende. Noen som har tips? Endret 17. desember 2006 av Equilibrium Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Hva med en butikkjobb? Der er det gode muligheter for å jobbe dagtid, og det er ikke så fysisk krevende heller. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 For det første så bør du ta de jobbene som blir tilbudt deg. Når man er på din alder, og ikke har noe lang erfaring på arbeidsmarkedet så kan du ikke regne med å kunne velge å vrake i jobbtilbud. Stikk innom nærmeste vikarbyrå, de skaffer deg sikkert noe, så lenge du virker oppegående og sulten på arbeid. Regn med å få arbeid som er fysisk krevende og som ikke har den beste arbeidstiden. Lenke til kommentar
sky-fire Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Han har nokk rett. Lenke til kommentar
Equilibrium Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Hm, ja får nok ingen kremjobber. Men kanskje jeg skal stikke innom Adecco som er nærmest her jeg bor. Er jo NAV her og, hvilket burde jeg gå til først? Adecco eller NAV? Vil helst begynne å jobbe etter 8. januar da jeg har oppkjøring denne dagen. Har så altfor lite peiling på dette Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Gå begge steder. Lenke til kommentar
Equilibrium Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 allright, im on the case Lenke til kommentar
Buxa Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Har du førerkort klasse B kan du jo ta en jobb som postmann. Der tjener du nok til å overleve. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Hva med en butikkjobb? Der er det gode muligheter for å jobbe dagtid, og det er ikke så fysisk krevende heller. 7524291[/snapback] Jeg jobbet 2 uker på mega under vgs. Har aldri vært så sliten. Jeg satt ikke i kassen da. Jobbet på lageret. Lenke til kommentar
Equilibrium Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Har du førerkort klasse B kan du jo ta en jobb som postmann. Der tjener du nok til å overleve. 7533486[/snapback] Har oppkjøring på klasse B Mandag den 8. Januar. Har vurdert det ja, er stillingsannonse i avisen om det støtt og stadig. Jeg har også hørt at butikkarbeid er slitsomt og stress, men det er ikke noe jeg har erfaring fra selv. Lenke til kommentar
Equilibrium Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Bare noe som jeg tenkte på. Å bli vekter for en periode, hvordan er det? Noen med erfaringer? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Ingen som vil ha en 18 år gammel vekter;) Men prøv å få deg jobb i en klesbutikk o.l. matvare forretning er mye stress virker det som. Anbefaler et kjøpesenter. Mange mennesker på vår alder, og kule senterfester hehe! Lenke til kommentar
supern- Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Er det ingen som vil ha en 18 år gammel vekter? Jeg kjenner flere på 18-19 som jobber som vekter på forskjellige steder. Jobbene går ut på alt fra og sjekke alarmer/vinduer til og arrestere/oppholde folk som har nasket. Hvis du vil bli vekter kan du melde deg på et vekterkurs (ca 80t) et eller annet sted hvor det er voksenoppl. el liknende. Virker som en ganske artig jobb ihvertfall Edit: Ellers kan du søke jobb på kiosker, bensinstasjoner, lagere (fordel med truckførerbevis), kjørejobber (helst mindre aktører)++ Og som sagt ovenfor bør du takke ja til det du får tilbud om. Det er vanskelig og få seg en "bra" jobb uten utdanning.. Endret 12. januar 2007 av supern- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå