Yamato47 Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Hei hei, Jeg bruker mdk9. Etter at jeg kompilerte ny kernel, får jeg ikke lenger tilgang til cd-brenneren. Den spinner ikke opp, /dev/cdroms er tom, /mnt/cdrom er låst også for root, og harddrake gir følgende info om cd-brenneren: Buss: SCSI Lokasjon på bussen: 0:2 Kanal: 00 Ny devfs enhet: scsi/host0/bus0/target2/lun0/cd Gammel enhetfil: /dev/scd0 host: 0 info: HL-DT-ST CD-RW GCE-8400B lun: 00 Mediaklasse: cdrom raw_type: CD-ROM ANSI SCSI revision: 02 Men scsi/host0/bus0/target2/lun0/cd finnes ikke i den katalogen, den er tom. Problemet oppstår både med den nye og standard kernel Jeg har stilt til bake lilo ved å kjøre "lilo" etter å ha bytta ut /etc/lilo.conf med den originale, uten hell. Jeg har prøvd å skru av og på maskina. Det samme problemet ser forøvrig ut til å gjelde floppy-disken. Kan det være noe som forandrer på seg under kernelkompilering eller lilo-oppdatering, som jeg ikke har "tilbakestilt" ? Hovedkortet er abit kt7-raid. Linux ligger på ide0, cd-rommen på ide1, begge som master. BTW, slik ser /etc/fstab ut: /dev/hda1 / ext3 defaults 1 1 none /dev/pts devpts mode=0620 0 0 /dev/hda6 /home ext3 defaults 1 2 /dev/hdf1 /home/WesternDigital ext3 defaults 1 2 none /mnt/cdrom supermount dev=/dev/scd0,fs=auto,ro,--,iocharset=iso8859-1,codepage=850,umask=0 0 0 none /mnt/floppy supermount dev=/dev/fd0,fs=auto,--,iocharset=iso8859-1,sync,codepage=850,umask=0 0 0 /dev/hde1 /mnt/windows vfat iocharset=iso8859-1,codepage=850,umask=0 0 0 none /proc proc defaults 0 0 /dev/hda5 swap swap defaults 0 0 mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå