Hagr Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 har virkelig fått vite hvor skapet skal stå ov modern og stefaren min etter nok en lakkering innendørs i dag... jeg har plastikk under og rundt og alt det der, men det er visst støvet som legger seg overalt de ikke er så begeistret for... så det jeg egentlig lurte på, er om det går an å lakkere ute nå?? (hvis man ser bort ifra at man blir kald på henda) det er ca. -7C ute her nå... er det for kaldt for lakken? håper på raskt svar siden jeg skulle ha lakkert to deler til i dag... MVH. Harald Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Du kommer til og få skjolder på det du lakker på grunn av kondens når du tar ting ut og inn av varmen. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 jeg tror det bare tar litt lenger tid ved tørking. Men hva med frost/rim? Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 hmm... men det med kondens: går det bra hvis plata er kald fra før av da?? og jeg gjør det seff. om dagen så det ikke rimer... har kanskje mulighet til å ta det inn til tørk også... hva er lakkens frysepunkt tro?? Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 hmm... men det med kondens: går det bra hvis plata er kald fra før av da?? og jeg gjør det seff. om dagen så det ikke rimer... har kanskje mulighet til å ta det inn til tørk også... hva er lakkens frysepunkt tro?? 7526161[/snapback] det står vel på lakk boksen hvor mange grader den tåler Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 nope... bruker quick spray.. det står bare under 50C på den... Lenke til kommentar
Dekata Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Kan vel ikke akkurat si at det anbefales å lakkere ute nå hvis du skal ha et noenlunde ok resultat. Du vil få skjolder og ujavnheter i lakken. At det står 50c på den er at den ikke skal oppbevares i temperaturer over det. Og ja, lakkstøv legger seg overalt. Noe trekk i rommet og støvet vil følge lufta Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 hva med å lakkere ute også ta det inn etter et par minutter?? er skaden da allerede skjedd?? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 hva med å lakkere ute også ta det inn etter et par minutter?? er skaden da allerede skjedd?? 7530629[/snapback] Et par minutter går greit. Bare pass på at det du lakker, samt lakken holder romtemperatur før du begynner. Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Av erfaring så kan du lakke så lenge det er vindstille og opplett. Men som noen sa så må du være sikker på at det kan være i samme temperatur så lenge det tørker. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Har lakket i minusgrader før uten at resultatet har blitt elendig. Inne i garasjen så det ikke er noe vind og sånt som kan dra med seg ting rundt omkring, og så varmet jeg opp litt rundt med en varmepistol. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 jepp. da har jeg lakkert det jeg skulle... ble veldig bra resultat tusen takk alle sammen Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Varm opp et rom i kjelleren Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 for dere som er så heldig å ha kjeller hehe Lenke til kommentar
bzerk Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg anbefaler ikke å lakke nå!! det skal være 25c for at det skal bli noe av det! kommer ikke til å bli noe bra i 7- det lover jeg det. MVh bZerk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå